Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kokhalzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-10-25 - 12:10:37 send message to Elderbroek

Ik ben van de week bij een echte vogelarts voor een second opinion geweest.
Ze heeft inderdaad last van een bacteriële infectie in de krop, maar niet het geel of een gistinfectie zoals ze andere DA gevonden dacht te hebben. Ze krijgt hier nu 2 maal daags Synulox voor.
Hopen dat ze aan het einde van de kuur weer beter is happy :)


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-10-27 - 19:09:23 send message to Elderbroek

Update:
Ze is op het moment voor een paar dagen opgenomen bij de vogelarts. Ze begon namelijk alles weer uit te braken, de antibiotica bleef er zelden in maar ook bijna alles wat ze at.
Het beetje antibiotica wat ze binnen hield heeft wel enigzins geholpen aangezien er minder bacteriën te zien waren op het uitstrijkje.
Ze blijft er nu 2 dagen zodat ze de juiste medicatie kunnen geven en haar in de gaten kunnen houden.
Echt heel vervelend allemaal, maar de arts heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-10-29 - 19:00:43 send message to Karel

Hoe gaat het inmiddels met de vogel?


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-10-29 - 20:48:38 send message to Elderbroek

Ze is net weer een uurtje thuis en ik heb haar en haar partner nog nooit zo gelukkig gezien happy :)
Ze heeft niet meer gebraakt de afgelopen dagen en het kokhalzen lijkt ook over te zijn. De uitstrijkjes lieten geen bacteriën meer zien dus naast de vogels ben ik ook helemaal gelukkig!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-10-30 - 18:57:59 send message to Karel

Fijn om te lezen dat het weer goed gaat. Veel plezier nog met de vogels!


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-11-21 - 15:06:46 send message to Elderbroek

Helaas veeel te vroeg gejuicht. Dit is in het kort wat er de afgelopen weken gebeurd is.
Het kokhalzen/ overgeven was nog steeds niet voorbij, dus opnieuw naar de VA voor ontlastingonderzoek en röntgenfoto's. Ontlasting was niks te zien en op de foto's was alleen een vergroting van de eierstokken te zien, ze is dus erg broeds maar dit verklaart het kokhalzen nog steeds niet.

VA heeft op advies van andere artsen de ontlasting van 2 dagen onderzocht op wormen waarbij lintwormen werden gevonden. Ontwormen moest door VA gedaan worden aangezien ze het middel weer uitbraakte.
Lintwormen is echter ook niet de oorzaak volgens de VA, maar gewoon weer een ander probleem. Ik heb meteen bloed af laten nemen van de lori voor bloedonderzoek. Verassing: niks raars gevonden.

Dit is waar we nu zijn.. Ze zit nog steeds binnen want als ze warm zit (tussen 20 en 25 graden) gaat het veel beter. Echter het kokhalzen/ overgeven is nog steeds niet voorbij.
Daarnaast is ze nu heel agressief, en slaat om als ik langer dan 10 seconden in de volière sta. Maar ze zal dus erg broeds zijn.

Nou dit was de korte versie wink ;) VA gaat nu samen met andere artsen een plan van aanpak maken (misschien CT scans enz.) maar helaas lopen de kosten ondertussen ook erg hoog op.


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2014-11-21 - 17:37:36 send message to Mp vd Sande

Geef de lori 10 dagen ronidazol tegen flagiaten en het probleem is verholpen. ik weet het zkr.
Spreek uit eigen ervaring


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-11-21 - 19:27:16 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Na de zoveelste misser is mijn vertrouwen in dieren/vogelartsen inmiddels tot het nulpunt gedaald........

Ieder moet natuurlijk doen wat hem/haar goeddunkt, maar ik zou vertrouwen op de ervaring van Martijn en het aangegeven middel tegen flagiaten gaan verstrekken.


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-11-22 - 11:06:57 send message to Elderbroek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ga ik inderdaad doen, bedankt Martijn voor de tip!

Ik heb het meteen besteld. Gaf jij dat door de pap? Normaal geef ik de lories lorinectar maar het lijkt mij makkelijker om door de pap te doen (makkelijker om wat honing toe te voegen tegen de bittere smaak).


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2014-11-22 - 14:56:12 send message to Mp vd Sande

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik geef het door de pap 10 dagen lang en de man kan je laten zitten kan geen kwaad als die ook mee word gekuurd


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-11-22 - 16:30:15 send message to Elderbroek

Top, ga ik doen. Hoop over 2 weken beter nieuws te hebben dan! happy :)


Elderbroek
Website Member
Posts :104

Website Member
2014-11-23 - 23:28:27 send message to Elderbroek

Wel lastig af te meten trouwens, 1 gram per liter?! De vogels eten nog niet eens de helft daarvan.. Iemand nog een goede tip qua weegschaal? wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-11-24 - 00:18:05 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Om eieren te wegen heb ik een "Professional Mint Scale" van Saisonnier. Die weegt op 0,1 gram nauwkeurig.

Maar het is handiger en goedkoper om bijv. 1 gram af te wegen op een gewone keukenweegschaal en daarvan de helft of een kwart te gebruiken voor een halve of kwart liter voer. wink ;)



Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2014-11-24 - 06:48:35 send message to Mp vd Sande

Ik doe op 200 mililiter pap 1 mespuntje met ronidazol


Bryan den Adel
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-11-24 - 09:31:52 send message to Bryan den Adel

als ik dit zo lees lijkt het me inderdaad op een flagalaten.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede