Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft de crisis ook invloed op de vogelhobby ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-10-24 - 11:40:07 send message to ineznick

Hallo Home of Amazone, Ben benieuwd hoe je er nu voor staat. Heb je je vogels nog , een baan?
En zijn er nog meer mensen die het nu goed merken dat de crisis nog langer aanhoudt?

gr gerben


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-10-24 - 12:17:40 send message to rupicola

Als de dit jaar ingevoerde wet dieren -in de vorm zoals deze nu voorligt- volgend jaar met betrekking tot vogels, vissen en reptielen in werking gaat treden, zal de invloed van de huidige economische crisis op de hobbybeleving daarbij nog verbleken.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-10-24 - 16:52:01 send message to Home of Amazone

Hoi Gerben,
Op dit moment nog steeds zoekende naar een baan wat niet meevalt, met de vogels gaat het best goed en deze zullen wel blijven. Heel langzaam proberen we wel uit te breiden en blijven we hopen op volgend kweekseizoen. Als je net als wij met jonge vogels begint weet je dat je eerst moet investeren en geduld moet hebben alvorens je kan gaan oogsten. Op 2 stellen na (zijn dan 2 jaar) is alles aankomend seizoen broedrijp en verwachten we er veel van. bedankt voor je interesse.
Groet Erik


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-10-24 - 20:04:30 send message to meyersam

rupicola, wat bedoeld u precies? Als je van plan bent om vogels aan te kopen is het dan beter te wachten tot volgend jaar of zo?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-10-25 - 11:00:11 send message to rupicola

Met mijn vorige bericht bedoel ik dat de gevolgen van de nieuwe wetgeving (althans zoals deze nu voor ligt) voor de hobbydierhouders veel groter gaan worden dan de effecten van de crisis tot nu toe.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-10-25 - 20:23:29 send message to meyersam

dus dan is het misschien toch beter van nog wat te wachten als je van plan bent om nieuwe vogels aan te schaffen, tot we zeker weten waar we staan met die nieuwe wetten


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-10-25 - 20:30:56 send message to rupicola

Die keuze is een van de velen en zal een ieder voor zichzelf moeten maken.



Bird brain
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-01 - 17:51:16 send message to Bird brain

In de jaren 90 zijn ze ook eens bezig geweest om het houden van vogels aan banden te leggen en gingen er stemmen op om het te verbieden. Mijn gevoel is dat het nu ook niet zo'n vaart zal lopen. Maar de petitie (en de pietitie) heb ik wel getekend.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2014-08-27 - 23:54:22 send message to ineznick

Als ik de prijzen zo zie op diverse advertenties, lijkt het wel of de crisis voorbij is. Gelukkig maar en met die positieflijst...........
Misschien dat ook nog wel goed afloopt. Raakt iedereen z'n (jonge)vogels een beetje goed kwijt?


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-31 - 08:10:19 send message to eabe80

Ik kon de jonge lori vd blauwe bergen niet kwijt. Terwijl mijn jonge viooltjes lori binnen 2 uur verkocht waren. Sommige vogelsoorten worden moeilijker te verkopen. Ik ben wel van mening dat je bij deze vogelsoorten een prijsdaling gaat. Ik hoorde laatst al een mooie vergelijking: de lori vd blauwe bergen wordt de grasparkiet onder de lories.
Ik denk dat dit voor meer soorten opgaat.
Andere duurdere en exclusieve de soorten blijven duur en worden volgens best aardig verkocht.


jp sluis
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-09-08 - 23:55:09 send message to jp sluis

Ik kom uit Brabant en hier zakken de prijzen best ver
Vooral de soorten rosellas en andere vogels van 50/ tot 150 euro


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-09-09 - 07:30:15 send message to eabe80

Prachtrosselas zitten hier (Friesland) rond de €30 per stuk, lori vd blauwe bergen met moeite €100.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2014-09-09 - 13:24:36 send message to P.Rooth

tijd van het jaar is eveneens een factor die van invloed is op prijzen
Na het kweekseizoen zijn de prijzen gewoonlijk lager dan vlak ervoor
Dan heb je het nog niet eens over de soort die gezocht en/of aangeboden wordt .
Aebe had zelf al aangegeven dat viooltjes zo weg waren en misschien iets te 'voordelig 'voor de koper dus binnen 2 uur weg .
Heb het zelf meegemaakt dat binnen een kwartier me nakweek Goffins verkocht waren is net wat gezocht is op dat moment en of je tevreden bent met verkoopprijs

Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-08-12 - 12:07:26 send message to ineznick

We zijn weer een jaar verder, hoe vergaat het iedereen met de verkoop van de vogels? En heeft iedereen tot aan nu toe het een beetje goed gedaan met de kweek dit jaar? Mag zelf niet klagen dit jaar. Ook mijn jonge vogels redelijk snel kwijt geraakt.

gr gerben


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2015-08-12 - 21:26:46 send message to marc1

Hier ook best goed gekweekt met mn pruimkoppen en alles verkocht zonder te adverteren!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede