Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek rose kakatoes December / Januari Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



parkietertje
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-12-14 - 00:04:08 send message to parkietertje

Ik heb ook koppel rose kakatoes ik heb er een camera in gegangen in de blok en zag dat de man met de eieren voetbalde ... Ik heb vanaf er 2ei word gelegd haal ik de man er uit en steek ik hem in een vogeliere apart en dat is voor mijn koppel de perfecte oplosing de pop broed ze en kweekt ze helemaal allen op dit is al het 2 jaar op rij dat ik het zo doe en dit gaat perfect happy :) moet wel gezegd bij dat koppel gaat het ... Niet bij ieder koppel zal dit lukken natuurlijk maar ja ik heb ze al 5 jaar en je moet eerst wat zoeken en je koppel leren kennen natuurlijk happy :) dit is mijn ervaring





surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-14 - 01:11:15 send message to surveyor

Hier ook parkietje, ben net te laat geweest, man was zo aan het graven. Helaas te laat, hoorde het gewoon klotsen in het blok. Als ei nummer 4 nog komt raap ik die


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2017-12-14 - 14:03:50 send message to pietsus

Enige optie is eieren uithalen en in de broedkast.
Deze vervangen door kunsteieren en de eieren terugleggen tegen dat ze uitpikken.
Tenzij je handopfok kan, veeeeeel werk!
Mvg Pieter


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-14 - 15:33:23 send message to henkdelaat


Oorzaak kan ook zijn dat de nestkast te ondiep is.

Als je naar onderstaande link gaat die Timon.feys eerder geplaatst heeft zie je dat daar vermeld wordt dat de nestkast 90 tot 120 cm diep moet zijn.

www.facebook.com/tony.silva.1441/posts/10155475577823291


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-14 - 15:45:11 send message to surveyor

Klopt, ik ga dit ook proberen henk. laatste poging dus, want eieren constant eruit halen is niet voor mij bestemd. Ben maar een kleine hobby man en heb het te druk met het werk om die baby's helemaal met de hand te voeden.

ei nummer 4 komt zaterdag denk ik wel, heb er nu 3 kunsteieren in liggen om te kijken of ze uberhaupt wel vast gaan broeden. ik vermoed van wel want zitten niet meer buiten in de voliere.

Hopelijk kan ik het laatste ei redden en is het bevrucht, althans misschien volgt er nog een 5e ei maar dit zal zeldzaam zijn?


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-14 - 19:42:58 send message to Timon.feys

ik ga akkoord met henk, ik bedoel maar zie je die kaketoes hun eieren al 1.2m omhoog dragen. ook een goed idee is om een 10tal koppels roodrugparkieten aan te kopen in apparte kweekkooien. dan heb je in de kweekperiode altijd wel ergens eieren en zo nodig om kaketoe eieren onder hun te schuiven. prachtige pleegouders


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-14 - 19:49:18 send message to surveyor

Ok, bedankt. hopelijk kan ik toch nog het laatste 4e ei zaterdag redden. Daarna dieper en smaller blok bestellen zien wat dit brengt.

Werkt het niet, is de roodrug een optie!


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-14 - 20:00:27 send message to Timon.feys

waar bestel je je blokken?


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-14 - 20:34:12 send message to surveyor

Julsa of broedblokken


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-15 - 16:27:00 send message to henkdelaat

Timon,

Valkparkieten zijn beter om Kakatoe eieren onder te leggen,en die voeren de jongen ook tot +/_ 3á4 weken.

Valkparkieten hebben dezelfde voedermethode als Kaketoe's en doen dit zonder problemen.

Opletten met pleegouders gebruiken niet alle vogels voeren hun jongen op dezelfde manier.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-17 - 00:01:36 send message to surveyor

Nou vandaag weer keurig op tijd ei nummer 4 gelegd.
Deze heb ik geraapt en ligt inmiddels bij iemand in de broedmachine. Weekje weten we of die bevrucht is.

Ben benieuwd of er nog eentje bijkomt dinsdag.

Waar ik wel van stond heb kijken is dat de pop eindelijk is gaan broeden, net toen nog even notenmengeling ging geven zat de man erop en de pop voor het gat, dus ik dacht oh jee alle kunsteieren weer in de weer, maar hij zit gewoon keurig te broeden nu.

Dus is de kans groot dat ik nu voortaan de eieren wegneem TOT ze vast gaan zitten en dan terugleggen? Of is dit nog steeds een hoog risico?

Hopelijk kan iemand mij hierover nog zijn/haar mening/advies over geven.

Goed weekend!


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-18 - 11:04:14 send message to surveyor

Nou vanochtend voor het werken wilde ik fruit geven en bij binnenkomst nachthok zag ik ze weer boven op mekaar zitten.
Die blijven paren dus!

Benieuwd of er nog een eitje volgt en dan even bekijken of we de gok nemen om hem te laten liggen of rapen!?! Denk rapen en met een eventueel volgend nest weer gaan proberen..

Paringen genoeg gezien dus bevrucht zal het wel zijn.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-18 - 16:35:30 send message to henkdelaat

Misschien is het verstandig om aan de vorige eigenaar te vragen welk soort nestkast hij gebruikte.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2017-12-18 - 17:55:09 send message to surveyor

Hi Henk,

had ik al gedaan, was een blok van 25x25 bij 65 omgeveer. iets kleiner dan bij mij dus!


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-12-19 - 01:44:51 send message to giorgioo

Mijn witkuiven hebben ook 2 eieren kapot gemakt nadat ik zaagsel in hun vat legde...hoop over paar weken nieuwe eieren te zien. Mijn meining is dat de vogels met rust gelaten moet, want 3 keer had ik al kapote eieren, omdat ik te mieuwsgierig was.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede