Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ja, katten richten echt slachtingen aan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2016-10-29 - 15:16:46 send message to Daniel

Een eigenaar is altijd verantwoordelijk voor de schade die zijn of haar huisdier aanricht, al is dat in veel gevallen lastig te bewijzen. Het blijft wel zo dat dit geen excuus is om de kat weg te halen en deze aan iemand anders te geven. Eigen rechter spelen is nog altijd niet handig in Nederland.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2016-10-29 - 15:41:36 send message to marc1

Heeft anders prima gewerkt!!😀😀😀
De tijd dat ik ging wachten op het fatsoen van mijn medemens heb ik achetr me gelaten!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2016-10-29 - 15:59:26 send message to Daniel

We zullen zien wat je zegt Marc als je buurman vindt dat jouw vogels voor overlast zorgen en ze daarom maar naar vrienden in de polder brengt, maar ik vermoed dat dan de wereld te klein is.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2016-10-29 - 18:20:55 send message to marc1

Zeg nou gewoon dat je ook een kat hebt Daniel, die je s, morgens de deur uit schopt en die er met een beetje geluk s, avonds weer in komt.
Daarom zit je het hier te verdedigen is het niet?

Mijn buren werken beiden, en de kat is altijd buiten.
Hij ligt in mijn serre als die niet helemaal dicht zit, heeft afgelopen zomer mijn tuinkussen onder gekotst en als ik mijn ramen en deuren niet dicht heb had ik het dier ook nog binnen.

Reactie van mijn buren was, tja het is een kat he, die lopen nou eenmaal los...that was it.

Beest is nu 2.maanden weg, en heb ze nog nergens over gehoord.

Ik vind dat ik het nog netjes oplos...de meeste liefhebbers die hier niets schrijven geven ze gif of gebakken spons.

Als jij een kat hebt, moet je die bij je houden, zo niet niet zeuren!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-10-29 - 21:09:29 send message to P.Rooth

Helemaal mee eens Marc

Hier trappen ze de katten voor de nacht eruit en soms komen ze 's morgens niet weer .

Er zijn wel betere manieren om overlast tegen te gaan en 1 daarvan is de beurs treffen van de kattenliefhebber , dan is het zo over .

Gekke is dat al die loslopende katten geen cent schijnen te kosten ze halen zo weer 1 op als poeslief niet meer thuiskomt .

Raskatten zie je amper loslopen en de prijswinnaars hebben een eigen ren het kan dus wel anders dan nu voor 99,9 % het geval is maar die katten kosten een kapitaal en dan willen ze die niet kwijt


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2016-10-29 - 21:38:43 send message to Daniel

Nee ik heb geen kat Marc en ik ben van mening dat iedereen ze kat op hun eigen grond zou moeten houden. Ik ken diverse mensen die hun raskatten zoals Paul aangeeft gewoon in volieres houden en dat is wat mij betreft een ideale oplossing. Het feit blijft dat je een kat gestolen hebt Marc en ikzelf had voor een andere oplossing gekozen (door bijvoorbeeld de kat naar het asiel het brengen), maar daar ga je niet op in. En je hebt het probleem van die loslopende kat niet opgelost je hebt het gaat verplaats naar je neef, maar ook daar ga je aan voorbij.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-10-29 - 23:01:39 send message to Antonia

Ik heb wel een kat, en ja die mag aleen in mijn eigen tuin, vind dat het zo hoort ook.
Heb ook last gehad van andermans katten, dit is gelukkig opgelost, maar toch vind ik dat je niet aan andermans spullen en dus ook (zeker) niet aan andermans dieren kan komen ..


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2016-10-30 - 16:12:55 send message to marc1

Als ik hem naar het asiel had gebracht had ik hem ook gestolen..
En nemen ze een nieuwe doe ik het weer.


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2016-10-30 - 16:50:15 send message to unknown

Iedere kattenliefhebber staat waarschijnlijk te applaudisseren aan de zijlijn wanneer een kat aan de voliéredraad hangt. Zelf zit ik hier met een tiental katten uit de buurt opgescheept. Een schrikdraadje en meermaals de katten opjagen helpt wel een beetje maar is niet doeltreffend. Ze eens goed met hun neus langs de draad wrijven helpt in de meeste gevallen het best. Als dat alles nog niet helpt dan is het ook kidnapping.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2016-10-30 - 20:25:40 send message to parkietje1

Prachtige onderbouwde commentaren hoor. Wij houden onze katten zoveel mogelijk binnen zeker ,s nachts. Maar hebben jullie er wel eens bij nagedacht dat onze vogels ook moeten worden gedoogd. Zeker als je zoals wij nogal wat van die herriemakende kromsnavels hebben. Onze buren hebben ook katten, door onze eigen katten hebben we daar geen last van en mocht er eens een over onze volieres lopen vliegen ze naar binnen en ' s avonds zitten de vogels in de binnenhokken. Ik kan mij voorstellen dat als ik zo zou handelen als een aantal forumleden het snel gebeurt zou zijn met onze vogelhobby. Actie geeft reactie toch?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-10-30 - 20:49:55 send message to Antonia

Jammer dat sommige vogelliefhebbers geen echte dierenliefhebbers zijn, gewoon een kat mishandelen :O
Alsof dat beestje er wat aan kan doen sad :(
Ga lekker met je tanden aan het schrikdraad hangen, mafferd


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-10-30 - 21:48:40 send message to P.Rooth

komt door onmacht Antonia je ken wel tegen sommige diereliefhebbers praten maar hun kat is het niet al weet je voor 200% zeker dat het wel zo is die aan het gaas gehangen heb en jou vogel of het nu een zebravink , kenarie of een parkiet of papegaai is die zich te pletter gevloegen heeft betalen van de schade is een ding wat ze vertikken . Camera's aanschaffen om dit te filmen kost nogal wat maar waarom ? A sociaal gedrag van kattenliefhebbers die geen respect voor andermans zaken hebben die vragen erom als je ze vriendelijk verzoekt om die bij zich te willen houden en zelf geen enkele maatregel willen nemen om geen overlast door loslopende katten te geven . Marc heeft het fatsoenlijk geprobeerd ook ik heb eerst fatsoenlijk gevraagd aan een buurman maar indien die niets doen lokken ze uit dat iemand drastische maatregelen neemt . Ik heb het anders opgelost maar heb zo nu en dan weer zo'n verwilderd exemplaar en die is dan op gevaarlijk terrein . Een hond pakt zo'n kat en maakt die dood is het dan de schuld van de hond ? Dacht het niet daar de kat geen toegang gegeven is om zomaar vrijelijk op iemand anders zijn erf te komen . Is het een hond die in jouw tuin schijt doe je er ook wat aan althans ik wel , schop niet de hond onder ze kont maar de eigenaar .


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2016-10-30 - 22:53:12 send message to unknown

De mafferd zal het wel eens proberen om met zijn tanden aan de schrikdraad te hangen, is mijn vals gebit ook goed, trunte.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-10-31 - 16:44:24 send message to henkdelaat

Als die katten bezitters eens op MP zouden kijken bij vermisten dieren dan zien ze dat 99% katten zijn die vermist worden en 1 % honden en vogels.

Wie z'n schuld is dit????

Juist de katten eigenaren want die laten hun kat in de avond naar buiten en als ze geluk hebben mogen ze voordat mijnheer en mevrouw gaan werken of sporten naar binnen hoeven ze bijna nooit stinkende kattenbakken schoon te maken.

Is hier al vaker gezegd KATTENBELASTING invoeren en verplicht chippen.

Maak mij niet wijs dat als eigenaren van katten de hele dag werken en erbij ook nog sporten in hun vrije uren dat er dan tijd overblijft voor een of meerdere katten in huis.

Mijn idee is dat katten eigenaren zelf aandacht te kort komen en dit zoeken ze dan als er wat tijd over is bij hun kat(ten).


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-10-31 - 21:18:43 send message to P.Rooth

Zag eergister een kat met een waterhoentje in ze bek . bij de bazin thuis gekomen de prooi afgegeven en die leefde nog , in een doos geplaatst en een nacht binnen gehouden ( de prooi hé ) volgende dag weer losgelaten in grote vijver overburen en wonderwel is die zo hersteld van de haas die dat lieve diertje gevangen had was het te laat die was aangevreten toen bazin thuis kwam . slechts een paar voorbeelden wat katten kunnen aanrichten




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede