Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Advies gevraagd ara maracana met de hand voeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Advies gevraagd ara maracana met de hand voeden
abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2017-07-22 - 22:42:26 send message to abmarcel

Hallo ,
Mijn koppel maracana's hebben 4 jonge waarvan 1 laatkomertje . Na 2 weken werd die niet meer gevoerd door de ouders omdat de andere 3 veel te groot zijn geworden . Nu gaat bij mij niets boven natuurbroed maar het was nu kiezen zelf gaan voeren of dood laten gaan.
Dit gaat op zich erg goed , het jong zit en warmte kast en eet goed . Ik geef hem nutribird a19 en hij houd het al een week goed vol .
Nu komt mijn vraag ; hoelang kan ik hem dit geven en waneer zou ik eventueel over moeten gaan op wat anders ?
Zijn er nog goede tips voor het verder grootbrengen van het jong ?
Ik heb wel erevaring met het kweken van natuurbroed , maar dit is voor mij weer wat nieuws .


casier
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-07-23 - 12:48:38 send message to casier

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste,

Jij bent goed bezig, in het verleden heb ik ook uit noodzaak maracana's grootgebracht zelfs van dag 1(dus uit broedmachine) altijd met succes, ook met Nutribird en na een 2-tal weken begon ik daar gemalen pellets in te vermengen ook gemalen zonpitten en wat eivoer, altijd het papje week na week wat dikker maken en nu en dan al een brokje ertussen laten zitten, dan gaat dit een beetje vlotter om ze doen zaden te eten, want dit kunnen ze niet leren van hun ouders.
Veel succes Ria WPC-Ringendienst


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-07-23 - 15:06:17 send message to henkdelaat

Dons met 10 dagen, ogen open met 18 dagen, volledig bevederd met 8 weken,
uitvliegen met 9 weken, zelfstandig met 12-15weken.

Met 5 weken kan je één keer per dag een beetje gemalen fruit(appel-peer-banaan gemengd met enkele druppels Roosvicé naturel)geven.

Ik maak dit zelf en doe dit dan in de ijsblokjes bakjes en bewaar die dan in de diepvries.

Per keer 1 klontje eruit halen en deze in een bakje in warm water op temperatuur brengen.

Dit kan je ook kopen in de supermarkt bij de baby artikelen(Olvarit)kost +/_ € 1,- per potje.

Als je met 6á7 weken fruit en kiemzaad en eivoer aanbied dan gaat de ara vanzelf eten.

Wel moet je dan het aantal pap voedingen verminderen.

Als je de pap voeding gaat mengen met pellets e.d. dan verstoor je de verhouding van de samenstelling wat averechts kan werken op baby ara.

Voordat de kant en klare pap voeding op de markt kwam is er jarenlang onderzoek naar gedaan om tot een zo goed mogelijke en verantwoorde samenstelling te komen.


abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2017-07-23 - 21:40:56 send message to abmarcel

Dank voor de reactie ! Hier kan ik wel wat mee .
Hoe zit het met temperatuur ? Heb hem nu op 35gr .
De stoppeltjes van de veren beginnen nu door te komen maar hij is nog kaal .
Wanneer kan ik de temperatuur gaan afbouwen ?
Groet marcel


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2017-07-24 - 20:41:28 send message to Fredje15

Als u nutribird papvoeding geeft mag u nooit iets extra,s appart of door de pap geven.
Staat ook duidelijk in de beschrijving.
Slecht advies wat u heeft gekregen.
Kunnen zelfs jongen aan dood gaan !!!!!
Ook bijvoorbeeld maagkiesel mag nooit gegeven worden aan jonge babyvogels



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede