Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ja, katten richten echt slachtingen aan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2016-11-03 - 12:55:57 send message to Richard V

Prima en nette oplossing Marc1!


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2016-11-03 - 13:57:54 send message to marc1

Dankje Richard!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-12 - 14:24:35 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kat neemt zeldzame bruine lijster te grazen.

De zeldzame bruine lijster (Turdus Eunomus) die woensdag voor het eerst in Beijum werd gesignaleerd, is dood.
Een buurtbewoonster vond het beestje vanmorgen dood in de tuin.
Haar kat had de vogel, waar vogelaars dolenthousiast over waren, te grazen genomen.

De bruine lijster is een beschermde vogelsoort. Dinsdag werd hij voor het eerst gespot.

Vogelaars waren opgetogen over de vogel en zochten naar het diertje in de Groningse plaats. Bewoonster Boersema schrok zich rot van de vogelspotters.
Ik kwam uit de badkamer en keek uit het raam.
Ik zag daar ineens 150 vogelaars staan.
Vanochtend lag de bruine lijster in haar tuin. Levenloos.
Ik was in shock en dacht: het zal toch niet?
Toen ze het dode vogeltje vergeleek met een recente foto, concludeerde ze dat het inderdaad de zeldzame Siberische bruine lijster was.
Ze vermoedt dat haar kat het vogeltje heeft gevangen en voor haar heeft neergelegd als prooi. Voorlopig ligt de beschermde lijster in een bakje.
De Beijumse wacht nog even met begraven. Misschien wil iemand hem opzetten, zegt ze tegen RTV Noord.

Als het een beschermde vogel is mag deze alleen opgezet worden als er de juiste vergunning bij zit.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-11-12 - 15:09:05 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Uiteraard een triest einde voor deze zeldzame dwaalgast.

De impact van loslopende katten op inheemse fauna wordt enorm onderschat en blijkt nu opnieuw.

De schadepercentages aan wilde fauna zijn wereldwijd nogal verontrustend, maar hier in NL hebben de lobbypartijen hebben maar 'mooi' voor elkaar gekregen dat afschot van verwilderde- of anderszins in natuurgebieden loslopende en jagende katten verboden is gesteld.
Goed geregeld, . . . . Not!

Bijkomend voordeel in dit specifieke geval is dat deze extremistische lobbypartijen het verdwijnen van betreffende vogel in ieder geval eens niet op conto van de vogelhouderij kan schuiven.

#


gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2016-11-12 - 16:36:03 send message to gille parkiet

hallo allemaal iemand hervaring mat kaapse graag een antwoordje grt gille


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-11-12 - 22:10:51 send message to P.Rooth

Als je het artikel leest wor je een beetje misselijk . http://www.telegraaf.nl/binnenland/27010465/__Kat_vreet_zeldzame_lijster_op__.html
Met name dat laatste stukje
De lijster is inmiddels door een vogelkenner meegenomen. De rode Sylvester doet ondertussen alsof zijn neus bloedt. „Ik denk dat-ie nu wel de blits maakt bij de buurtkatten.”

Dat is dus de verwerpelijke "katteliefde " laat maar lopen en wie weet maakt ie nog wel veeeeel meer vogeltjes dood . Bel om de nek scheelt al


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-11-13 - 13:21:29 send message to rupicola

Beleidmakers hebben de kat (en hond) handig en tactisch op een wetstechnisch zijspoor gezet, maar feit is wel dat juist de kat voldoet aan alle criteria voor een invasieve exoot.
Vroeg of laat komt er een moment waarop een rechter zich hier over zal moeten uitspreken.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-11-13 - 15:37:31 send message to kamervoliere

ik kan mij er niks bij voor stellen dat er mensen aan het lobbyen zijn voor verwildere of huis en tuin katten.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-11-13 - 22:04:32 send message to P.Rooth

komt dat omdat jezelf je kat ook laat lopen ?

Of ben je zover dat je kat een belletje om gekregen heeft zodat ie geen vogeltjes meer kan verrassen ?


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-11-13 - 22:41:07 send message to kamervoliere

ik heb geen kat en die zullen er ook nooit komen,en ben een honden liefhebber.ik zie niet in dat zulke mensen voordeel hebben bij verwilderde en huis en tuin katten.ze zijn geen dubbeltje waard en zie de moeite er niet van in wat deze (elite) ermee wil bereiken.denk dat zulke eventuele katte mensen ras katten hebben en wel in een voliere of in huis houden.dus dan zou ik eerder lobyen om die andere katten aanbanden te leggen en de prijsen op zullen drijven.het gaat tenslote bij deze mensen alleen om geld.honden thuis of aan de lijn en katten thuis of aan de lijn lijkt ook beter te handhaven


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-11-14 - 15:21:42 send message to P.Rooth

Kijk nu weet ik hoe de vork in de steel zit ,helder verhaal kamervoliere


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-11-14 - 16:29:39 send message to kamervoliere

dankje P.Rooth,eerste post was ook wat kort door de bocht.lol


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2017-10-11 - 15:24:14 send message to rupicola

Het onderwerp 'katten' is meer dan eens besproken op de diverse fora en zeker ook hier.
Omdat er recent weer een onderzoek is gepubliceerd leek het me zinvol om het onderwerp weer eens naar voren te schuiven.

Heel veel mensen -en zoals ik regelmatig merk ook tal van vogelliefhebbers- willen er bij hoog en laag niet aan dat hun ‘poekie’ ook wel eens iets anders vangt dan het muisje dat af en toe op de stoep wordt aangetroffen.

Een paar resultaten uit het recente onderzoek dat in Australia is uitgevoerd.
Daar worden jaarlijks 377 miljoen vogels gedood, dit is meer dan een miljoen vogels per dag op een continent!

Het gaat hierbij om 99% inheemse (Australische) soorten.
Daarbij zijn 338 verschillende vogelsoorten betrokken, waarvan 71 soorten de status bedreigde diersoort dragen.
316 miljoen vogels vallen ten prooi aan verwilderde katten en 61 miljoen vogels worden het slachtoffer van huiskatten.

>>>

Onnatuurlijke predatiedruk door al dan niet verwilderde katten vormt wereldwijd een groot probleem met op sommige plaatsen zelfs desastreuze gevolgen.
Helaas hebben de politieke Disney-view partijen het voor elkaar gekregen dat afschot op verwilderde katten in NL verboden is geworden. De problemen met katten in het veld beginnen dan ook merkbaar toe te nemen! Een volstrekt ontoelaatbare situatie en in het bijzonder als het bijvoorbeeld gaat om de precaire toestand van weidevogels!
Aan ‘veld’ mensen dus de taak om met bewijzen te komen! Zie dit overigens gerust als een oproep daartoe. Foto's met datum en plaats zijn welkom.

Ondergetekende heeft in de loop der jaren zelf ook wat onderzoek verricht en de verzameling beeldmateriaal van katten met prooi begint gaat helaas al enigszins het karakter van een vogelveldgids te krijgen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-10-11 - 16:04:20 send message to henkdelaat

Ik begrijp niet dat katten wel in het veld mogen lopen of jagen en als een hond in het veld komt dan zit er een hoge boette aan vast als ze het zien dit is pure discriminatie.

Ik ben voor afschieten van elke kat of die nu verwildert is of niet die in het veld voorkomt,en invoeren van katten belasting moet snel ingevoerd worden kunnen de gemeenten weer een gat dichten in hun begroting.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2017-10-11 - 18:19:05 send message to marc1

Helemaal mee eens Henk👍




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 214 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede