Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zebravinken blijven nesten bouwen/broeden. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zebravinken blijven nesten bouwen/broeden.
Isacol
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-11-02 - 15:22:00 send message to Isacol

Hallo allemaal. Ik heb in mijn buitenvoliere een paar koppels vogels zitten, waaronder zebravinkjes. Op de grond wonen twee konijnen. Er hangen 3 nestkasten in het hok. Nu is het zo dat mijn zebravinken van geen ophouden weten. Ze hebben in augustus hun eerste nestje gebouwd, 5 eieren, 5 onbevrucht. Deze heb ik 14 dagen nadat ze begonnen met broeden weggehaald. Amper 1.5 week later hebben zij , in een ander nestkasten, wederom een nestje gebouwd. Totaal 5 eieren, 3 bevruchte. De onbevrucht heb ik weggehaald. Van de 3 eieren is er 1 uitgekomen, deze is overleden na 3 dagen. Ik denk dat ze hem niet voerden omdat er nog 2 eieren inlagen. Nadat ik het lijkje heb weggehaald hebben zij het nest verlate en heb ik alles weggehaald. Omdat ze slapen in de kastjes had ik er 1laten hangen. 2 weken later weer een nestje, slechts twee eieren. Deze leken bevrucht maar heb ik vandaag weggehaald, ze hadden al uitgekomen moeten zijn. Ik he alle kastjes weggehaald. Toen bleven zij maar slepen met leermateriaal, ze waren erg overstuur en gingen op het konijnenhok aan de slag. Ik heb toen de vogelhandel gebeld voor advies, zij adviseerde om toch het kastje terug te hangen. Als ze een nest willen maken , doen ze dat toch wel.. En het weghalen van nest materiaal is erg lastig in dit geval, omdat er natuurlijk bodembedekking van de konijntjes ligt. Ze scheiden word lastig, omdat ze buiten gewend zijn en ik denk binnen een hartaanval krijgen ( poes, hond, gillende kids.) Wat is nou wijsheid? De natuur op zijn beloop laten? Ze ziet er prachtig uit, de pop, en krijgen genoeg voer/grit/eivoer/fruit en dergelijke.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-11-06 - 12:27:18 send message to Sam&dave

Dat is de reden waarom veel kwekers eind september/begin oktober de vogels uitvangen en apart ophokken. Dat wil zeggen de poppen in een kooi en de mannen in de andere kooi. Begin maart, tegen het voorjaar kan je ze weer in de voliere laten. Door laten gaan is erg slecht voor de vogels. Ik zou dus een kweekkooi op MP zoeken met een een tussenschot en de mnnen en poppen scheiden.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-11-21 - 15:42:42 send message to Henry Veugelink

Dat doen ze, wen er maar aan. Niets aan te doen verder.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede