Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Grijzen Roodstaarten zonder Cites papieren
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijzen Roodstaarten zonder Cites papieren
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-14 - 22:11:40 send message to henkdelaat

Toen enkele jaren terug het verbod kwam dat je geen baby vogels vroegtijdig van de ouders mocht scheiden en ze voordat ze zelfstandig waren te koop mocht aanbieden werd dit snel door de verkoop Sites over genomen en de betreffende advertenties gelijk verwijdert.

Nu de Grijzen Roodstaart sinds Januari op de Cites lijst 1 is komen te staan nu doet niemand iets als er Grijzen Roodstaarten worden aangeboden waar nog geen Cites papieren bij afgegeven kunnen worden,omdat ze nog niet afgegeven zijn of gewoon nog niet aangevraagd zijn.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-02-14 - 22:21:06 send message to Daniel

Bij alle CITES I soorten horen de juiste papieren te zitten. Niet iedereen zet dit bij een advertentie ook niet bij andere CITES I soorten. Dit is dus aan de kopers zelf om na te kijken. Er is volop communicatie gaande dus wij gaan er van uit dat mensen voldoende geinformeerd zijn.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-14 - 22:42:19 send message to henkdelaat

Daniel,

Niet iedereen kijkt op Vogel Arena bij het Forum waar alles Up To Date is.

Maar omdat jullie toen er snel bij waren om de advertenties van niet zelfstandige Baby vogels te verwijderen dacht ik dat het nu ook jullie plicht is om de mensen te informeren(waarschuwen) over de nieuwe wet wat betreft de Grijzen Roodstaarten die aangeboden worden door leden van vogel arena.

Want zelfs de verkoper is strafbaar als hij Cites vogels verkoopt zonder de juiste papieren.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-02-14 - 23:04:41 send message to dundieje

Ja... en ook elke adverteerder controleren of hij of zij zijn administratie op orde heeft zeker??



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-02-15 - 00:21:26 send message to Daniel

Die wet was een nieuwe wet Henk die voor iedereen wennen was. CITES is een wet waar we als vogelliefhebbers al sinds begin de jaren 80 mee werken en dus bekend is bij iedereen.

Dus mijn advies aan alle kopers, check of de papieren er bij zitten. Ik hoop dat ik je vraag hiermee beantwoord hebt Henk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-15 - 16:47:20 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daniel,

Je kan toch ook regelmatig(dagelijks 1 x)dit in de advertentie pagina zetten.

Dus mijn advies aan alle kopers, check of de juiste papieren er bij zitten.

Ik vraag dit omdat ik dagelijks telefoontjes krijg van mensen die een Grijzen Roodstaart willen kopen of hun vogel willen verkopen maar weten niet hoe ze nu moeten handelen en waar ze op moeten letten.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-02-15 - 21:09:58 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als er een ring om de poot zit kan je een cites aanvragen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-02-15 - 21:37:26 send message to Antonia

Waarschijnlijk zullen de kwekers het allemaal wel weten, maar veel mensen die gewoon een papegaai in de huiskamer willen hebben, hebben geen idee wat een cites document is.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-16 - 14:50:31 send message to henkdelaat

Zo is het Antonia maar hier denken sommige dat iedereen weet hoe het er voor staat.



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-02-16 - 14:55:34 send message to Daniel

Er is voldoende over de CITES listing van Grijze roodstaarten gecommuniceerd in diverse signalen. Mensen die informatie nodig hebben rond het aanvragen van CITES 1 kunnen hiervoor het forum gebruiken. We snappen dat dit nieuw is voor iedereen maar wij kunnen grijze roodstaarten niet anders behandelen dan andere CITES 1 soorten. Ik zie geen nieuwe inzichten in dit topic en zal het dan ook sluiten


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast


Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede