Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Welke vogel voor binnen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke vogel voor binnen?
Timpaan
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-08-28 - 13:15:01 send message to Timpaan

Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum. Nadat mijn vink is overleden heb ik besloten om een papegaai/parkiet aan te schaffen in ben ze.f 14 jaar oud. Er is niet al te veel ruimte voor het hok ik zat zelf te denken aan een kamervoilere. Maar nu is de vraag welke vogel neem ik? Ik heb niet verschrikkelijk veel geld dus het moet niet een te dure vogel zijn. Ik zat zelf al te denken aan een valkparkiet, lori, bonte boer of een pyrrhura. Welke soort is het meest geschikt voor mij denken jullie?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-08-28 - 13:44:17 send message to Daniel

Welkom, en leuk dat je aan een vogel zit te denken maar voor antwoord te geven wat extra vragen:
Hoeveel ruimte heb je binnen voor de vogel? Hoeveel tijd heb je dagelijks te besteden voor de vogel en heb je al ervaring met vogels?

Hou er ook rekening mee dat de kosten van de voliere, verzorging en eventueel indien een dierenarts een stuk hoger zullen zijn dan de aanschaf van de vogel alleen.


Timpaan
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-08-28 - 14:01:31 send message to Timpaan

Dankjewel voor de snelle reactie. Ik heb (als het hok op de grond komt te staan ongeveer plek voor een hok van 65 breed 45 diep en 2 meter hoog. En als het hok opgehangen word kan het hok best wel breed 90 of iets minder, 40 diep en hoogte maakt niet echt uit. en Per dag kan ik mijn vogel wel een uur of meer aandacht geven. Ik heb al enkele ervaring ik heb namelijk een kanarie gehad en 2 zebravinken. En ik heb ook wel eens voor de vogels in de voliere van mijn oma. gezorgd. Mijn ouders zijn bereid om mee te betalen aan de vogel en hok enz en de dierenarts kosten betalen zij ook.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-08-28 - 14:44:21 send message to Daniel

Als je een uur per dag aan de vogel kan besteden zou ik overwegen om er 2 te nemen. Papegaaien en parkieten zijn sociale vogels en hebben dus veel aandacht nodig. Ik zou dus zeker niet een enkele vogel nemen als je maar 1 uur per dag hebt.

Verder zijn de lengte en breedte heel belangrijk en is 65 x 45 zeker te klein. 90 x 40 is te doen maar aan de krappe kant. Ik zou dan overwegen om het te houden bij een valkparkiet of een catharina. Dit probleem valt op te lossen door de vogels de mogelijkheid te geven om los door het huis te vliegen, maar dat zal toch moeten gebeuren als er mensen bij zijn plus je moet dan goed met je ouders overleggen hoe zij hier over denken.


Timpaan
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-08-31 - 23:13:30 send message to Timpaan

Ik bedoelde dat ik minimaal een uur aandacht kan geven aan de vogel. Het hok heb ik al uitgekozen het word een ruime kamervoliere die op mijn kamer komt te staan. Is het goed dat hij op mijn kamer komt te staan? Of is dat niet goed voor de vogel? 2 vogels mag ik echt niet. En de vogel mag gewoon door het hele huis vliegen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-08-31 - 23:27:48 send message to Antonia

Ik zou het niet doen. Het vogeltje zit dan minimaal 20 - 22 uur alleen op een kamer in een kooi.
Of je neemt er 2 of je wacht tot je zelfstndig woont en kijk dan opnieuw...


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-08-31 - 23:39:46 send message to Daniel

Zoals Antonia aangeeft, papegaaiachtigen zijn sociale dieren en hebben veel meer aandacht nodig dan 1 of 2 uur per dag. Dus inderdaad neem er 2 of wacht tot je er wel 2 kan nemen of ten minster 12 uur per dag mee bezig kan zijn.

En ik ben geen voorstander van vogels op een slaapkamer aangezien het wel vuil en stof met zich meebrengt.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-09-12 - 00:01:50 send message to Rik

Een koppeltje taranta's zou een goed idee kunnen zijn!

Dat zijn prachtige vogels, weinig stof en ze maken geen lawaai. Dan kun je ook ongestoord je huiswerk maken.


Timpaan
Website Member
Posts :4

Website Member
2016-09-27 - 18:49:47 send message to Timpaan

dankjewelm voor de reacties ik ben er uit het word een edelpapegaai. Op marktplaats stond een hele mooie en die hebben we opgehaald hiju zit in neen mooie kanmer voilere doei


Tlom
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2016-09-27 - 19:46:56 send message to Tlom

Ik denk niet dat de kamervoilere lang heel blijft met een edelpapegaai erin. hoe groot is het hok?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-09-28 - 13:39:29 send message to Daniel

Aangezien Timpaan en Tlom, dezelfde persoon waren hebben we besloten Tlom te verwijderen


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-09-30 - 13:30:47 send message to Antonia

HUH, dus reageerde hij op zijn eigen bericht.....
laugh :D laugh :D


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-09-30 - 21:16:25 send message to Johan Gaas

Nu reageert hij waarschijnlijk helemaal niet meer.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-10-01 - 02:24:35 send message to Antonia

Er staat toch van beide een ander topic, zag ik later ??


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-10-01 - 13:12:00 send message to henkdelaat

Dan moet hij toch 2 x een account aanmaken en dan ook 2 x de kosten betalen?

Kan het soms zijn dat het een ander familie lid is die de andere account aangemaakt heeft?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-10-01 - 22:25:20 send message to Daniel

Je kan gratis een account aanmaken, alleen voor het plaatsen van een advertentie moet je betalen. In dit geval wat het duidelijk dat we te maken hadden met dezelfde persoon.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede