Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pinguins Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-04-21 - 00:25:15 send message to Karel

Dat zijn serieuze maten Louis. Daar zal het niet aan liggen.
Succes met de zoektocht.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-04-21 - 11:01:04 send message to Daniel

Dat zijn inderdaad serieuze maten, waar je wel rekening mee moet houden is de water kwaliteit. Zorg dus dat je een goed filtersysteem hebt en dat je makkelijk het water kan vervangen. Verder let op de ondergrond van je landgedeelte penguins krijgen snel voet problemen en daar moet je dus rekening mee houden net als het feit dat ze gevoelig zijn voor aspergillose.

En het zijn dure kostgangers hou daar rekening mee wanneer je ermee aan de slag gaat. Ook zou ik niet beginnen met 1 koppel aangezien penguins kolonie-dieren zijn.


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-21 - 11:26:27 send message to louis1998

ik weet dat het kolonie broeders zijn maar het zall al moeilijk genoeg zijn voor 1 koppel te vinden, ik weet dat ik best een groepje koop maar jammer genoeg is het aanbod hier voor veel te zwak, etc


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2015-04-21 - 20:14:08 send message to dundieje

@ louis 1998 ergens hoop ik dat 1998 je geboorte jaar is.
En dat dit gewoon een foute jongensdroom is.


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-21 - 22:48:56 send message to louis1998

Hallo
Mijn geboorte jaar is 1998 waarom zou dit een foute droom zijn ? De eerste mensen dat met papegaaien begonnen werden door ander mensen gezien als of ze de dieren kwaad deden sad :( , zo lang je ze goed verzorgt een goede huisvesting hebt etc dan zullen de dieren gelukkig zijn, voor mij moeten ze niet kweken zo lang ze gezond en hun goed voelen ben ik blij laugh :D


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-04-22 - 12:11:49 send message to Daniel

Louis, het houden van pinguins vereist toch de nodige investeringen in een verblijf. Met zo maar een grote vijver kom je er niet. Daarnaast zijn de verzorgingskosten ook niet gering. Als je dan ook nog meeneemt dat je een aantal gezondheidselementen goed in de gaten moet houden (bumblefoot, malaria, aspergillose om maar 3 dingen te noemen die regelmatig voorkomen bij pinguins), kan ik me goed voorstellen dat mensen zich afvragen of iemand van jou leeftijd wel de juiste persoon is om pinguins te houden.


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2015-04-26 - 17:04:15 send message to Kievit

Zijn mooie vogels.. maar lastig tehouden denk ik.. heb er zelf geen ervaring mee.
Met wat voor soorten heb je al ervaring?


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2015-05-09 - 10:46:41 send message to oli4

Doe maar niet wink ;)

Respect voor je leeftijd, kan je gewoon niet opbrengen. Het zijn HEEEEl dure vogels.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-05-10 - 00:40:10 send message to roodmus

Beste.

Hoe kan jij zien hoe de financieele situatie is van deze jongen.

Als ik zie wat hij van plan is met de maten van zijn vijver denk ik dat het wel goed zit wat dat aan gaat.

Grt.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2015-05-10 - 21:29:29 send message to oli4

Kan ik inderdaad niet. Maar ik ken het jaarlijks kostenplaatje van het houden van pinguins. Ik heb heel wat bekende, welvarende bevriende vogelkwekers met verblijven van wel zes nulletjes. Geeneen durft het aan om met pinguins te starten. Guidelines genoeg. Best mogelijk ondanks de typische kwaaltjes om ze te houden. Maar ik zie geen jonge snaak die maar pas in het vogelwereldje komt piepen met pinguins starten. Vooral zijn eigenwijsheid om toch maar met 1 koppel te starten en verder wel te zien..... Schiet binnen het jaar niets meer van over. Krijgen aspergilose van de stress door alleen te zitten. Een groepsdier die je minstens per 10-12 moet houden ga je niet eigenwijs per koppel gaan houden. Bumblefoot en aspergilose zijn zaken die je niet gaat kunnen uitsluiten in beschermd milieu. Ik ken geen enkele plaats waar er geen voortdurende uitval is door deze laatste aandoening. Samen met de dure filterinstalatie, dagelijkse onderhoud en de dure voeding mag je het van mij gerust hebben! Vergeet je dagdaagelijkse portie scars niet, na een maandje zie je er niet meer uit wink ;)

Maar goed, raad geven wordt hier vaak beschouwd als de rekening maken voor een ander. Ga ik me verder onthouden in deze discussie.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-05-11 - 01:00:59 send message to Karel

@Olivier

Raad geven op basis van praktijkkennis zoals jij doet, is hier altijd zeer welkom. Daar kan iedereen zijn voordeel mee doen. Feiten zijn immers feiten, daar kan niemand omheen. Ook al zullen de feiten niet iedereen aanstaan!



louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-05-11 - 11:47:20 send message to louis1998

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

beste oli
bedankt voor de antwoorden, van de prijs ben ik zeer goed op de hoogthe what het in houd voor ze the houden alles is 3x berekend geweest,nu moet ik nog 1 soort kiezen, mijn voor keur gaat uit naar een van de soorten dat niet ingroep kweken omdat ze bettere kans hebben voor te kweken in perk zonder een grote groep,niet als de 17 soorten kweeken in groep de meeste well en voral de die die gewkeekt worden en gehouden worden, als ik geen import kan vinden/krijgen van een van deze soorten zall ik mij een groep aankoppen van 10-20 koppels omdan in groep te kunnen kweken.
financial kan ik dit allemaal aan,, ik heb contact gehad met een paar zooien over de wereld over huisvesting etc
maar ik kan altijd extra info gerbuiken voor in belgie nederland
mvg louis


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-05-11 - 13:36:51 send message to tropic

Sorry, naar mijn mening een raar verhaal....
Een gesponsorde zoo in Planckendael (en antwerpen) hebben dit jaar, na lang overleg, een nieuw en degelijk pinguinverblijf kunnen aanleggen.
Ik vind het geweldig dat iemand droomt, maar om dan op jou leeftijd te zeggen dat financieel geen probleem betekent, heb je ofwel veel geluk gehad in t leven, ofwel klopt er gewoon iets niet.
Of, en dat denk ik eerder, je probeert hier opdit forum even de plezante uit te hangen;
Is zomaar mijn mening, en betekent verder niets.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-05-11 - 18:49:41 send message to roodmus

Laat toch lekker gaan we zien het vanzelf wel.

Neem aan dat deze jongen wel foto,s zal plaatsen.

trouwens ik wou dat ik zo,n tuin had ging er mooi zelf in liggen.

Een perk maken van 50 op 100 meter met een vijver van 35 op 65, zo dat ik mer mijn eigen kweek kan verder kweken etc,

Grt.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-05-11 - 19:25:16 send message to Daniel

Louis mag ik vragen welke soorten je aan het overwegen bent ?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede