Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Informatie blauwgele ara
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Informatie blauwgele ara
Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2012-04-24 - 16:00:23 send message to Exofauna

Hallo,

Een vriendin van me is helemaal gek van ara's en zou er dolgraag een als huisdier nemen.

Ik ben haar nu al aan het helpen zodat ze zich er goed op voor kan bereiden als er een komt.

Nu leek het me wel leuk om bij een kweker langs te gaan die kweekt met blauwgele ara's om haar nog wat meer informatie te geven over het houden van deze vogels.

Daarnaast is haar moeder nog niet helemaal over de streep.

Dus als hier iemand is die serieus kweekt met deze grote ara's en het leuk vind om ons verder te helpen zou ik dat heel erg waarderen.

Het liefst hebben we iemand in Midden Nederland maar elders valt ook te overwegen.

Nog even voor de duidelijkheid: we willen alleen een bezoekje en zijn niet op zoek naar een jonge ara. Die kan ik zelf al regelen aleen is het daar niet mogelijk om een bezoekje te brengen.

Vriendelijke groet Robin!



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-24 - 16:47:48 send message to Karel

quote
Die kan ik zelf al regelen aleen is het daar niet mogelijk om een bezoekje te brengen.



Waarom eigenlijk niet?.....en als die kweker daar een goede reden voor heeft: waarom zou een andere kweker het dan wel goedvinden?

Niet negatief bedoeld, maar ik vraag me dat gewoon af....


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-04-24 - 17:37:30 send message to Antonia

Vraag ik me ook af ...
En als ze een tamme ara wilt, kan ze dan niet beter gaan kijken bij iemand die ze in huis heeft ?


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2012-04-24 - 20:29:27 send message to Exofauna

Het is een grote bedrijfsmatige kwekerij met tegen de 1000 vogels waaronder ook zeldzamere soorten.
Ze willen dus niet zomaar bezoekers over de vloer.
Daarnaast gaat dit via een contactpersoon van mij.

Er zullen volgens mij niet veel mensen zijn die ara's in de woonkamer kweken.
Het gaat voornamelijk over de opvoeding in de eerste levensweken/maanden.
Ik heb zelf al eens eerder een baby edelpapegaai grootgebracht maar ik wil dat zij ook een beetje weet hoe dit in zijn werk gaat.
En met ara's heb ik geen ervaring dus vandaar.

Ze is zeker geen leek op het gebied van vogels maar je kan het best zo goed mogelijk voorbereid zijn voordat je aan een ara begint.

Daarnaast is het voor de familie ook wel fijn om te wat ze in huis krijgen.

Vriendelijke groet Robin!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-04-24 - 20:45:08 send message to mijnkaketoes.nl

Welke kwekerij?..


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2012-04-25 - 15:09:53 send message to Exofauna

Zoals ik al zei gaat dit via een contactpersoon.
En de kwekerij doet er ook niet toe.

Het enige dat ik wil weten is of hier mensen zijn die ons verder kunnen helpen.

Vriendelijke groet Robin!


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-04-25 - 15:58:25 send message to jaap van de pol

Ik kan je wel wat informatie geven. Stuur me maar een privébericht met wat vragen. Heb er jaren éen gehad.

Groeten,
Jaap


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2012-04-25 - 17:30:10 send message to anouk04

wij hier willen mensen heeeeel graag helpen,vandaar dat wij graag willen weten welke kweker het is.er bestaan namelijk goeie kwekers,maar ook kwekers die niet goed bekent staan.en daar willen wij altijd de beginners op atenderen.onder andere met zieke vogels.dus wij kunnen u dan goed advies geven,waar wij denken dat u een goeie vogel in huis neemt.en geen zieke.hoe groot de kweker ook is,hoe sneller er een ziekte ontstaat.en misschien is een kleiner papegaaitje ook niet onverstandig.een grote ara kan ook heeeeel veel volume produceren.dus probeer eerst goed alles op een rijtje te zetten.succes ermee


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2012-04-25 - 17:51:23 send message to Exofauna

Vat mijn reactie niet te negatief op hoor maar ik weet geen eens de naam van de kwekerij.

Maar ik weet zeker dat ze goede kwaliteit vogels hebben want ik kan vandaar een ara krijgen via iemand die zelf ook een dierenwinkel heeft gehad.

Hier kwam ik regelmatig en de papegaaien zaten er altijd goed bij.
En heb er zelf ook lori's vandaan.

Vriendelijke groet Robin!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-04-25 - 17:52:26 send message to mijnkaketoes.nl

Anouk

Inderdaad. Daarbij zou ik toch nooit op zo een vage manier een ara willen verkopen. Ik zou toch echt wel de situatie willen beoordelen waar ik een vogel ga kopen en niet via een contactpersoon.

Henk


arakweker
Website Member
Posts :45

Website Member
2012-04-25 - 18:12:21 send message to arakweker

Dus als ik je goed begrijp wil je bij een kweker kijken en dan vervolgens de blauwgele ara bij een andere kweker kopen?

En daarna doe je zelf de handopfok? (lees ik tussen de regels door).


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2012-04-25 - 18:14:50 send message to Antonia

Ik vind het ook een vaag iets, sorry.
Je kan je beter orienteren en van anderen horen waar je wel of beter niet kan gaan.

Verder ..... er zit een verschil tussen het houden van een ara als kweekvogel en het houden in de woonkamer, vandaar ze beter ook kan gaan kijken bij mensen die een ara in huis hebben.


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2012-04-25 - 19:11:21 send message to Exofauna

Het is geen vage manier van kopen want de contactpersoon ken ik al jaren en ik heb al heel wat vogels gezien die er vandaan komen.

En het lijkt me toch heel begrijpelijk dat als je met zeldzamere vogels kweekt je niet te veel mensen over de vloer wilt hebben.

Daarnaast zit ik zelf ook al jaren in de hobby en weet inmiddels echt wel waar ik mee bezig ben.
Als ik een kweker niet vertrouw dan ga ik ook niet met hem in zee.

We willen inderdaad een jonge vogel zodat zij hem zelf verder kan opvoeden waardoor de vogel makkelijker tam te krijgen en te trainen is.

Ik heb zelf al eerder kromsnavels met de hand grootgebracht waaronder ook echt lastige zoals de edelpapegaai.

Daarom wil ik haar leren hoe dit moet en het leek me dan handig/leuk om bij iemand langs te gaan die ara's heeft zodat we het ook echt voor de soort zelf kunnen bekijken omdat er toch kleine verschillen zitten in de opvoeding per soort.

En dan kan de familie ook gelijk een beter beeld krijgen van wat er allemaal bij komt kijken.

Maar voorlopig kan het nog wel even duren voordat de vogel komt en we nemen er absoluut de tijd voor.

Vriendelijke groet Robin!


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-04-26 - 08:56:42 send message to maewim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sommige mensen zijn nooit verlegen

ik zou het niet durven in de ene winkel gaan kopen en bij de andere alles gaan afkijken
wat een lef zeg je moet maar maar durven
zulke mensen zouden ze niet binnen mogen laten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-04-26 - 09:16:19 send message to Karel

laugh :D

Tja, zo zijn wij, Hollanders....happy :)


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2012-04-26 - 10:35:24 send message to Ubernoob

quote
Het is een grote bedrijfsmatige kwekerij met tegen de 1000 vogels


Daar zou ik geen vogel voor de huiskamer willen kopen. Een vogel die in de huiskamer terecht komt kan het best daar al op zeer jonge leeftijd aan gewend raken.

Lees dit artikel eens wat ik laatst geschreven heb dan snap je wat ik bedoel: http://een-01.nl/training/yara-part-1/

Daarnaast zou je bij mij (als ik een kweker was) ook niet echt welkom zijn als ik wist dat je ergens anders al een vogel gezien had.

Het is een beetje als schoenen passen in de winkel en ze dan vervolgens via internet bestellen. Sommige mensen doen het maar ik vind het brutaal en niet netjes.

Maar goed je zegt het hier wel gelijk dus dat vind ik dan wel weer netjes van je.

Nou een keer kijken bij iemand die een ara in de huiskamer heeft vind ik een ander verhaal. Dat hoeft dan geen kweker te zijn natuurlijk. Ik weet zeker dat je veel kan leren van iemand die een ara in de huiskamer heeft. Bij mij duurt het nog twee weken dus ik heb die ervaring nog niet.....



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede