Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Roestkop Caique eerste legsel!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Roestkop Caique eerste legsel!!
Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-05 - 17:39:40 send message to Arya

Onze roestkop caique heeft na 11 dagen vol spanning haar eerste (bij ons) ei gelegd!!

Enige tips en info zijn zeker welkom. Ik heb besloten om de koppels met rust te laten voor een weekje, dus niet meer kijken in de blok, alleen water en eten en wegwezen. Of zou ik dit om de twee dagen ofzo moeten controleren? Moest het ook niet bevrucht zijn, wanneer moet je deze uit de nest halen?

Graag jullie ervaring delen.
Grts


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2017-03-06 - 21:35:59 send message to denegon

De vogels met rust laten is inderdaad de beste optie. caiques zijn zeer gevoelig voor verandering.
Zorg dat er veel eivoer en fruit wordt gegeven als je jongen er zijn.
ik heb gemerkt dat de vogels wel eens te lang van het blok kunnen zijn vandaar is het handig als je de omgeving van het blok wat kan verwarmen.

is het al een ouder koppel?
als de oogen open gaan kun je ringen met 7.5 / 8 mm
groet Egon


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-07 - 09:25:08 send message to Arya

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey, bedankt voor je reactie, het is een strijd tegen men egoïstisch nieuwsgierigheid, tegen zondag ga ik wel eens piepen om toch te weten hoeveel ze er heeft gelegd.

Ben wel benieuwd of ze bevrucht zijn, maar ben ook wel al blij dat ze succesvol heeft gelegd. Bedankt voor de info. Grtjs

Ze zijn van 2012, vorige eigenaar zei dat ze al 3 rondes hebben gehad met in totaal elf eieren, waarvan onbevrucht en half op gebroed.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-03-09 - 01:01:15 send message to adjekant

Arya,

bij mij leggen de caiques om de 2 of 3 dagen een ei erbij, totdat ze in totaal 4 eieren hebben. Daarna broeden ze 28 dagen. Na het eerste ei duurt het bij mij dus tussen de 34 tot 38 dagen voor het eerste ei uit komt. Geduld dus. Na 10 dagen bebroed te zijn kan je de eieren schouwen, maar waarom zou je...?
Alleen voor je eigen nieuwsgierigheid. Als de eieren niet bevrucht zijn, adviseer ik om ze toch de complete broedtijd te laten liggen.
Mijn koppels accepteren het als ik in het blok kijk, maar niet alle caiques doen dit.
Succes en vooral veel geduld!!

gr,

Ad


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-09 - 08:39:19 send message to Arya

Hey Ad,

Dank je wel voor de super info!
We hadden hier afgesproken dat we de zondag een kijkje gingen nemen, en de zondag daarop controle met schouwlamp.

Ik geloof dat ze er ondertussen twee heeft gelegd, want na de eerste ei werd ze terug zo dik en dan weer dun en vandaag is ze terug zo dik ik geloof dat de derde ei vandaag of morgen gelegd word.

Nogmaals dank.
Grtjs


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-03-17 - 11:19:32 send message to Sam&dave

En..... hoeveel eieren zijn het geworden? Weet je al of ze bevrucht zijn?


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-18 - 05:34:32 send message to Arya

De laatste keer dat ik had gekeken waren het er 3 ga deze weekend contoleren of ze bevrucht zijn, normaal verwacht ik er vier maar ze is al 3 dagen zo dik..


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-18 - 15:59:36 send message to Arya

Heb de eieren gecontroleerd en ze zijn alle drie bevrucht!! Super happy!

Bij twee eieren zit het vol aders en de derde halfvol dit was ook de laatste die gelegd werd, dit weet ik omdat het de grootste van de drie is. De pop zit nog dik maar mssn zit daar geen ei meer en is dat gewoon dik van te leggen?


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-03-20 - 13:38:27 send message to Sam&dave

Super, gefeliciteerd. Nu hopen dat de rest goed gaat.


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-23 - 00:23:32 send message to Arya

Dank je! laugh :D

Alles gaat heel goed hier, ze doen het super. Laat zeker nog weten hoe het verloopt.

Grts


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-03-27 - 14:41:15 send message to Arya

Heb een kapot eitje gevonden op de grond.
Ik was even verschoten dus keek ik in de blok maar gelukkig liggen ze alle drie daar nog. Dus moest het zijn dat ik gelijk had dat er een vierde opkomst was, wel jammer eerlijk gezegd, volgens mij heeft ze deze op de stok gelegd ipv eruitgesmeten.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-04-03 - 11:39:44 send message to Sam&dave

Ja, dat kan gebeuren en behoort zeker bij de beginnersfoutjes. Ik heb het ook meegemaakt. Caique legde de eitjes op de bodem waarna ik deze in het blok legde. Bij de 2e ronde legde ze er 2 in het nest en 1 op de grond. Daarna ging het wel goed. Al doende leert men!


Danny S
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-04-04 - 19:53:24 send message to Danny S

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

welke voeding geef je je caiques .

Geef je rijk aan zonnebloempitten ?

Hoe oud zijn ze ?


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-04-19 - 13:41:37 send message to Sam&dave

Wij geven ze 5 x per week een bakje 50/50 papegaaienzaad en grote parkietenzaad van Himbergen en een bakje fruit. 2 dagen per week een bakje kiemzaad/eivoer. Vul dit aan met wat trosgierst, wilgentakken, grit. Meer is het niet.



hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2017-04-19 - 15:08:09 send message to hookbill

Het zijn witbuikcaiques, wie ooit roestkop heeft bedacht is me een raadsel.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-04-20 - 11:50:56 send message to Antonia

Het is dan wel witbuik caique maar de zwartkopjes hebben ook een wit buikje :P dus ik kan me er iets bij voorstellen dat je dan maar roestkop en zwartkop gebruikt wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede