Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > groendijcaique nog wel te vinden in Nederland? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : groendijcaique nog wel te vinden in Nederland?
adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2014-08-03 - 11:22:38 send message to adjekant

Sinds enkele jaren kweek ik roestkopcaiques.
Recent heb ik een advertentie hier weggezet dat ik op zoek ben naar groendijcaiques. Ik werd overstelpt met reacties. Alleen niet van aanbieders maar van opkopers, die maar al te graag mijn groendijen over wilde nemen. Ik begrijp dat deze caiques door verkocht worden aan sjeiks in de diverse oliestaten. Die bieden hier goed geld voor. Heeft dit als gevolg dat in Nederland de kwekers van groendijen niet of nauwelijks nog te vinden zijn? Ik heb uit moeten wijken naar het buitenland. Wie kweekt er nog met groendijcaiques? Ik hoef geen namen, maar wil graag weten of er nog kwekers in Nederland zijn, en zo ja of dit dit aantal terug loopt.

mvg

Ad Kant


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2014-08-03 - 12:23:02 send message to molineti

Ik denk dat er meer kwekers zitten dan je zou verwachten,met wisselende resultaten.
Door dat de prijzen zo gestegen zijn worden er waarschijnlijk meer paren opgezet door de kwekers of rechtstreeks aan de handel verkocht.
Daarom is er niet meer veel beschikbaar.
Vogels die je in het buitenland kunt kopen kunnen goed in nederland of bellgie gekweekt zijn.
Ik weet bv dat er een duitser al jarenlang bij enkele kwekers in nederland en belgie alle jongen groenbroeken opkoopt om ze weer door te verkopen.

Mijn oudste koppel is 20 jaar oud en heeft nu vier jongen die bijna uitvliegen,ben ik best trots op!
Gewoon hele mooie en dankbare vogeltjes.

Groeten rene



meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-08-03 - 13:12:19 send message to meyersam

sommige kwekers verkopen hun vogels liever aan het buitenland, zodat de prijzen gehandhaafd blijven en hun buur zeker niet dezelfde vogel kweekt. misschien zal op termijn met de groenbroeken wel hetzelfde gebeuren zoals met de zwartkop en de geeldij, daarvan zijn de prijzen op een paar jaar ook gehalveerd.Vraag me toch af met de positieflijst in het vooruitzicht of mensen nog bereid zijn om exhuberante prijzen te betalen voor sommige vogels?


loribreeder
Website Member
Posts :40

Website Member
2014-08-04 - 09:37:05 send message to loribreeder

Er zijn nog een aantal kwekers in Nederland die groendije kweken , alleen doen die onderling ruilen en verkopen . Zelf doe ik dit ook alleen al om de soort zuiver te houden , anders worden ze alleen maar gekruist met de Geeldije .


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2014-08-08 - 12:57:41 send message to adjekant

oke, bedankt voor jullie reacties.
Jullie denken dat het dus wel meevalt met de afname van het aantal kwekers, maar dat de afzet in Nederland minder is om zo de prijzen bewust hoog te houden.
Het onderling ruilen snap ik. En zeker voor de raszuiverheid! data doe ik met de roestkoppen ook.
Ik was bang dat door het opkopen van de vogels, ze langzaam aan uit Nederland zouden verdwijnen. Dat zou ik heel jammer vinden.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-08-08 - 14:01:19 send message to meyersam

Ik zou ook wel een paar koppels willen opzetten, maar 2500 of 3000 vind ik echt te veel. Paar jaar geleden kocht ik jonge roestkopcaiques voor 1300 euro per koppel. Nu dit jaar heb ik zelf jongen en heb de jongen verkocht aan 700 per koppel, of niemand reageerde. Na verloop van tijd zal dit met de groendijcaiques ook wel zo verlopen denk,ik.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-08-08 - 14:59:40 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Omtrent vermeende prijsafspraken c.q. het kunstmatig opdrijven van prijzen door verkoop aan buitenland ligt mijns inziens toch iets meer genuanceerd.

Het zal ongetwijfeld gebeuren hoor, maar mijn ervaringen (en ik hoor ook nog wel eens wat zo links en rechts) met verkoop van vogels 'in een bepaalde prijsklasse' zijn toch iets anders.

De (meerjarige) praktijk wijst dan uit dat er vanuit NL wel belangstelling is, maar tegelijk ook vaak opvallend veel gesteggel over de prijs.
Vervolgens wordt je vanuit het buitenland benaderd en is de koop in enkele ogenblikken gesloten.

Tja, als dit op een zekere schaal gebeurt, en dat is het geval, verkleinen de NL bestanden van bepaalde soorten of ze verdwijnen zelfs al dan niet tijdelijk uit ons land.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2014-08-08 - 17:59:04 send message to molineti

Ook heerst er in nederland de gedachten dat jongen geen zwart in de kop mogen hebben,daar heeft men dan moeite mee en wil dan minder betalen.

Dan valt er al heel weinig te kopen,hetzelfde bij witbuiken.

Het is ook een kul verhaal door een enkeling de wereld ingebracht.
Ik heb nog voor een gedeelte nakweek uit import vogels,en daar komen gewoon jongen met zwart in de kop uit.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2014-08-09 - 17:22:34 send message to meyersam

De jongen van mijn geeldijen roestkopcaiques vertonen geen enkel zwart pluimpje op de kop, zelfs niet van in het nest. Als ik dan sommige foto's zie lijken het halve zwartkoppen als ze uitgevlogen zijn?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2014-08-09 - 17:58:01 send message to molineti

Bij witbuiken kun je jongen met of zonder zwart hebben.
Ik heb nu ook twee poppen uitvliegen met totaal geen zwart in de kop.
De eerste paar keer dat dit ouderpaar jongen had ,hadden de jongen wel zwart in de kop.
Soms zitten er nog jongen tussen met weinig of wat meer zwart.,dit zegt echter niks over de zuiverheid.
De eerste jonge groenbroeken zonder zwart in de kop,moet ik nog zien..
Wel heeft de ene wat meer dan de andere,maar helemaal zonder.....nog nooit gezien.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-08-09 - 21:42:06 send message to henkdelaat

meyersam,molineti,

Ik zou zeggen plaats ieder enkele foto's dan komen er bewijzen van jullie uitspraken,nu moeten de lezers jullie geloven of niet en kan het een eindeloze discussie worden.

Henk.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2014-08-10 - 11:34:37 send message to adjekant

Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik bij de roestkoppen geen vogels wil met zwart in de kop.
Ook geen jonge vogels.
Ik weet niet of er een beschrijving voor TT bestaat waarin beschreven wordt hoe een roestkopcaique er uit hoort te zien. Ivoor kleurige snavel? ivoorkleurige nagels? zwarte nagels? bij jonge vogel is zwart in de kop toegestaan?


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-10 - 11:40:33 send message to eabe80

Voorwaarden van een TT ,laten we eerlijk zijn,zegt niets. Deze voorwaarden zijn omdat mensen bepalen hoe een vogel eruit hoort te zien....en niet hoe een vogel eruit hoort te zien zoals het is bedoelt.
Volgens mij, bij meerdere kwekers gezien, is iets zwart in de kop bevedering normaal, alleen wij willen dat niet. Dat is een groot verschil.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2014-08-10 - 17:56:06 send message to molineti

Dit bericht is 24 keer gewijzigd

Het is niet mijn bedoeling om iets te bewijzen,want daar ben ik niet mee bezig.

ik praat uitsluitend over jonge vogels,dus niet door de rui.
ik wil een enkele fotos plaatsen maar de site werkt niet mee.
Ik wil wel fotos mailen naar iemand die ze kan plaatsen!!

Witbuik caique met twee jongen zonder zwart(poppen)

witbuikjong van een ander paar



ouder paar van jongen met zwart in de kop,volgens mij raszuiver



ik geef het op,2 jaar geleden had ik die paar fotos er in 3 minuten opstaan,nu al uren bezig.
Voel me oud wink ;)

P.S iemand heeft een enkele jaren geleden het in mijn ogen onzin verhaal in de wereld gebracht dat jongen geen zwart in de kop mogen hebben omdat ze anders onzuiver zouden zijn(ik noem maar geen namen)
dit is waarschijnlijk een kweker met niet veel paren die toevallig jongen zonder zwart in de kop heeft gekweekt.
Zoals ik al zei,bij witbuiken heb je jongen met veel of weinig tot geen zwart in de kop wat mijn inziens niks met raszuiverheid te maken heeft.
Bij groendijen heb ik tot heden nog niet anders gezien dan met zwart in de kop(weinig of veel)
En ik heb er toch al veel gekweekt en gezien de laatste 20 jaar

Maar mocht er iemand fotos hebben van jonge groendijen zonder zwart,zou ik die ontzettend graag zien.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2014-08-10 - 21:01:34 send message to Niltava

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

Foto's molineti

2 jongen uit nakweek van importen uit belgie



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2014-08-10 - 21:12:46 send message to Niltava

Dit bericht is 4 keer gewijzigd




4 groenbroeken uit bijna 20 jaar oud uit import stammende groendijcaiques.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede