Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek rose kakatoes December / Januari Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-09 - 23:00:29 send message to surveyor

Ik heb vandaag een kunstei erin gelegd. En nog wat hele fijne eucalyptus takjes/bladeren heel fijn geknipt en in het blok gedaan. Maar ze graven toch alles er weer uit vermoed ik.
Kunstei lag wel wat verplaats daarstraks, ik weet dat er morgen nog een ie volgt. Pop dik en zeer agressief, man is nog wat bangerig.

We zullen zien. Ik laat het ei wat volgt nog liggen in de hoop dat ze gaan broeden, wellicht dan klaar met spitten in het blok!

Fijne avond


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-10 - 23:17:23 send message to surveyor

Nou ei 2 ligt er nu ook bij, keurig naast het kunstei.
Net gekeken met het voeren, pop en man gingen gelijk eten.
Vermoed dat dit rond 16:30 gelegd is, want toen kwamen ze als gekken naar buiten toe...

Ik laat het nu zo en zien het wel. Helaas zitten ze nog niet vast te broeden, hopelijk gebeurt dit spoedig.

Zien het morgen wel weer!


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-11 - 11:34:48 send message to surveyor

Helaas ei twee vanmorgen beschadigt uit het blok gehaald.
Mer het openmaken zag ik een wit puntje dus vermoed dat dit het kiempje was.

Wat is nu het beste om te doen?

Ander blok?
Andere voeding?
Broedmachine halen en die inzetten en de eieren vervangen voor kunsteieren? En dan een dag voor uitkomen terug leggen??

Ik ben benieuwd of hier nog iets aan te doen is.

Vorige eigenaar geeft het tijdstip van broeden de schuld?
Die had een blok van 60 hoog en 22x22 bodem en daar deden ze het wel, maar dan pas eind febr. (zegt hijsad :()


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2017-12-11 - 19:54:07 send message to sebastiaan

ik zit het nu zo te lezen . maar waarom kijk je elked dag in het blok ? Misschien de vogels Rust geven, misschien door verstoringen door het kijken ,Dat ze de eieren stuk maken .


gerbend
Website Member
Posts :99

Website Member
2017-12-11 - 20:07:19 send message to gerbend

Ik kweek wel geen kaketoes, maar kijk ook dagelijks in de blokken bij de vogels tijdens de kweek. Ze wennen er dan ook aan en heb geen last van verstoring.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-11 - 21:21:24 send message to surveyor

Hoi Sébastien,

Groot gelijk dat je dit aanhaalt. Echter was ik van plan om NIET te kijken, echter het stel was er na dag twee van het leggen vanaf, dus dacht mooie kans nu. En toen trof ik een kapot ei aan. Dus daarna lijkt het mij vrij normaal om even dagelijks te kijken. Zal nu de vogels met rust laten, kan er zo snel toch niets meer aan veranderen. Wel heb ik een matje met gras op zijn kop in het blok gedaan. Geen takken dus meer, want pop graafde constant in het blok en ik vermoed dat daarom de eieren stuk gingen.

Nu zien we het wel en anders met volgend legsel weer bedenken wat we doen!

Gr


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-11 - 23:44:49 send message to Timon.feys



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-11 - 23:50:12 send message to surveyor

Nice Timons, ik ga even Lezen, hier hebben we wat aan.!


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-12 - 01:27:34 send message to surveyor

Ik neig na het lezen toch naar een dieper blok van 1 meter en oppervlakte van 25x25. Ik laat dit blok op maar maken, iemand anders nog advies waar ik rekening mee moet houden?
Ik las een dubbele bodem? Wat wordt hiermee bedoeld?

Alvast bedankt,

Mvg


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-12 - 12:21:25 send message to Timon.feys

vreemd? ik zie nergens iets staan over een dubbele bodem? kan je eens citeren?


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-12 - 12:22:38 send message to Timon.feys

maar uiteraard dat ander trucje met vicks in het ei kan je nu al toepassen aangezien je al 2 kapotte eieren ter beschikking hebt


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-12 - 13:19:38 send message to surveyor

Hi Timon,

dubbele bodem kwam van Henk vandaan!

De eieren die stuk zijn, zijn echt al weg..

Ik ga ze nu rapen denk ik, heb een kennis met een broedmachine. Dan eind januari groter blok hangen van 1 meter bij 25x25.
Dan poging twee en hopen maar.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-12 - 16:24:55 send message to henkdelaat

Dubbele bodem wil zeggen dat je in de 2e bodem die wat uitgehold is in de midden een gaatje maakt waar het gelegde ei in kan rollen zodat je dit opvangt in de daaronder gemaakte la met watten zodat het ei niet beschadigt raakt.

Later kan je een stop in het gat doen en de eieren terug leggen als de pop uit gelegd is of je legt ze in een broedmachine.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-12 - 18:16:40 send message to surveyor

Duidelijk Henk. Goed idee.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-13 - 21:24:37 send message to surveyor

Nou gisterenavond had ik geen hoop meer.
Ik kon even kijken want de vogels zaten beide nog buiten.
Ik zag op de grond een kunstei liggen en het andere kunstei in het blok was foetsie! Alles overhoop gehaald..

Ik heb toen de grasmat eruit geknikkerd. En wat takken eucalyptus erin gedaan. En weer het eitje dat op de grond lag terug gelegd + een nieuw kunstei. Ze hadden immers twee eieren dus moet wel kloppen.
Vandaag zou het derde ei volgen, dus ik kon rond 12:00 even kijken en tot mijn verbazing lagen er in een hoekje drie kunsteieren! Keurig naast mekaar.

Ik heb er 1 weggepakt toen.

Rond 16:00 is het derde echte gelegd en keurig naast de andere ik een kom. Ik heb besloten om alles zo te laten nu en niet in te grijpen. De vogels zitten immers net twee maanden bij mij en ik wil graag weten of het stuk maken van de eieren aanhoud, of alleen is TOT ze vast gaan broeden, want dit zal
Nu wel gebeuren, pop zit niet meer buiten overdag.

Ik hoop dat ze met voeren eruit komen en ik dus toch nog even kan kijken of alles heel blijft. We zullen zien..
Beetje vertouwen heb ik nu wel weer omdat de eieren ineens keurig in een kom zijn gelegd met zijn drieën..

We gaan het meemaken, leuke spannende hobby zo, dat wel!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede