Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > De grijze roodstaart naar lijst 1 (het werd een keer tijd) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-02-11 - 22:30:24 send message to surveyor

Bedankt Gerben,

Ik heb in totaal voor 8 grijze roodstaarten cites aangevraagd.
6 met vaste voetring, waarvan 3 jonge vogels van vorig jaar.

Ik heb echt werkelijk alles als bijlage meeverzonden, sexpapieren, administratie, foto's etc.

Voor de import heb ik dierenarts verklaring en chip papieren cq bewijs meeverstuurd.

Mijn aanvragen dateren van 4 en 5 Januari.

Afijn, volgende week maar eens bellen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-11 - 22:51:11 send message to ineznick

Dan denk ik dat je toch weinig problemen zou verwachten!? Misschien wil je wel te snel, bij mij ging het maar om 2 vogels.
Dat komt vast goed!!

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-11 - 23:55:53 send message to Rik

Gefeliciteerd met deze papieren Gerben!

Je kunt nu met een gerust hart kweken en citesringen aanvragen voor de jongen.

De meeste koppels op Marktplaats hebben geen cites. Dan koop je een probleem.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-02-12 - 00:13:40 send message to surveyor

Inderdaad Gerben,

Ze zullen wel eerst de makkelijkste pakken wink ;). Kom ik aan met mijn 8 grijsjes en heel veel papieren toestanden geüpload wink ;).

Goed weekend

Gr. Tim


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-12 - 02:32:58 send message to ineznick

Ja Tim, dat denk ik ook . Ik was 1 van de makkelijke gevallen. Denk dat als je meer grijze hebt en dan ook nog ongeringd ,wildvang en geen vaste voetringen hebt, dan zal het wel wat langer duren. Maar uiteindelijk zal je de papieren krijgen! Succes!!

gr gerben


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-21 - 17:54:13 send message to henkdelaat

Vandaag het eerste Cites papier thuis gekregen van een grijze roodstaart pop,nu nog wachten op het 2e formulier wat gelijktijdig in één envelop opgestuurd was.

Heb deze aanvragen begin Januari opgestuurd dus valt het nog mee +/_ 6 weken.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-02-21 - 17:59:30 send message to ineznick

Zijn er al meer mensen die hun cites papieren binnen hebben gekregen? Of zijn er nog mensen die extra "bewijs"moeten leveren?

Gr gerben


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-21 - 18:21:34 send message to henkdelaat

Heb geen extra bewijs hoeven te leveren pop heeft een vaste ring om,alleen de gegevens van de ring opgestuurd.

Alleen bij Grijzen met knijpringen moet moet je een bewijs hebben vanaf wanneer ze in je bezit waren.

Wil wel eens weten hoe dat gaat met Grijzen die nu gekocht worden en waar nog geen Cites papieren bij zitten.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-02-21 - 23:27:17 send message to surveyor

Yep vandaag 4 van de 7 papieren binnen gehad.
Jonge vast geringde vogels 2016 en oudere van 2001.

Mijn tam koppel van een paar jaar oud en import koppel volgt nog (hoop ik wink ;).

De 1e was van 4 januari, andere een dag later dus 5 januari, wellicht ontvang ik deze komende week nog!

Keurig gedaan na even geduld te hebben.

Jonge vogels kunnen dus naar een nieuw baasje..


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-02-21 - 23:35:05 send message to Daniel

quote
Wil wel eens weten hoe dat gaat met Grijzen die nu gekocht worden en waar nog geen Cites papieren bij zitten.



Je moet op dit moment gewoon geen grijzen kopen zonder papieren. Je neemt dan gewoon te veel risico's.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-22 - 13:24:51 send message to P.Rooth

Je moet nooit vogels aanschaffen die op de lijst staan zonder de papieren , heb je buiten de papierrompslomp ook grote kans op fikse boete en dat de vogels in beslag genomen worden .

Gewoon afwachten indien je grijzen wil aanschaffen dat er vogels aangeboden worden MET de juiste papieren


ChristavN
Website Member
Posts :8

Website Member
2017-03-12 - 13:13:13 send message to ChristavN

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier nog geen papieren (aanvraag 8-feb-2017) - maar als ik afga op MP zit er best schot in, ik zie steeds meer dieren met CITES aangeboden worden.

Afgelopen week even met het RVO aan de lijn gehangen en het blijkt dat ze het aantal grijze roodstaarten in gevangenschap ernstig onderschat hebben.
Dus ja... het gaat nog wel even duren.

Overigens wist deze meneer me te vertellen dat ik ook zonder CITESpapieren gewoon met de gaaien over straat mag (mits ik kan bewijzen dat ik ze voor 2-1-2017 in bezit had) en dat aanwezigheid in huiskamers/ achtertuinen etc. zonder CITESpapieren geen enkel probleem is.

Dat is dus de 4e medewerker met een 4e versie op het wat wel/ wat niet verhaal.

Het zal voor velen hier geen verrassing zijn- maar ik ben nieuw genoeg om me daar toch elke keer weer over te verbazen- regels zijn toch gewoon regels?
(Ik ben gewend om met protocollen te werken- dus echt * broek afzakken van verbazing doet* )

Ook bizar dat de regels in België totaal anders zijn dan in NL.
(daar zouden ook huiskamervogels die de deur bij wijze van spreken alleen nog met de pootjes omhoog uitkomen wel verplicht zijn tot het hebben van een CITESontheffing - terwijl dat NL dus niet het geval is )

Verwarrend!!



johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2017-03-12 - 15:23:37 send message to johnveraart

ik heb deze week voor al mijn grijzen de cites formulieren binnen gekregen.ik heb mijn aanvraag ingediend op 2 februari en zowel voor mijn open geringde als mijn vast geringde wel heb ik mijn open geringde laten chippen,dus ik vind het heel netjes afgehandeld van de Rvo


ChristavN
Website Member
Posts :8

Website Member
2017-03-16 - 02:51:16 send message to ChristavN

Vandaag de CITESpapieren binnen gekregen \o/

Dat viel me nog mee - ik had veel later verwacht.

Helaas wel een dikke fout erin geslopen. ik heb nu opeens een vrijstelling voor de verkoop ipv waar ik ze voor aangevraagd had, maar dat mag de pret niet drukken.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2017-06-15 - 10:30:30 send message to jaap van de pol

Vandaag werd ik gebeld door het RVO welke een vraag hadden over mijn aanvraag.

Na het beantwoorden van deze vraag heb ik hun de volgende vraag gesteld: "stel dat mijn oma een grijze roodstaart heeft welke ongeringd is en door bijvoorbeeld ziekte of overlijden bij mij terecht komt, kan ik dan achteraf alsnog de vogel laten chippen en cites-papieren aanvragen?"

Immers, je bent van goede wil en wil de vogel voor het RVO in kaart brengen en geeft daarbij alle medewerking. Hetzelfde geldt voor alle ongeringde vogels die te koop staan en tam zijn.. Iedere gezonde hobbyist weet dat dit geen illegale importvogels zijn en zeker niet als ze ook nog eens Nederlands spreken.

Het antwoord van het RVO was als volgt: "NEE, als u een ongeringde vogel krijgt of koopt en u laat hem chippen en vraagt hier papieren bij aan zullen wij die aanvraag afwijzen."

HOEZO GOEDE WETGEVING?? Ze beseffen niet het probleem van alle huiskamervogels die in kaart moeten worden gebracht. Ze kunnen beter nu hun medewerking geven en al die € 15,- opstrijken dan hun hakken in het zand zetten. Het gevolg hiervan is namelijk een grote zwarte markt als het gaat om de handel in grijze roodstaarten.

Groet,
Jaap




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede