Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waterige ontlasting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-03-03 - 10:54:26

Maar af en toe dat waterige, is dat ook normaal?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-03 - 11:07:10

Ja dat waterige is de urine zeg maar wink ;) De mijne heeft de zelfde ontlasting en inderdaad door de pellets wordt het wat vreemder. Ik kan goed zien of ze veel of weinig van haar pellets heeft gegeten op een dag.


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-03-03 - 11:15:22

Maar hoort het niet altijd dan een vaste vorm met een wit randje te hebben?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-03 - 11:19:59

Als je vogel is een keer meer water heeft gedronken of als ze eens meer waterig fruit heeft gegeten zal je altijd zien dat het natter is dan gewoon. Zolang het witte randje als je het ziet WIT is en niet felgeel zou ik me niet zo'n zorgen maken. Je moet haar voor de LOL is een kers geven wink ;) en dan moet je gaan kijken naar hoe het er dan uitziet en dan heb ik het niet over je behang als ze klaar is met die kers.happy :)
maar als je het zelf niet vertrouw dan moet je even bij een vogelarts langs gaan en een ontlasting onderzoek laten doen. Dan weet je het zeker en ben je gerust gesteld.

groetjes Ria


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-03 - 11:24:04

Laat eens een week de pellets staan en kijk dan hoe de ontlasting is. Dit heb ik uit eigen ervaring namelijk. Ik voerde 1/2 zaad met 1/2 pellets (KayTee) en had ook last van wat waterige ontlasting. Ik ben gestopt met de pellets en de ontlasting is weer helemaal normaal....happy :)!

Lennart wink ;)


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-03-03 - 12:14:47

Oke,

De vogel heeft heel af en toe dan een groene sliert met dat wit, maar een geel/bruin plasje.
Het valt mij wel op dat als ik gewoon zaadmengsels voer, dat het vaak wel gewoon groen is met wit in een vaste pasta vorm.
Ik ga heb ff voorlopig zaad voeren, als het over 2 weken het zelfde is, dan ga ik wel ff naar de dieren arts.
Zelf denk ik dat de vogel niet ziek is omdat ie ernom druk en levendig is.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-03 - 12:41:01

happy :)

We hebben het hier over een baby die nog op de pap staat.
Dan is het normaal dat de ontlasting waterig is, pas zodra ze vast voedsel op gaan nemen zie je dat het dikker word, en bij 10/12 weken zie je normale ontlasting zoals we van een vogel gewend zijn.

Over de leeftijd van de baby bij aankoop, kun je bedenkingen hebben.
Maar dan nog is elke kweker en koper vrij om te handelen.
Of het goed is voor de baby papegaai, nee dat dus niet, maar dat is mijn mening.

Wat ik me wel afvraag, waar blijft de nazorg van de kweker, zeker als het zo'n jonkie is.

Het komt teveel voor dat dergelijke vragen en problemen op dit forum verschijnen, dan is er in mijn ogen iets mis met de voorlichting van de verkopende partij.

Waarom zo vroeg al met een baby aan de slag gaan, waarom niet het geduld op brengen tot deze zelfstandig is, qua tam zijn maakt het helemaal maar dan echt helemaal niets uit.
Het enigste wat ik kan bedenken is de prijs, kan me indenken dat je kwekers hebt die voor 50 of 100 euro minder zo'n baby meegeven, hoeven ze in ieder geval 6 weken minder handvoeding zelf te geven.
Of dat nu het goede is, of recht doet aan je nakweek, nee dat vinden wij dus niet.

wink ;)
Peter&Jacqueline.


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-03-03 - 12:57:38

Mijn vogel is al 6 maanden nu.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-03 - 13:02:12

Peter was nog niet helemaal wakker vandaag wink ;) komt denk ik door het koude weer happy :)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-03 - 17:29:12

wit zijn urinezuren,(afscheidings product nieren
groen is onverteerde voeding (afscheidingsproduct darmen

oorzaken diarree;te hoge vochtopname bv fruit (of veel drinken na eten pellets))

Ontsteking darmkanaal

stress

MVG Renewink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-03 - 17:31:16

happy :)

Dacht toch gelezen te hebben dat die van Tessa 21, 6 weken was, of zijn Marley en Tessa 21 dezelfde.?
Zou natuurlijk ook kunnen.


wink ;)
Peter.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-03 - 17:50:06

Ik sluit me bij de vorige sprekers aan :

koop nooit ongespeende papegaaien

6 weken vind ik veeeeeeeeel te vroeg.


MARIANNE


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-03-03 - 17:53:40

Ga je de vogel ( is de vogel) wel laten testen op papegaaienziekte ????

Is maar een vraagje hoor, heeft die kweker je daar over voorgelicht, ik denk het niet he ?

MARIANNE


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-03-03 - 19:11:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry hoor maar dat is toch helemaal niet relevant aan de vraag die er is gesteld Marianne?? Of ben ik nu de draad kwijt hier? sad :(

De eerste posting is van november ofzo vandaag is er een nieuwe vraag in deze thread gekomen over een vogel van een halfjaar dus het gaat niet meer om een baby vogel.

Toch misschien wel is handig als alle reakties(zie datums) doorgelezen worden want nu worden er losse flodders de lucht in geknald en ontstaat er een warboeltje wink ;)van meningen die niets toevoegen aan de vraag die is gesteld vandaagrazz :p


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-03-03 - 19:15:36

quote
Ook heb ik de vogel meteen laten testen in utrecht.
Gezond


Dit staat er bij de eerste reeks posts. wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede