Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > pyrrhura perlata Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pyrrhura perlata
Elly D
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-09-20 - 18:27:59 send message to Elly D

Ik heb pyrrhura perlatas een koppel, ruim een jaar oud en heb er 2 jong uit gekregen. Ik probeer ze nu tam te maken. De ouders zijn wel tam maar ik mag ze niet aaien of iets dergelijks, wel eten ze uit mn hand , komen op mn schouder zitten, geven een kusje voor een pitje, maar moet goed opletten dat ze niet gaan bijten. Hoe kan ik nu de jonge perlata's zo opvoeden dat ze zodanig tam worden dat je ze gewoon op kunt laten stappen om ze bv van de ne kant naar de andere kant vd kamer te brengen voor een badje bv.Dus niet wanneer hun toevallig zin hebben. Is er een lid die veel verstand heeft van pyrrhura's?


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-09-24 - 17:40:57 send message to Johan Gaas

Ik denk niet dat je iemand moet hebben die verstand heeft van pyrrhura''s maar iemand die verstand heeft van training.


Tlom
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2016-09-27 - 18:47:38 send message to Tlom

Ik heb geen ervaring met pyrrhura's maar wel met andere vogels.
Het belangrijkste is dat ze je vertrouwen en dit moet je langzaam opbouwen. laat ze eerst wennen aan je stem. vervolgens aan dat je bij de kooi staat. daarna ga je je hand kort (steeds langer) in het hok houden totdat ze eraan gewend zijn. De volgende stap is ze te laten eten uit je hand doe eten in je hand en wacht totdat ze eten. als ze dit gewend zijn kun je je hand met eten iets verder houden zodat ze op je hand moetn gaan zitten herhaal dit vaak. laat ze vervolgens dagelijk in de kooi op je vinger zitten totdat ze er helemaal gewend aan zijn. dat kun je ze uit de kooi halen. Ook vogels hebben soms meer zin dan anders houd it in gedachten.


Tlom
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2016-09-27 - 18:47:41 send message to Tlom

Ik heb geen ervaring met pyrrhura's maar wel met andere vogels.
Het belangrijkste is dat ze je vertrouwen en dit moet je langzaam opbouwen. laat ze eerst wennen aan je stem. vervolgens aan dat je bij de kooi staat. daarna ga je je hand kort (steeds langer) in het hok houden totdat ze eraan gewend zijn. De volgende stap is ze te laten eten uit je hand doe eten in je hand en wacht totdat ze eten. als ze dit gewend zijn kun je je hand met eten iets verder houden zodat ze op je hand moetn gaan zitten herhaal dit vaak. laat ze vervolgens dagelijk in de kooi op je vinger zitten totdat ze er helemaal gewend aan zijn. dat kun je ze uit de kooi halen. Ook vogels hebben soms meer zin dan anders houd it in gedachten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede