Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kortwieken ja of nee..... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


phoenix
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-01-14 - 10:21:08

Hoi hoi

Wil toch even mijn ervaring op dit forum delen. Wij hebben onze Roodkroon (Pyrrhura Rodocephala) nu precies een jaar en kregen hem toen hij precies 7 weken oud was. Hij was toen niet ge(kort)wiekt en is dat ook nooit geweest. Wij hebben er vanaf het begin heel veel tijd in gestoken het beestje op te voeden. Hij is dan ook supertam en komt als wij hem roepen.
Kan me nog goed herinneren dat hij in het begin beroerd vloog, op de schouder willen landen in het gezicht terecht komen laugh :D qua vliegen een behoorlijke kluns.
We zijn inmiddels een jaar verder en Phoenix is er iedere dag een aantal uren uit en is ondertussen een bedreven vlieger geworden. Verbaasde me er pas nog over toen de schuifdeur op een klein kiertje stond en hij kwam aanvliegen, vlak voor de opening vleugels introk en er net doorheen kunnen en weer verder vliegen. Kan ook merken dat hij er lol in heeft. Bijna iedere dag heeft hij wel even zijn vlieg momentje, hij vliegt dan als een bezetene door het huis, van kast naar tak naar andere tak, puur om het vliegen. Wij hebben er zelf heel veel lol in als we zien dat hij zo zelfverzekerd zijn vliegkunsten demonstreert. Hij is trouwens nog nooit tegen een raam gevlogen!
Besef dat dit formaat vogel wat makkelijker kan rond vliegen maar wil je hier zeker voordelen niet van onthouden happy :)

Verstandig dat je er van te zo van te voren over nadenkt, succes ermee!

Groetjes Maurice


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-14 - 11:59:02

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Yarik is er nu (sinds gisteren) en helaas is ie wel gekortwiekt....maar ook voor de laatste keer! Het is zeker een schatje!!!!!! En hardstikke tam....hij zit nu op mijn schouder mee te genieten van wat ik allemaal doe......


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-20 - 10:05:59

Nog even opgezocht;

Hoofdstuk III van de gezondheids- en welzijnswet voor dieren; Afdeling 2. Lichamelijke ingrepen bij dieren Artikel 40
lid 1. Het is verboden een of meer lichamelijk ingrepen bij een dier te verrichten, waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden verwijderd of beschadigd.

Waren we het al over eens, maar nu het artikel erbij.


Loes100
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-01-28 - 18:55:54

Mijn Sjakko is niet gekortwiekt, ik vind het heerlijk dat hij gewoon kan vliegen. Hij is veel uit zijn kooi. In de zomer gaat hij met kooi en al naar buiten en dat vindt ie ook heerlijk....



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede