Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwrugdwergpapegaai artikelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-11-23 - 20:19:39 send message to Daniel

De link is voor iedereen zichtbaar dus geen probleem en het is deze kroaat die ze nu en dan aanbiedt. Hij heeft ook regelmatig Psittacula longicauda. Het zou allemaal nakweek zijn, maar of dat klopt?


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2017-12-02 - 13:55:40 send message to Picolet

Hallo Daniel, ik heb ook een artikel gepubliceerd over deze soort, en er ook succesvol mee gekweekt.

Ik had toen vier paar, echter een koppel kweekte maar, de andere hadden dominante poppen en vochten alleen maar.

Het koppel maakte meerder rondes achter elkaar en had zelfs in een ronde vijf jongen op stok.

De voeding is wellicht het geheim om ze in conditie te houden en jongen groot te krijgen met natuurbeleid. Ik heb nooit vogels met de hand groot gebracht.

Veel fruit en granaatappels en cactusvijgen en mango zijn belangrijk. Ook kregen ze dagelijks kiemzaad en aves eivoer met Opfok A.

Maar het belangrijkste was naar mijn mening een buisje met aves nectar, wat ik ook gaf aan mijn sunbirds en geelpoot honingzuigers. Vooral als de jongen net uit waren is dit juist een extra voeding om ze in leven te houden, tevens gaf ik als er jongen waren een bakje lori pap van aves.

Groeten Ruud


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-12-04 - 15:06:28 send message to Daniel

Bedankt Ruud, dat is interessante informatie.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2017-12-05 - 13:36:25 send message to Picolet

Import van vogels die in het wild zijn gevangen is niet toegestaan binnen de Europese Unie. Landen zoals Kroatie kunnen dus zoals vanouds zoals hier toen gebeurde vogels importeren. Wellicht zonder strenge quarantaine voorzieningen. De hoge prijzen maken het aantrekkelijk om vogels zo hier te kringen. Dus simpelweg met een omweg.
Op vogelmarktplaats kijk ik regelmatig bij de advertenties van insectenetende vogels, er worden regelmatig bijzondere ongeringde vogels aangeboden.

Dus komen ook waarschijnlijk kromsnavels op deze manier naar ons toe, fijn voor bloedverversing als ze blijven leven.
Voor de vogels een extra lange weg, om bij een liefhebber terecht te komen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-12-05 - 14:06:27 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kroatie is echter onderdeel van de EU en vallen dus onder dezelfde wetgeving als Nederland. Gezien hun lokatie en traditionele focus is het echter niet onwaarschijnlijk dat de vogels via een Bosnië of Servië de grens worden over gereden en zo in de EU belanden.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-05 - 22:25:50 send message to henkdelaat

Als iemand er interesse in heeft dit zijn de prijzen van de Blauwrug Dwerg Papegaai.

Young pairs 1400 eur/pair,

Breeding pairs 2500 eur/pair.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede