Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Heeft zo vogels testen nog nut Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Heeft zo vogels testen nog nut
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-08-29 - 18:10:06 send message to henkdelaat

Zag een advertentie staan met de volgende beschrijving.

Vogels moeten DNA-getest zijn ook op PBFD.

Vogels kunnen meegenomen worden naar Zwolle op 16 september.

Wat als er besmette vogels meegenomen worden door deze verkoper,of zij komen naast een andere verkoper te staan die misschien wel besmette vogels bij zich heeft.

Heeft het dan nog nut als je de vogels van te voren laat testen??


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-08-29 - 18:40:41 send message to Daniel

Ik test sowieso mijn vogels zelf nog eens en dat is inderdaad puur omdat ik niet weet waar geteste vogels zijn geweest na de test.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2016-08-29 - 23:46:31 send message to parrotmaniak

vaak worden vogels die meegenomen worden naar de markt om daar overgedragen te worden , niet te koop gezet.
dat scheelt natuurlijk wel ,
En als je vogels test omdat ze misschien in aanraking geweest zijn met besmette vogels ,doe dit dan na 6 weken na het laatste contact met de andere vogels ,anders is het virus nog niet aantoonbaar


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-08-30 - 15:06:59 send message to P.Rooth

kun je ook niet meer aan een tentoonstelling meedoen want waar is de garantie dat ALLE vogels vrij zijn van welk virus dan ook ?

Doe je wel mee dan is opnieuw laten testen de enige manier na 6 weken zoals parrotmaniak aangeeft


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-08-30 - 15:52:41 send message to Daniel

Dat is een van de redenen waarom ik dus niet mee doe aan tentoonstellingen en als we meedoen, worden die vogels verkocht en komen niet meer bij de kweekvogels.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-08-31 - 13:40:26 send message to rupicola

over het dramatische fenomeen PBFD en de bijbehorende vraagstelling omtrent al dan niet testen is in de loop der tijd veel geschreven, zo ook op dit forum.

Nu heb ik er even een uitgelicht, maar via de zoekmachine van deze site is nog wel het een en ander te vinden over PBFD:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=6191&recordnum=0


Kort samengevat komt het er op neer dat er sprake is van grote onzekerheid aangaande de incubatieperiode, de besmettingsstadia en het feit dat vogels zonder uiterlijke tekenen toch drager kunnen zijn maakt het er ook niet eenvoudiger op.

Hiermee zijn helaas al voldoende variabelen om de thans mogelijke testen behoorlijk ter discussie te stellen.

De sleutel tot het met succes (internationaal) bestrijden van PBFD zit mijns inziens nog steeds in een werkwijze met een entstof.

Pas als er een aantoonbaar werkende entstof op de markt is gebracht zal het effectief en geloofwaardig worden in geval men voor TT of markten reglementair veterinaire eisen gaat stellen.





Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-08-31 - 14:39:52 send message to Daniel

Maar is het commercieel aantrekkelijk genoeg om deze te ontwikkelen?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-08-31 - 18:59:03 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Daartoe heb ik niet voldoende inzicht, maar gezien de vele andere producten die ten bate van de dierhouderij op de markt (= miljarden industrie) worden gebracht zou je mogen aannemen dat er wereldwijd wel serieus belangstelling is voor een entstof tegen PBFD.
Het zou zelfs een ware doorbraak betekenen!

Het houden van Papegaaiachtigen behoort in financieel opzicht grotendeels tot het hogere segment om het zo maar eens uit te drukken, dus dat zal het probleem ook niet worden.

Bijkomend aspect rond een toekomstige entingsplicht voor evenementen of algemeen zou tenslotte nog een bevorderende werking moeten hebben op de vraag naar entstof en daarmee dus ook op de drive voor productie.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-09-03 - 21:29:53 send message to rajar

Testen heeft geen enkel nut zolang de huidige testen niet 100℅. Nauwkeurig zijn.
Iedere test is weggegooid geld.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2016-09-04 - 14:37:47 send message to parrotmaniak

ben ik niet met je eens rajar,bij testen pak je er wel een gedeelte uit ,en wel het gedeelte wat virus uitscheidt.
je moet alleen niet denken dat een neg geteste vogel ook altijd virus drager vrij is
het kan dus valse zekerheid geven
ik test in ieder geval alle vogels die bij mij binnen komen.en tot nog toe gelukkig geen pos testen hiervan gehad


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2016-09-04 - 14:38:42 send message to parrotmaniak

meer kun je er volgens mij niet tegen doen


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2016-09-04 - 16:10:57 send message to bva118

Uitslagen kunnen zowel vals negatief als vals positief zijn. Testen geeft dus geen (volledige) betrouwbaarheid. Zelfde monster naar verschillende laboratoria gestuurd geeft vaak al verschillende uitslagen. Shoppen welk laboratorium de voor jou gunstigste uitslag geeft kan dus voorkomen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-09-04 - 21:31:38 send message to P.Rooth

Of zoals bva 118 aangegeven heeft dat er verschillende uitslagen van verschillende laboratoria komt dan kunnen 'linke ' dames/heren die weten dat er ziekte is de gunstige uitslag bij een te koop aangeboden vogel zetten .
Wat heb je dan aan een " gezondheidsverklaring " ?


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2016-09-09 - 00:32:00 send message to parrotmaniak

o komma o!!!
als je het wilt kun je gewoon van een gezonde vogel bloed tappen en het ringnr. van de te koop staande vogel invullen
klaar is kees


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-10 - 16:36:22 send message to henkdelaat

Als ik alle reacties lees over de onzekerheid van de uitslag en de fraude gevoeligheid van het opsturen van monster materiaal heeft het testen van vogels geen enkele zin en is het in principe weg gegooid geld.


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2016-09-10 - 22:45:54 send message to Patrick

Je test toch altijd zelf je aangekochte vogels af??? Geteste vogels bij de verkopende partij zegt mij helemaal niets. Ik Laat ze altijd opnieuw testen en heeft in mijn ogen wel degelijk nut en geeft sws een fijn gevoel. Is de vogel ziek dan krijg je de handrl weer terug.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede