Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Niet Nieuw maar wel positief Zwolle vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2016-09-21 - 21:05:32 send message to hj de graaf

klopt het binnen komen van de handel verliep niet erg vlot. Zo waren er mensen zonder ticket, mensen met de verkeerde tickets, mensen met alleen het bevestiging mailtje, verkeerd geprinte tickets etc. dat houdt erg op, we hebben heel veel na moeten zoeken.

De volgende keer is men beter op de hoogte en beter voorbereid, hoop ik. Het was voor ons ook nieuw we zullen het ook wat beter uitleggen op de website. En met wat geluk krijgt iedereen de volgende keer in 1x alle tickets in de mail.
Maar hier gaat de ticketshop nog naar kijken.

Etickets bezoekers, we hadden een hele mooie zigzag gemaakt van dranghekken maar goed die werd vakkundig door de bezoekers uit elkaar gehaald/omzeild. maar voor de rest ging dat vrij aardig met 45min was de grootse rij weg.

Heb helaas niet veel gezien van de markt te druk maar er waren veel bijzondere soorten o.a groene kitta's,tangara's, vuurvinken, bijeneters, steltlopers, toekan's, assarie's etc etc. ik vond dat er veel bijzondere soorten waren.

Wat ook een feit is dat er steeds meer al via afspraak verkocht wordt, zo staan er vele advertenties op vogelmarktnet met zwolle en ook op facebook groepen worden al druk vogels uitgewisseld.

mvg


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-22 - 15:07:55 send message to henkdelaat

Heeft de organisatie van de vogelmarkt ook de parkeer plaats in beheer op zo'n marktdag?

Als dat zo is dan kunnen ze toch het handelen op de parkeer plaats verbieden.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2016-09-22 - 22:05:30 send message to marc1

Het uitwisselen van vogels met onze buitenlandse vrienden gebeurt al jaren buiten, ik zou dat persoonlijk ook niet binnen willen doen, en gaan ze dat verbieden, geen punt, dit jaar heb ik vogels uitgewisseld bij de hotels waar deze mensen verbleven..

Ik wil persoonlijk absoluut geen vogels die op de markt hebben gezeten met alle risico,s vandien


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-09-22 - 22:33:13 send message to dundieje

Of je nu in een hotel,parkeerplaats,of bij de liefhebber thuis vogels over neemt.je weet nooit 100% zeker waar deze vogels in het verleden hebben gezeten.


ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2016-09-25 - 14:33:18 send message to ramon1111

Ik stond ook met verbazing (voor het eerst) in zwolle te wachten om (als bezoeker met e-ticket) binnen te komen. Wat een chaos ! Zou toch beter kunnen als het al zo vaak georganiseerd is ?
De lege tafels zijn logisch, als ik nog eens ga (??) huur ik ook een tafel, voor die paar euro meer heb ik de vogels al gezien/gekocht voordat de beurs open gaat.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-09-25 - 16:28:24 send message to tropic

@ramon: klopt niet, want als iedereen zo associaal doet zoals je nu zegt staan er niets dan lege tafels en kan je geen vogels kopen


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-09-25 - 21:47:33 send message to P.Rooth

ramon 1111
die e tickets is pas sinds kort en de eerste keer verliep dat niet vlekkeloos wat ik er tot nu toe van gehoord heb is alleen positief dat u voor de 1ste keer gekomen bent en het als een chaos ervaren heb is jammer .
Toen ik rond half 8 aankwam stond er een rij voor de ingang ongelooflijk wat een mensen dus kan er wat fout gaan , zo ook bij de ingang voor gereserveerde tafelhuurders hadden velen niet opgelet en vergaten de standhouders toegangsbewijs af te drukken wat een heel gezodemieter werd mede omdat vroeger alleen een nr gemeld behoefde ( met de mail ) en je rolde zo door . Het zal zeker de volgende keer beter gaan maar houd wel rekening met de regels die op de website van DE Vogelvriend staan
http://www.volierevriend.nl/index.php?page=Informatie-Zwolse-Vogelmarkt

Paul


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2016-09-26 - 19:52:07 send message to hj de graaf

klopt het blijft een probleem mensen die een stand boeken om maar een uur eerder binnen te zijn. Uiteindelijk maken ze daar de markt mee kapot want als straks meer als de helft dat gaat doen blijft er weinig meer te kopen over.

Maar goed we inventariseren wie wel en wie niet op hun plek zijn geweest wellicht gaan we in de toekomst dat soort personen een voorkeursbehandeling geven.

in ieder geval is het voor ons geen financieel risico meer maar is het jammer voor de liefhebbers onderling! ook deze markt hebben we weer mensen teleur moeten stellen die graag een stand hadden gehad en die wel vogels bij zich hebben!

mvg


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2016-09-26 - 21:49:35 send message to girlits

Hoi,
kunt natuurlijk een kooitje opmeten en dan uitrekenen hoeveel er op de minimaal twee meter die je besteld past.Hoeft ze dan nog niet eens op te stapelen en dan zit je al aan een stuk of zeven.
Als iemand die niet bij zich heeft en alleen een loper ,gewoon weigeren. <mijn idee>

mvg eddie


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-09-27 - 22:19:59 send message to P.Rooth

Op zich dienen standhouders met vogels/handel binnen te komen en 2 meter zou met 6 TT kooitjes vol staan 4 meter min 12 TT kooitjes enz dus zou het niet moeilijk behoeven te zijn daarop te controleren en op te nemen in de regels voor de markt zodat het kaf van het koren gescheiden kan worden .


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-09-28 - 11:01:31 send message to tropic

@P Rooth, en dan kooitjes tellen aan de ingang, kijken of er wel iets inzit, met als gevolg nog langere wachtrijen.?


robert
Website Member
Posts :25

Website Member
2016-09-28 - 11:12:41 send message to robert

er lopen daar genoeg mannen rond met fluojasjes die dit kunnen controleren


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-09-28 - 14:58:50 send message to P.Rooth

Is toch een kleinigheid als je een beetje een timmermansoog heb tropic .
Wie sleept met veel lege kooien naar binnen ?
Alleen de handelaren nemen veel legen mee maar binnen en die zijn alom bekend

Ik neem er gewoonlijk 2 tot 4 legen mee voor nieuwe aankoop en heb mijn kooien zo gemaakt dat er 2 TT kooienmaat naast elkaar vast zitten vind ik n.l makkelijker en 3 meter is niet meer mogelijk te reserveren dus dan 4 kan ik de kooien ook iets ruimer neerzetten


ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2016-09-28 - 22:23:17 send message to ramon1111

Tip voor de organisatie: Laat de mensen met een E ticket apart en eerder binnen en nog beter laat de eerste ?? honderd mensen met E ticket al vooraf binnen tot in het restaurant gedeelte zodat jullie gasten niet buiten hoeven te staan en sneller kunnen doorstromen naar de beurshallen.
De "lege tafel huren" om eerder binnen te komen, lijkt mij alweer een gratis tip aan de organisatie: Er zijn mensen die willen betalen voor VIP kaarten die eerder binnen kunnen !!
(ik vind eigenlijk dat ik er de eerste van moet krijgen voor dit idee !!)
mvg Ramon


ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2016-09-28 - 22:25:20 send message to ramon1111

En dan hoeft niemand meer kooien tellen etc.
is dat ook weer opgelost




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede