Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke dag ara maracana ringen ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke dag ara maracana ringen ?
abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2016-02-11 - 22:27:04 send message to abmarcel

Hallo

Mijn koppeltje ara maracana's hebben dit jaar voor het eerst jongen , de pop is super beschermend en bij nest controle vliegt ze me aan. ze zit altijd op t nest dus kijken als ze er af is valt niet mee ,het jong is nu een dag of 10 oud. Hoe kan ik dit met ringen het beste aanpakken want Ze zullen toch geringd moeten worden ivm cites . En rond welke dag kunnen ze geringd worden ?
Graag advies hierover ,
bedankt marcel


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2016-02-11 - 23:56:05 send message to Ann*

Maracana's ringen op een leeftijd van 18 dagen ongeveer. En hoe je makkelijk nestcontrole kan doen is afhankelijk van de situatie (plaats nestkast, mogelijkheid tot buiten- en binnenverblijf afsluiten), maar ik ga altijd in de nestkast kijken een kwartierke nadat ik de vogels te eten hebt gegeven. Dan hebben ze normaal de nestkast verlaten om te gaan eten en even de vleugels te strekken.


abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2016-02-12 - 20:28:27 send message to abmarcel

Bedankt voor de reactie , ik moet het binnen hok in voor nest controle, en zogauw ze de deur horen schieten ze het blok in ... Inderdaad controle van buiten de kooi is makkelijker ik ga dit ook veranderen voor volgend kweekseizoen .


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2016-02-14 - 13:25:46 send message to frehen

Hallo 18 dagen is bij mij altijd te laat het is heel verschillend per kweek hoeveel jongen er liggen er enz.Heb de eerste jong zelfs al een keer met 12 dagen kunnen ringen.Je moet het zelf even bekijken en proberen zo leer je het snelste.Mocht je te laat zijn moet je een brief schrijven naar de sites om de vogels te laten chippen. groetjes freek.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2016-02-14 - 13:41:53 send message to compadre

Blijkbaar heb je maar een jong, en dan moet je snel zijn want ze groeien dan veel harder vanwege het voedselaanbod.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-02-14 - 20:14:02 send message to wiechmann

Heb op dit momen2 koppels met jonge zitten koppel 1 heb jong bij 12 dagen was ik,maar e op tijd . Koppel 2 heb 3 jonge dan zit je gemiddeld op zo 18 a 20 dagen ..dit s one ervaring in de afgelopen 10 jaar dat wij met m
Maracana's kweken..maart,ieder nest en iedereronde is anders .

Dat maak de,hobbykok zo,prachtig


abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2016-02-14 - 21:36:23 send message to abmarcel

Bedankt voor de reactie's , de pop is nu iets vaker van t nest en kan ze makkelijker in de vlucht doen , dus de controle is nu beter te doen . Ringen komt nu wel goed !



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede