Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Uitsluitend bellen voor vogels. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Uitsluitend bellen voor vogels.
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-10-12 - 16:00:57 send message to henkdelaat

Waarom zijn er verkopers(handelaren)van vogels die alleen de gegevens van hun te verkopen vogels telefonisch willen afhandelen.

Ik ben al diversen keren voor niets bij een verkoper aangekomen dat de gegevens niet klopte die hij mij door de telefoon had doorgegeven dus weer een reis van +/_ 200 km voor niets.

Daarom stel ik steeds vragen via de E-mail over de vogel(s) die ze te koop aanbieden en er geen gegevens bij staan zoals.

Leeftijd,
Alle nagels,
Gesekst DNA of Endoscopisch,
Vaste ringen om.

En steeds krijg ik te horen alleen bellen.

Kom je daar aan missen ze één of meerdere nagels(niet gezien)hebben ze breekringen om(niet gezien)kloppen de seksbewijzen niet(niet gezien of heb ze zo gekocht) etc.

Wie maakt dit ook steeds mee.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-10-12 - 18:37:42 send message to Daniel

Het is me een aantal keren overkomen dat de verkoper bepaalde details niet vermeld had en dat is inderdaad vervelend, maar ik heb nog niet meegemaakt dat het adres niet klopt.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2017-10-12 - 20:12:28 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Koop niet zo vaak wat, maar alleen met duidelijke foto van de vogel en anders maar niet..
En jonge vogels..ik heb geduld..een goede kweekvogel verkopen vind ik altijd een beetje vreemd


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-10-12 - 21:22:26 send message to Antonia

Je zou ook na een telefonische overeenkomst een bevestiging kunnen vragen per mail.
Wil de persoon niet, zeg je dat het overgaat..
Als iemand graag wil, merk je dat wel.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-10-12 - 21:34:24 send message to henkdelaat

Antonia,

Ze geven geen gegevens via de mail.

Zijn dat dan allemaal onbetrouwbare verkopers,adverteerders(handelaren).



Toridi
Website Member
Posts :17

Website Member
2017-10-12 - 21:49:09 send message to Toridi

Zeer vervelend inderdaad.
Dit zal waarschijnlijk zijn om lange mailgesprekken te vermijden en inderdaad is bellen (vaak) duidelijker en sneller.
Ook zullen potentiele kopers, telefonisch eerder eerlijk zeggen wat ze er van vinden, terwijl het bij mailen vaak zo is dat je gewoon geen reactie meer krijgt.
Ik erger me ook aan mensen die mailen en vervolgens niet meer reageren, maar ik ben dit ondertussen wel gewend.

Ander soortgelijk irritant punt vind ik dat er tegenwoordig bij erg veel advertenties staat: "mailen met volledige gegevens en telefoonnummer".
En dan...? wat wil je hier mee bereiken?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-10-12 - 22:22:41 send message to P.Rooth

Simpel Toridi is het iemand die na eindeloos mailverkeer een afspraak maakt en die de afspraak niet nakomt zonder duidelijke reden weet ik wie dat is en hoeft ie niet weer te bellen of mailen .
Heb je wat te verbergen kan je ook afvragen .
Rij je net wat henkdelaat aangeeft een roteind voor niets dan zal die daar niet 123 weer naartoe knorren .
Dan is het weten van een naam en telefoonnr makkelijk te noteren in een zwartboek .

Niet iedereen is even eerlijk zo ook ik vaker meemaak .


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2017-10-12 - 23:36:15 send message to Geert-Best

Wat ik dan zeker irritant vind is dat er in de advertentie staat "Op Mail zonder telefoonnummer wordt niet gereageerd."
Als ik mail staan er altijd al mijn gegevens bij, maar ook daarop wordt niet gereageerd.

Zou ik dan al in het zwartboek staan?
Hahaha


Toridi
Website Member
Posts :17

Website Member
2017-10-12 - 23:45:47 send message to Toridi

P. Rooth, dit ben ik met je eens.
Echter iemand waar ik slechte ervaringen mee heb vergeet ik niet zo snel.

Ik heb niets te verbergen, maar om nu direct bij een vraag mijn gegevens te geven vind ik wat overdreven.
Mocht het daadwerkelijk tot een afspraak komen en ze vragen dan mijn gegevens, daar heb ik geen moeite mee.
Een mail afsluiten met je normale (volledige) naam vind ik overigens normaal, maar ook dit is niet voor iedereen zo.

En ook ik ben inderdaad wel eens onderweg geweest voor een kaketoe tegen de Franse grens. 3 uur enkele reis voor mij.
Daar aangekomen bleek de vogel een gedeelte kaal aan de kop, terwijl ik toch echt zwart op wit had in een mail dat deze volledig in orde was.




rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2017-10-13 - 13:41:28 send message to rupicola

Het is een opmerkelijk gegeven dat verkopers wel gebruik maken van internet om dieren aan te bieden, maar de afhandeling van zaken vervolgens niet via mailcontact willen voeren.

Telefonisch contact kan inderdaad heel efficiënt zijn, maar in de praktijk is er toch wel wat verschil tussen mondelinge afspraken en afspraken op schrift (mail).


Om te voorkomen dat je uiteindelijk na een lange rit kale of anderszins weinig puntgave dieren aantreft stel ik altijd gerichte vragen via mail en bovendien vraag ik om foto's.
Wil de verkoper daar niet aan meewerken dan gaat de deal niet door.


In ieder sector vind je boefjes zo ook in de dierhouderij, dus maak je in de loop der jaren natuurlijk wel het een en ander mee.
Om herhaling van zeer vervelende situaties te voorkomen hou ik ook zeer zeker een zwartboek bij.

TIP: Bespreek dergelijke nare ervaringen vooral ook op contactavonden, want via uitwisseling van gegevens kun je aardig wat ellende voorkomen.

Het vogelwereldje is af en toe kleiner dan sommige lieden denken en het verspreiden van informatie over nare praktijken kan heel effectief uitpakken.






tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-10-14 - 14:13:35 send message to tropic

Akkoord met vorige reacties, anderzijds heb ik ook al zitten wachten op een afspraak die gewoon niet kwam opdagen. Ook zeer irritant.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-10-14 - 23:21:30 send message to kamervoliere

ik sla de advertenties van alleen maar bellen over,of ik moet er echt om zoeken.je kan meestal al aan de fotoos zien hoe het er voor staat en zoals eerder vermeld worden goede broedvogels zomaar niet verkocht.soms tref je zoiets van iemand die er mee ophoud wegens verhuizing oid,ik mail daarom eerst maar wil voor de deal ook zelf telefonies contact met de verkoper en geloof mij ik laat ze ook eerst zeggen hoe de vogels erbij staan,zodat ze later niet kunnen zeggen o dat wist ik niet oid.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-10-15 - 23:04:12 send message to tropic

Allemaal akkoord, maar omdat jij vind dat je vogels er goed bijzitten, daarom ik niet, en omgekeerd, dus slaat uiteindelijk ook weer nergens op.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-10-15 - 23:45:48 send message to Rik

Bellen doe ik niet meer.

Da's niet meer van deze tijd. happy :)

WhatsApp is makkelijk en het komt altijd uit. Even wat foto's heen er weer appen, een beetje onderhandelen en klaar.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-10-15 - 23:47:07 send message to Rik

Mensen die je alleen kunt 'bellen' hebben hun vogels meestal ook maanden tot jaren op internet staan.

Mensen houden daar niet van.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2017-10-16 - 00:53:58 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En ik weet ook wel waarom ze er alleen maar bellen bij hebben staan: omdat ze niet normaal kunnen reageren via de mail. Had ook eens iemand die alleen bellen met nr is zijn advertentie had staan . Had hem gewoon een paar vragen gesteld over de vogels, maar kreeg gelijk hele achterdochtige vragen terug.
Ook al had ik serieus belangstelling voor deze vogels , de belangstelling was na het mailtje terug, gelijk weg.
Voor mij ook geen reacties meer als er bij staat alleen bellen met nr herkenning. Ben mijn vogels altijd nog kwijt geraakt zonder een telefoontje.
Wat Rik ook al zei, een app kun je beantwoorden wanneer je dat zelf wil, wat fotootjes heen en weer appen en klaar is Clara.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede