Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Positieflijst voor zoogdieren is er door. Eind volgend jaar de vogels aan de beurt! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2014-07-22 - 19:32:57 send message to bakeliet

reactie van Marktplaat :
Beste meneer,

Bedankt voor u reactie. Wij zijn inderdaad op de hoogte van deze wet. Graag wil ik u verwijzen naar onze Help en Info pagina hierover via onderstaande link. Onder het kopje "Huisdieren" vermelden wij deze nieuw regel.

http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.dot?articleNumber=000005066

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2014-07-22 - 19:35:04 send message to bakeliet

Maar ja ze staan er nog steeds op !!


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-05 - 21:10:02 send message to eabe80

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De mail welke ik vandaag heb ontvangen van het PVH naar aanleiding van de petitie tegen de positief lijst. Ziet er beter uit dan aantal maanden geleden.


Beste ondertekenaar van de Petitie tegen de Positieflijsten,

Een jaar geleden kwam de staatssecretaris, mevrouw Dijksma, met een Positieflijst voor zoogdieren die het einde zouden betekenen voor de hobby en passie van heel veel dierenliefhebbers. Als de gebruikte methode ook voor de andere diergroepen zou worden toegepast, zou dat het einde hebben betekend voor grote delen van de houderij van gezelschapsdieren.

Wij hebben toen via een Petitie uw steun gevraagd en gekregen !!!

Wij kunnen u melden dat wij, mede dankzij uw steun, er in zijn geslaagd de plannen van mevrouw Dijksma van tafel te krijgen. Er wordt nu, samen met de sector, nagedacht over een methode om dierenwelzijn veilig te stellen waarbij nu wčl gebruik wordt gemaakt van de kennis en kunde waarover wij als dierhouders beschikken. Voor de details verwijs ik u naar: Positieflijsten, een nieuwe start

Wij danken u zeer voor de steun die u aan ons (aan al uw collega-dierenliefhebbers) wilde geven.

met vriendelijke groet,



Ir. Ed.J.Gubbels,


Secretaris PVH


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-08-05 - 22:13:54 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het zomaar zonder enige vorm van onderzoek (laat staan enige toelichting) verboden verklaren van veel soorten is vooralsnog van de baan, maar de stelling dat de plannen van de staatssecretaris nu van de baan zouden zijn trek ik toch ernstig in twijfel.

Er komt een ander plan van aanpak c.q. andere criteria om tot een lijstindeling te komen, waarbij (weliswaar na onderzoek en toelichting) in feite nog steeds alle opties voor de beleidsmakers open liggen om een soort als verboden te kwalificeren.

Met andere woorden, de methode wordt gewijzigd, maar er staat nergens dat het ministerie is afgestapt van het initieel beoogde plan om n.b. onder de vlag van dierwelzijn tot een zo klein mogelijke positieflijst te komen.





eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-06 - 08:35:04 send message to eabe80

Klopt rupicola,
Maar zoals ik het begrijp gaat er nu gebruik gemaakt worden van mensen/verenigingen/instanties die wel degelijk verstand hebben van bv vogels.
Dat de lijsten er komen daar bestaat geen twijfel over. Alleen is er nu een kans dat de lijsten op een redelijke en verstandige manier worden ingevuld.


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2014-08-06 - 21:06:43 send message to E.bakker

Ik kreeg deze mail vandaag, misschien kunnen jullie ermee.

------------------------------------

de Petitie tegen de Positieflijsten,‏
secretariaat PVH (info@huisdieren.nu)
Toevoegen aan contactpersonen
4-8-2014

Aan: secretariaat PVH
info@huisdieren.nu

Beste ondertekenaar van de Petitie tegen de Positieflijsten,

Een jaar geleden kwam de staatssecretaris, mevrouw Dijksma, met een Positieflijst voor zoogdieren die het einde zouden betekenen voor de hobby en passie van heel veel dierenliefhebbers. Als de gebruikte methode ook voor de andere diergroepen zou worden toegepast, zou dat het einde hebben betekend voor grote delen van de houderij van gezelschapsdieren.

Wij hebben toen via een Petitie uw steun gevraagd en gekregen !!!

Wij kunnen u melden dat wij, mede dankzij uw steun, er in zijn geslaagd de plannen van mevrouw Dijksma van tafel te krijgen. Er wordt nu, samen met de sector, nagedacht over een methode om dierenwelzijn veilig te stellen waarbij nu wčl gebruik wordt gemaakt van de kennis en kunde waarover wij als dierhouders beschikken. Voor de details verwijs ik u naar: Positieflijsten, een nieuwe start

Wij danken u zeer voor de steun die u aan ons (aan al uw collega-dierenliefhebbers) wilde geven.

met vriendelijke groet,


Ir. Ed.J.Gubbels,

Secretaris PVH

www.huisdieren.nu


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-08-08 - 12:56:43 send message to parrotmaniak

Heb ik ook gehad , perfect


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-08-12 - 13:25:11 send message to Karel



Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-08-12 - 16:50:43 send message to Henk57

Als ik het goed lees niet ongunstig dus


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-08-14 - 12:38:53 send message to P.Rooth

Een ieder die de petitie ondertekend heeft krijgt dezelfde mail die eabe onder de aandacht gebracht heeft

Lijkt enigszins positief uit te pakken voor vele hobbyisten


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-08-14 - 12:48:03 send message to P.Rooth



Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2014-08-16 - 13:08:15 send message to Ubernoob

Dit is toch wel goed nieuws vind ik. Ik ben altijd een voorstander geweest van het "Duitse" systeem met per diersoort vastgestelde voorwaarden. Dit maakt het voor instanties ook veel makkelijker om op te treden bij misstanden.

Het is denk ik wel te verwachten dat dezelfde systematiek bij de vogels ook gebruikt gaat worden. Dus dat er bij er een uitgebreide lijst komt met vogels die onder voorwaarden gehouden mogen worden.



Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2014-08-30 - 13:01:58 send message to Kievit

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vandaag op vogelmarkt liempde geweest
Maar daar mag ook al niks meer verhandeld worden
Geen sierpluimvee (kippen, kwartels, fazanten, eenden ect.)
En postduiven

Dus wat er stond was alleen konijnen en sierduiven.
Van de overheid waren ze aan het controleren en boetes uitdelen

Ze maken alles voor idereen kapot die mannen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-08-31 - 17:02:31 send message to henkdelaat

Kieviet,

Liempde markt staat bekend als vogelmarkt en dat er van oudsher kippen-konijnen-duiven-fazanten-ganzen e.d. verhandelt werden is een bijkomstigheid die nu verboden is door de overheid.

Dat de vogelmarkt kapot gemaakt wordt is een fabeltje want 25 jaar geleden stonden er ook pony's-geiten-schapen e.d. op deze markt en toen dat verboden werd spraken sommige mensen ook over het kapot maken van de vogelmarkt en dat viel toen ook best mee.

Sierduiven mogen er wel verhandeld worden.

Henk.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-09-12 - 11:55:40 send message to rupicola

De wellicht zeer goedbedoelde mailing van PVH en het citaat 'Wij kunnen u melden dat wij, mede dankzij uw steun, er in zijn geslaagd de plannen van mevrouw Dijksma van tafel te krijgen' in het bijzonder heeft helaas toch voor enig misverstand gezorgd.

De plannen om tot een zo klein mogelijke positieflijst te komen zijn beslist niet van de baan!

Met inachtneming van mijn eerdere bericht in dit topic verwijs ik hier ook graag even naar de recente berichtgeving in Onze Vogels, september 2014, pagina 7 laatste alinea.

De positieflijst voor vogels, vissen en reptielen loopt vertraging op, maar uitstel is geen afstel!

Ofwel, de totstandkoming en criteria zijn/worden weliswaar aangepast, maar de indeling van gezelschapsdieren in lijsten -waaronder de positieflijst- komt er zeker.






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede