Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ervaring met DNA-test / certficering nieuwe partij Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-06-25 - 16:36:22 send message to Rik

@mreyder

Dat ben ik ook met je eens. Het verhaal heeft 2 kanten.

Bird Genetics is ook prima.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-06-27 - 22:12:26 send message to kamervoliere

ieder zijn manier,rik als ik een vogel hou of koop en ik heb ze laten sexen en ik weet wat het is gooi ik meestal de sexpapieren weg mocht ik ik hem of haar verkopen dan weet ik wel wat het is gelooft de koper het niet dan jammer voor hem


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-06-27 - 22:38:01 send message to kamervoliere

uitraard niet met ek jonge vogels voor verkoop


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-06-28 - 03:16:15 send message to Rik

Ik ben meestal erg secuur met dat soort dingen. Zuinig op mijn vogels en zuinig op de papieren.

Netjes opbergen en als ik ze verkoop dan geef ik ze mee. Dat is zoals het hoort.

Iemand die certificaten weggooit in plaats van opbergt kun je niet serieus nemen.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-06-28 - 11:05:49 send message to tropic

@mreyder; je trekt mijn verhaal een beetje uit de context. Ik bedoel eigenlijk dat er mensen zijn die buitengewone vogels willen, met papieren die perfect zijn, en dan beginnen bieden en bedelen om toch maar enkele eurootjes eraf te krijgen.
Als je met een Mercedes wil rijden betaal je ook gewoon meer dan met een Toyota.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-06-28 - 12:28:50 send message to Sam&dave

Nou het lijkt me in ieder geval raadzaam ten aller tijde zuinig te zijn op de papieren. Vliegt je vogel weg kan je aantonen dat hij/zij van jou is. ETC ETC.

Ik heb nu 2 vogels laten seksen in het buitenland (bij MyBirdDNA) voor 7,95. Bij Gendika zou ik 30 euro kwijt geweest zijn. Dat scheelt dus 22,05 euro.

Alleen krijg je van Gendika wel mooie certificaten thuis gestuurd die een aantal echtheidskenmerken bevat. Die van MyBirdDNA heb ik zelf uitgeprint en geseald. Toch gaat mijn voorkeur naar Gendika alleen al vanwege de reputatie maar ook omdat caiques wat duurdere vogels zijn en een certificaat van 15 euro opweegt tegen de waarde van de vogel. Bij goedkopere vogels en grotere aantallen zou ik het wel overwegen ze op te sturen naar een partij als MyBirdDNA.

Maar wie weet komen er bij nederlandse aanbieders ook betere kwantumkortingen.





kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-06-28 - 15:47:35 send message to kamervoliere

een gat in de markt dus,dat duure sexen
certificaat 30 euro in lijstje met echt glas en mahonie houten lijsje,sterling zilver ring om en hopa


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-06-29 - 19:23:43 send message to gerrit1950

Ik begrijp echt niet hoe het komt dat er zoveel verschil is in prijsklasse tussen de verschillende labo's in binnen- en buitenland.
Maar eigenlijk is het voor alles zo: in eigen land is alles stukken duurder. Wij halen mineraalwater en cola in Frankrijk. Prijs van cola 2,5 keer goedkoper dan in België. Zonder pdf certificaat maar wel dezelfde cola.wink :)



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-06-29 - 23:01:13 send message to Daniel

@kamervoliere, ik ken te veel voorbeelden van mensen die 2 mannen of 2 poppen als een koppel verkopen. Nee helaas geen sexpapieren erbij, maar dat jong komt van dat koppel. Achteraf na sexen heb je ineens 3 mannen. Dus behalve bij kwekers die ik goed ken wil ik er gewoon sexpapieren erbij. Geen sexpapieren geen verkoop.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2017-06-30 - 11:56:29 send message to marti

alle vogels met franse, spaanse of portugese sexpapieren laat ik opnieuw sexen of koop ik niet.. ook een bepaald lab in Duitsland heeft bij door mij gekochte vogels een te hoge foutmarge.. Ik laat alles bij gendika sexen , er zijn wel meer goede overigens, de iets hogere prijs is mij prima.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2017-07-01 - 20:15:50 send message to sebastiaan

Ik laat al jaren DNA bij gendika doen, is wel wat duurder maar ,altijd netjes en snel voor elkaar vind ik . En krijg nog korting ook omdat ik lid van parkietensocieteit ben


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-07-02 - 19:30:21 send message to kamervoliere

morgen ga ik weer veren sturen van gekochte ino witmasker valkparkiet naar nbt spanje hou jullie op de hoogte


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-07-14 - 18:34:38 send message to gerrit1950

Veren opgestuurd naar Sevilla (NBT) op maandag 3 juli, melding van aankomst op dinsdag 11 juli. resultaten binnen: vrijdag 14 juli om 15u


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-07-15 - 13:15:52 send message to parrotmaniak

ik maak elk jaar een prijs afspraak bij Gendika en betaal dan weinig meer dan in het buitenland
heb dan wel een aantal vogels bij elkaar natuurlijk
ben verder zeer tevreden


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-07-30 - 22:00:07 send message to P.Rooth

Afgelopen week mijn jonge en 1 oudere vogel laten sexen bij Bird genetics
Had ik een paar foutjes gemaakt lijst en zakjes werd ik gevraagd hou deze nu precies waren . Even een mailtje terug en al de certificaten waren weer perfect met de juiste jaartallen en kleuren

Ik noem dit service die je niet verwacht voor deze prijs . meerdere kosten een tientje per stuk maar dat vind je ook op de website


Erg tevreden over Bird Genetics
.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede