Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vlak dak of aflopend dak golfplaten aluminium voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vlak dak of aflopend dak golfplaten aluminium voliere
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-03-16 - 11:15:34 send message to Rimo73

Hallo,

Ik heb nu al meerdere malen gelezen dat je het best een klein verloop kan hebben van je dak.
Dus voorkant wat hoger dan achterkant zodat je een schuine afloop hebt voor regenwater.
Maar hoe wordt dat dan gedaan met een aluminium voliere,deze hebben eigenlijk helemaal geen verloop.
Ik wil de buitenvolière gaan bouwen van aluminium kokerprofiel van 2cm,en dan maak ik de gehele voliere recht zoals ze ook standaard geleverd worden.
Het dak dat ik wil gebruiken zouden golfplaten zijn,maar deze kunnen er dan wel vlak op bevestigd worden?

Zou graag wat tips willen hebben.

Hartelijk dank.
Richard


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-16 - 14:04:59 send message to Karel

Ja, de platen kun je het best iets laten aflopen i.v.m. de afwatering. Dat de platen hierdoor niet plat op het gaas liggen is geen probleem.

Als je de rubriek "Volieres" eens doorneemt, kun je goed afkijken hoe anderen dat hebben opgelost.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-03-16 - 23:36:26 send message to arjandaf

voorkant iets hoger dan de achterkant ??? in jouw geval een absolute afrader of je moet binnen een jaar van je nieuwe houtenschutting afwillen ? . golfplaten maak een $%&^herrie met regen en of hagel . toch wel 2 hollandsche weer types denk ik . : het beste in jouw geval , de schutting kant 1 cm hoger dan de voorkant aan de voorkant een hemelwater goot + afvoer klaar niks meer aan doen :P
succes met bouwen


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-03-17 - 14:36:11 send message to Rimo73

Ik heb inderdaad ook al lopen denken om hem aan de voorkant een klein stukje lager te houden en een dakgootje erop,maar hoe ga ik het doen met de afvoer,zo in de grond lijkt me niet echt een aanrader denk ik.
En hoe ga ik die dakgoot aan de alu voliere bevestigen?
Je zegt dat golfplaten een herrie maken,maar wat zou ik dan als dak moeten gebruiken?

Hoor het graag.

Groeten,
Richard


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-03-17 - 18:44:25 send message to arjandaf

dakplaten van polycarbonaat ( isoleert en is licht doorlatend ) de waterafvoer of in een regenton . ( weet niet hoe je riolering loopt ? ) anders een put van een 30 cm diameter boren een 70 cm diep volgooien met grind en daar de pijp op af laten lopen .


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-03-17 - 20:11:32 send message to medaar

1 cm per meter afhellen. maar : voorkant of achter zijde ??
reden : waar is je kooi of voliére gezet.
oja: als je zoveel centjes hebt. zou je beter moeten weten .
je maakt of koopt wat , en dan hoe moet ik dat of dat ??


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-03-17 - 22:01:09 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Centjes, Medaar? Kennis en ervaring kun je toch niet kopen?
Wél kun je door hier slimme vragen te stellen soms een heleboel geld besparen!happy :)

(We willen niet allemaal door schade en schande wijs worden, toch?)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-03-17 - 22:47:26 send message to arjandaf

medaar vanwaar dat boze smoelke bij je bericht ?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-03-18 - 00:33:18 send message to Ton Koek

Ik weet de maten niet, maar je kunt het dak ook naar een zijkant laten aflopen en daar een goot maken.
Bevestigenn van een goot kan met bijpassende beugels die je met parkersschroeven in het kokerprofiel schroeft.

Ik heb ook plastic golfplaten over 5 meter dak, hier maakt het niet meer herrie dan regen op het bitumen keukendak. Hoe meer het afloopt, hoe mnder geluid het maakt, dus 2 cm per meter scheelt al ten opzichte van 1 cm.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede