Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP last van sperwers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP last van sperwers
koenders
Website Member
Posts :45

Website Member
2016-02-12 - 10:04:42 send message to koenders

De laatste tijd regelmatig ongewenst bezoek van een koppeltje sperwers.Ze zijn nauwelijks bang want als ik ze weg jaag gaan ze in een boom iets verder op zitten en zijn dan zo weer terug. Wat te doen. Gelukkig nog geen doodde vogels maar dat gaat niet lang goed zo.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-02-12 - 13:50:17 send message to Karel

Een spiegelbol op de voliere schijnt ze te verschrikken, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2016-02-12 - 14:07:26 send message to Martien Strijdveen

bij de wildkamp een plastic uil ophalen en die op het dak zetten zodat die kan draaien
succes verzekerd





P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-02-12 - 14:54:20 send message to P.Rooth

spiegelbol schijnen ze ook aan te wennen heb er 2 vlak boven de voliere hangen maar wel schade

Een uil van de Wildkamp heb ik ook en weinig afschrikeffect

Van die draaiende zilverkleurig windmolentjes schijnt effect te hebben maar nog niet gevonden


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2016-02-12 - 19:15:35 send message to roodmus

Gebruik een paar oude CD,s aan een touwtje stokje op de kooi touwtje eraan en de sperwers flitsen weg.

Grt


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2016-02-12 - 21:55:28 send message to Patrick

Spiegelbollen helpen niet, heb er ooit een geplaatst en de buizerds zaten er regelmatig naast... Overal dubbelgaas en een afgeschermde/rust plek in de voliere heeft bij mij wel het eea voorkomen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-02-13 - 13:31:31 send message to tropic

Bespaar u de moeite, buiten dubbele draad of net zal niets helpen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-02-18 - 14:52:28 send message to P.Rooth

is ook lastig om hongerige roofvogels te weren .

Heb ook wel een rustig plekje (nachthok) maar ze komen veelal uit het niets zeker met de zon in de rug schrikken de vogels in de voliere zich een ongeluk en dan door de paniek kunnen er slachtoffers vallen

Heb ook eens een metseldraad vol met alu folie stukjes gebruikt en dat hielp ook maar even .

Paul


koenders
Website Member
Posts :45

Website Member
2016-02-18 - 21:55:27 send message to koenders

Heb het volgende aan geschaft en nu hopen dat het werkt.
http://www.vogelwering.eu/firefly-bakenkaart


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-02-19 - 18:02:28 send message to tropic

het is de natuur van de sperwer (ook een vogel)
Als je als mens je voliere voldoende voorziet kan de sperwer je geen kwaad berokkenen. De makkelijkste manier is natuurlijk die jij aangeeft, maar in mijn ogen ook de laagste.
Als mensen zoals jij bezoek krijgen van de zogenaamde natuurbeschermers, zijn zij de eersten die staan de roepen tegen deze natuurbeschermers.
Ben helemaal geen groene, maar vind jou houding niet kunnen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-02-19 - 20:48:49 send message to P.Rooth

GJGroen ook ik heb enorme schade als je de vogels in geld uitdrukt maar de vogels die zich te barsten vliegen of door het Gaas heen delen kwijtraken .
Is geen reden om stroperspraktijken te gaan uitvoeren .
Gewoonlijk verdwijnen de rovers als ze verjaagd worden en/of er niets te halen valt . Eigen vogels een paar dagen afsluiten kan al helpen . Dubbel gaas helpt niets als de vogels zich doodvliegen uit schrik

Ideeën om overlast rovers te beperken zijn altijd welkom


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-02-20 - 16:21:07 send message to Karel

"Al dan niet grappig bedoelde vogelonvriendelijke "oplossingen" worden hier niet geaccepteerd en worden/zijn daarom verwijderd".


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2016-02-21 - 20:08:57 send message to Patrick

Rooth, dubbel gaas helpt zeker wel ter voorkoming van het aantal roofvogelaanvallen met als gevolg doodvliegen. Het zal vast niet geheel uit te sluiten zijn maar het verminderd wel degelijk. Het is minder fraai maar ik heb er tot op heden geen last meer van.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-02-21 - 20:16:46 send message to P.Rooth

gaat om het schrikeffect Patrick wanneer een roofvogel op of tegen de voliere aanspat heb gezien dat de poten recht vooruit op de volièrevogel gericht was en die vloog van de stok door het invlieggat recht het nachthok in en knalde daar door de snelheid tegen de achterwand aan waarbij de nek gebroken werd .
Heb meerdere vogels die zich doodvlogen tegen de achterwand of de voerbak die alleen de nek gebroken hadden of dubbel gaas dan iets helpt betwijfel ik ten zeerste . Dat jezelf geen problemen meer heb met dubbel gaas vind ik hartstikke mooi .





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede