Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hulp uitbroeden rose kaketoes broedmachine. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hulp uitbroeden rose kaketoes broedmachine.
surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2018-01-14 - 23:19:18 send message to surveyor

Beste allemaal,

Wie kan mij vertellen met welke dag een uit uitpikt van de rose kaketoe? Ik heb in een andere post mijn verhaal al uitgebreid gedaan van waarom, het is een lang verhaal dus dat wil ik even laten en niet hier vermelden wink ;).

Ik verwacht dinsdag nog een eitje, en wellicht dan vrijdag weer eentje, afwachten of ik ze kan redden, alhoewel de ouders nu zeer rustig zijn en niet meer graven. Dus als dit zo blijft en ze vast gaan broeden (wat nu nog zeker niet het geval is), wil ik ze met een dag of 20 broeden in machine terugleggen, kan dit overigens makkelijk gedaan worden??

Afijn, nu even het machine, ik heb geen super de luxe machine, maar een simpele die wel volautomatisch is.
Ik moet de dagen invullen van de broedtijd, na drie dagen stopt het keren, maar nu hoorde ik verschillende verhalen van uitkomen? De 1 zegt 21 de ander 23 of 25?

Ik zit hier best mee want als dat keersysteem tijdens het uitpikken aanstaat lijkt mij niet goed te zijn....
Ik heb wel een plastic schaal erbij gekregen die je erop kan leggen, dan draaien ze niet meer, maar tja dan moer dit gelijk gelden voor de andere eitjes, want zit aan mekaar
Ik heb de mini pro rcom

Graag iemands advies dank u.

Mvg


nico1984
Website Member
Posts :21

Website Member
2018-01-15 - 17:25:44 send message to nico1984

Ik ben benieuwd...


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2018-01-15 - 21:45:49 send message to rajar

Het maakt echt niet uit of je keersysteem wel of niet aanstaat tijdens het uitkomen.
Alleen als je een machine hebt met latten heb je in de machine een uitkomst lade.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2018-01-17 - 00:09:08 send message to surveyor

Ok, bedankt.
Zojuist het 4e ei kunnen rapen, dus ziet er naaruit dat ze bij ei 3 de eieren meer met rust laten en het graven over is.
Het is allemaal een beetje uitproberen merk ik.

Ik zie dat ze ook rustiger is geworden, maar ook nog niet vast broed, dus ben weer benieuwd of het weer zo’n groot nest wordt (6 eieren).

Mijn plan is nu om de twee geraapte eieren in het broedmachine te doen, en de andere eieren die nog volgen te laten liggen, dan hoop ik dat ze van de week wel gaan broeden. Dan leg ik over twee weken de eieren in het machine terug (mits bevrucht).

Goed plan?



pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2018-01-17 - 10:47:23 send message to pietsus

Hallo,

Rose kaketoe's pikken hun ei aan op 21 dagen en komen uit op 23 dagen.

Mvg Pieter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 260 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede