Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > aanhoudingen illegale handel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-21 - 12:40:37 send message to pietjebel

Wat wel gek is dat cités A in België in Nederland cités B kan zijn .


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-03-21 - 14:07:09 send message to Daniel

@pietjebel:

kan je daar eens voorbeelden van geven?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-21 - 14:24:24 send message to Karel

quote
Weten;
Heb er 5 uit SA gehaald.


Je bedoelt dat je zelf 5 Rode rotshanen uit Suriname naar Nederland hebt laten komen, Eric?


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-21 - 17:30:09 send message to pietjebel

Eric is een goede kennis op het dorp.Hij kweek met Neophema,s
Het ging bij mijn om Moustaches [Psittacula Alexandri]


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-03-21 - 20:47:52 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pietjebel Psittacula Alexandri staan zowel in Nederland als in Belgie op lijst B. De enige Psittacula die op lijst A staat is Psittacula echo. Dit is ook logisch aangezien de lijst op EU niveau wordt opgesteld. Het is wel zo dat qua implementatie er nationaal voor andere methodes wordt gekozen. Zo moet ik bijvoorbeeld in Belgie een logboek voor bepaalde CITES B soorten bijhouden wat in Nederland niet hoeft.


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2013-03-21 - 21:39:43 send message to Arno_89

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Ik heb er 2 zien zitten bij een particulier. Er zijn handelaren met contacten in Suriname die de papierwinkel voor je in orde maken (duurt een paar maanden, maar dan heb je ook wat). Volgens mij staat in de papieren dat het nakweek is ( uit dierentuinen uit geheel Zuid-Amerika.)

Het is wel degelijk een maas in de wet want hier is het nooit voor bedoeld. Rotshanen en Suriname heb ik vermeld als voorbeeld, ik dacht dat dat wel duidelijk was.

De eerste paar vluchten werden met trogons ' uitgeprobeerd', dit ging zeer eenvoudig en zonder een serieuze controle. Daarna kwamen de bijzondere en zeldzame soorten.

Hoe die roofvogelmannen aan stellerarenden en Andescondors komen weet ik niet precies maar volgens mij op een soortgelijke manier.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-21 - 22:09:33 send message to Karel

quote
Rotshanen en Suriname heb ik vermeld als voorbeeld, ik dacht dat dat wel duidelijk was.



Wat bedoel je met "voorbeeld"? Zijn de rotshanen nu wél of niet op deze wijze binnengekomen?
Het zomaar noemen van willekeurige zeldzame soorten als "voorbeeld", wekt de suggestie dat het daadwerkelijk gebeurt. Laten we ons bij een serieus onderwerp als dit, wél bij de feiten houden en niet allerlei "mogelijkheden" gaan opnoemen. Dat is weinig zinvol.

Dit geldt tevens voor de opmerking over de stellars en de condors. Als je het niet zeker weet, zoals je zelf zegt, moet je het ook niet gaan roepen.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-21 - 22:23:30 send message to pietjebel

U heb gelijk meneer Daniel

quote
Pietjebel Psittacula Alexandri staan zowel in Nederland als in Belgie op lijst B. De enige Psittacula die op lijst A staat is Psittacula echo. Dit is ook logisch aangezien de lijst op EU niveau wordt opgesteld. Het is wel zo dat qua implementatie er nationaal voor andere methodes wordt gekozen. Zo moet ik bijvoorbeeld in Belgie een logboek voor bepaalde CITES B soorten bijhouden wat in Nederland niet hoeft.

ik haal het wat door elkaar ook lastige materie als je het niet dagelijks doe.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-21 - 22:33:12 send message to pietjebel

Beste Karel.

Bij interesse ken ik wel iemand die een kennis oranjebuiken cités A aanbod voor maar honderdduizend euro per paar. Dus met andere woorden met geld koop je alles.


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2013-03-21 - 22:36:01 send message to Arno_89

Karel, ik reageer op de opmerking van Ronny maar begrijp dat dit verwarrend overkomt omdat ik dit niet inleid of toelicht waar ik op doel.
Ronny reageert op mijn opmerking dat Suriname en rotshanen er niets mee te maken hebben, maar ik geef dit als een voorbeeld dat ik persoonlijk ken en dus wel degelijk heeft plaatsgevonden, dat zou de zaak moeten verduidelijken maar dat doet het dus kennelijk niet. Ik heb de tekst iets aangepast in de hoop dat het duidelijker is.
Als ik 1 dezer dagen tijd heb, ga ik de artikelen over de invoer van de roofvogels erbij zoeken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-21 - 23:30:34 send message to Karel

quote
Dus met andere woorden met geld koop je alles.



Absoluut waar.happy :)


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2013-03-22 - 22:38:04 send message to OmeiJan

Het klinkt allemaal toch wat onwaarschijnlijk in mijn oren ........5 Rode Rotshanen !!!!



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-03-23 - 00:31:09 send message to Karel

De rotshanen waren ook alleen maar een voorbeeld, OmeJan.wink ;)


OmeiJan
Website Member
Posts :35

Website Member
2013-03-23 - 11:16:16 send message to OmeiJan

Oeps niet goed gelezen ....mijn fout sad :(wink ;)


Arno_89
Website Member
Posts :53

Website Member
2018-01-15 - 14:18:22 send message to Arno_89

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Inmiddels niet heel actueel meer maar in de context van deze discussie wel relevant. Daarnaast vind ik de onderbouwing, het uitgebreide onderzoek van justitie en vooral gedetailleerde onderbouwing van de rechter zeer goed. Misschien goed om de eerdere reacties even terug te lezen, omdat de veroordeelde ook gereageerd heeft in deze discussie.

Ook misbruik van de 5 vogel regeling invoer wordt hierin besproken, hier zijn op het forum ook meerdere keren vragen over gesteld.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Midden-Nederland/Nieuws/Paginas/Veroordelingen-voor-grootschalige-illegale-dierenhandel.aspx

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Gerechtshoven/Gerechtshof-Arnhem-Leeuwarden/Nieuws/Paginas/Opnieuw-veroordelingen-voor-illegale-dierenhandel.aspx

Er staat ook een uitermate interessant artikel op FD, maar dit is een betaalde site.
Meerdere handelaren en klanten worden met naam en toenaam genoemd en ook de diersoorten als rotshanen, reuzetoerako's, en andere diersoorten worden expliciet toegelicht. Hier is ook veroordeling op gebaseerd.

https://fd.nl/economie-politiek/1101573/limburgse-pluimveegigant-volgens-om-klant-van-dierensmokkelaars

hier een deel van het artikel waar het gratis is:
https://www.foodlog.nl/artikel/pluimveevervoerder-beschuldigd-van-dierensmokkel1/




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 98 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede