Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Advertenties "baby's" e.a. niet-zelfstandige vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-06-23 - 10:14:29 send message to Karel

Update!

Zoals enkelen hierboven ook al voorspelden, heeft het handhaven van de nieuwe regels wel wat voeten in de aarde gehad en menig pb-tje opgeleverd. happy :)

In de meeste gevallen werd door de adverteerders begrip getoond terwijl slechts een enkeling (zeer) agressief reageerde.
Inmiddels heeft men zich aardig aangepast en hoeven er slechts bij uitzondering advertenties te worden verwijderd.
Regelmatig is tegenwoordig de toevoeging "Mogen pas weg als ze zelfstandig zijn" te lezen.
Of dat in de praktijk ook daadwerkelijk zo is, kunnen we natuurlijk niet controleren, maar als door deze stellingname op termijn anders naar de verkoop van baby's wordt gekeken, gaan we de goede kant op.

Goed voorbeeld doet goed volgen?
Zojuist las ik op Facebook dat ook de PSC vanaf vandaag niet meer toestaat om met niet-zelfstandige vogels te adverteren, waarvoor hulde!


Henk57
Website Member
Posts :332

Website Member
2014-06-24 - 07:19:18 send message to Henk57

Nou is toch een mooi resultaat mijn complimenten


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2014-07-09 - 10:53:12 send message to Fredje15

Hallo, ik heb weer jonge amazone papegaaien.
Zijn 10 mei uit het ei gekropen.
Zitten al in een kooi en zijn HELEMAAL zelfstandig
(eten alle zaden en vliegen door de woonkamer)
Ik vind dat ik nu ook mag gaan verkopen.
En dat ik zelf mijn beslissing moet kunnen maken en niet andere mensen of de regering.
Er zijn reacties van mensen op dit forum die zichzelf tegenspreken,en wel op andere sites adverteren met nog niet zelfstandige vogels!
Waar ben je dan mee bezig !


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-07-09 - 12:34:04 send message to Karel

quote

En dat ik zelf mijn beslissing moet kunnen maken en niet andere mensen of de regering.


Heel begrijpelijk Fred. Helaas brengt iedere wet, vooral in het begin, vaak een ongewenste onredelijkheid in bepaalde specifieke gevallen met zich mee. Soms wordt dat later gecorrigeerd en soms ook niet.

Ik heb hetzelfde gevoel als ik midden in de nacht voor een rood stoplicht sta, terwijl er in de verste verte geen verkeer te zien is. Doorrijden en geflitst worden? Dan wacht ik liever toch maar even.
En wellicht moet je dat ook doen wat betreft de verkoop van je amazone's, totdat het door de wetgever voorgeschreven aantal dagen is verstreken.
Jammer, maar wel zo veilig.

Het voorgeschreven aantal dagen kun je hier vinden:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0035217/geldigheidsdatum_27-06-2014#BijlageI


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2015-07-25 - 15:07:59 send message to rupicola

Vandaag eens een rondje marktplaats gedaan en het is ronduit schrikbarend hoeveel baby-papegaaiachtigen er worden aangeboden.


Naast talloze particulieren zitten er ook een paar bekende/beruchte adressen tussen.

Er worden dus nog steeds op aanzienlijk schaal niet zelfstandige papegaaiachtigen gescheiden van hun ouders, met het duidelijke en ook regelmatig als zodanig geadverteerde doel 'het verkrijgen van handtamme dieren'.

Dit gaat in ruime mate voorbij eventuele gevallen van handopfok als noodoplossing, waarmee dus willens en wetens in strijd met de wet wordt gehandeld.

Opnieuw een zeer bruikbare 'stok' in handen van de lobbypartijen om de vogelhouderij aan banden te laten leggen!




vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2015-07-25 - 21:08:24 send message to vogeltje1000

Heb je dit ook aan marktplaats gemeld.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2015-07-25 - 21:24:04 send message to P.Rooth

Of ff VWA of hoe de nieuwe naam van het AID ook mag heten ingelicht of zouden die liggen te slapen


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-06-28 - 12:17:44 send message to ineznick

We zijn nu weer een tijdje verder , maar zie nog steeds erg veel jonge vogels aangeboden worden op MP. Meestal onder de naam: kunnen gereserveerd worden. Maar ik denk ook dat dit erg moeilijk te controleren is.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-06-28 - 14:21:43 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

mooi staaltje halfslachtig beleid.
Men wil van alles, verpakt dit ook in wet- en regelgeving, maar houdt vervolgens ontoereikend toezicht op naleving daarvan, zodat er in de praktijk vrijwel niets veranderd. Hooguit bij toeval/gelegenheid.

Het is en blijft verbazingwekkend dat 'het openbare circuit' ten aanzien van handel in babypapegaaien blijkbaar gewoon voort kan varen.

MP mag worden gezien als een belangrijke speler in het faciliteren van een platform voor advertenties. Van verschillende bronnen weet ik dat er in de loop der tijd meerdere meldingen aan MP zijn gedaan, maar de advertenties worden eigenlijk nooit verwijderd.

Het is overigens wel even de vraag of naast de strafbaar gestelde handel in babypapegaaien (feitelijk het te vroeg scheiden van jonge dieren van hun ouders) ook het bieden van een platform (voor advertenties) strafbaar is gesteld.

Volgens mij is dat namelijk niet het geval en dan zullen dergelijke platformen zich nergens druk om maken.

In algemene zin heeft het er alle schijn van dat onderhavige gang van zaken -met uitzondering van een handvol- verder weinigen interesseert.
Gekoppeld aan de moderne tijden zou je kunnen stellen: . . . tot het moment dat er ergens een incident optreedt en de waan van de dag weer in werking kan treden.

#


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-06-28 - 17:50:20 send message to ineznick

Dat denk ik ook Rupicola. Beetje hetzelfde als straks met de positieflijst, als die er komt!


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-07-01 - 14:04:11 send message to anouk04

hallo heren,

ik zie zo wie zo op mp genoeg handopfok vogels tekoop staan terwijl het niet eens meer mag volgens de wet.

er zijn inderdaad koppels die stoppen met voeren maar dat kunnen er echt niet zoveel zijn.
wat ik merk dat handopfok vogels zo wie zo 100 a 150 euro meer opleveren dan natuurbroed vogels.en dat maak voor iedereen het verscheel die het om het geld doen.want voor een natuurbroed grijze roodstaart is het moeilijk om nog 400euro te krijgen terwijl je voor handopfok zomaar tussen de 500 en 600 krijg.is toch bizar.mvgt


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-07-01 - 15:08:53 send message to P.Rooth

kijk op de arena daar worden ook niet zelfstandige vogels gevraagd , gaat gewoon door en de mederators kunnen volgens mij ook niet iedere add napluizen


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-07-01 - 22:10:32 send message to Daniel

We doen ons best Paul, dus als mensen een advertentie zien die Karel en ik over het hoofd hebben gezien, laat het ons weten.


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-07-01 - 23:55:10 send message to anouk04

Hier op va word het echt goed in de gaten gehouden,maar hier heeft het ook niet heel veel zin om baby's aan tebieden want hier kijken er toch meer kwekers die liever natuurbroed willen hebben.ze moeten meer mp in de gaten gaan houden want daar zijn mensen die ze voor in huis willen hebben.en die willen geen natuurbroed.mvgt


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2016-07-02 - 12:27:24 send message to kaapsen

dag Hans, wat mij opviel in de lijst, was dat ik de palmkaketoe,s miste wat jonge leeftijd betreft.
Zijn ze die ergeten of las ik er overheen?

gr Kees.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede