Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Klacht geluidshinder vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-05-24 - 07:10:53 send message to natasja

Nou hebben wij een koopwoning maar ik kan me zo voorstellen dat als je een huurwoning hebt je tegen hele andere regels aanstuit wat betreft geluidshinder .. denk dat dat allemaal net even wat strenger is en je dan weinig "poten" hebt om op te staan ..



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-24 - 08:49:47 send message to johanblok

In een huurwoning heb je ook nog te maken met de verhuurder die regels stelt, waardoor je eerder last krijgt.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-05-24 - 09:48:46 send message to Hawkeye_NL

Toen ik mijn voličre bouwde heb ik alle buren een brief geschreven en door de bus gedaan met daarin de melding dat ik papegaaien en grote parkieten ging houden. Ik heb hierbij de voor en nadelen vermeld dus ook dat de vogels behoorlijk tekeer kunnen gaan overdag. Daarbij heb ik vermeld wat ik eraan doe om de overlast zo veel als mogelijk te beperken. ZO sluit ik mijn vogels op tijd in en laat ze niet te vroeg weer buiten. Van de naastgelegen buren heb ik nooit klachten meer gehad. Er is er 1 geweest die eerst even wilde kijken en ook die had geen bezwaar (ging op dat moment over jonge ara's).

Wel heb ik later een paar maal vernomen dat mensen een eind verderop klachten hadden. Dit gaat dan over het geluid overdag. En dan is het voor mij heel simpel; ik leef dus je kunt mij soms horen, mijn vogels leven dus die hoor je soms ook en ik zweer je dat jij ook leeft want ik hoor jou ook!

Erwin


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-05-27 - 15:13:43 send message to etab

quote:
BIJ EEN KENNIS VAN MIJ ZIJN ZE OOK GEWEEST
ER IS OVERDAG NIETS AANTEDOEN AL GILLEN ZE DE HELE DAG VERTELDE MIJNHEER VAN DE GEMEENTE
JE HEB MENSEN DIE OVERAL LAST VAN HEBBEN
ALEX
einde quote:

Denk dat je met die stelling snel van een koude kermis thuis komt


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-28 - 00:19:57 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

In het dorp hulst, was er een echtpaar die een koppel blauwgele ara's hadden.
Niet de buren maar een persoon tien huizen verder op, bleef klagen dat ze er last van had.
Nadat er op verschillende tijden een geluidstest was gedaan, zonder medeweten van de eigenaars
Eind conclusie, vogels weg, en dit alles volgens de hinderwet/vergunning

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 09:21:55 send message to Lennart

Soms zou ik willen dat we al in 6005 leefden....

Dan hebben we waarschijnlijk robot-politieagenten, ambtenaren en inspecteurs....laugh :Dlaugh :D

Maar hebben we gelukkig niets meer te maken met interpretatie, de luim en/of willekeur van dit soort mannetjes te maken, want dan worden regeltjes en voorschriftjes gebruikt zoals ze naar alle waarschijnlijkheid ooit bedoeld zijn!

En over het sjagrijn van sommige buurmensen maar te zwijgen! Laat staan de balk in eigen oog!!!

Voorbeeldje: Mijn Zonnen zitten binnen, maar met mooi weer staat het raam open. De man heeft 'smorgens om een uur of 8 en 'smiddags om een uur of 4 de liefhebberij om een kwartier lang te laten horen dat ie er nog is....en het liefst zo hard mogelijk...happy :)

Komt van de week een buurman, eigenaar van 2 fox-jes die beginnen te janken en blaffen vanaf het moment dat de laatste de deur uitgaat tot dat de eerste er 'smiddags weer inkomt, van 6 huizen verder op in het voorbij gaan met de opmerking: Je kunt ze horen tot op het fietspad he?

Ik gelijk op mijn quiviefe, want het is zo'n z**kertje en zeurdertje over van alles en nog wat en dat straalt dan ook van zijn kop af....happy :)

Ik: Ohhhh.....shocked 8Oshocked 8O????

Hij: Als ze nou mooi konden fluiten...sad :(?

Ik: Weet jij toevallig wie de eigenaar is van twee kleine k**-hondjes die de hele dag lopen te janken en te keffen als er niemand thuis is...shocked 8Oshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O?????

Tevens de vader is van een jochie van 5 jaar die er een groot genoegen in schenkt om zijn ouders vanaf 4 uur 'smiddags tot een uur of zeven te zieken met gigantisch gekrijs en gejank omdat je op zo'n manier ook aandacht krijgt, al is het dan negatieve....angry

Inderdaad....nee dat wist hij niet....en was er een adrupt einde gekomen aan het gesprek...wink ;)!!!!!

Even goede vrienden, maar ik bedoel maar.....razz :plaugh :D!

Maar jah...dat is de sjeuďgheid van het dorps- en stadsleven zullen we maar zeggen.....razz :pwink ;)happy :)laugh :D

Lennart laugh :D


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-28 - 09:35:05 send message to Ramon

Gewoon zorgen dat niemand last van jouw hobby heeft. Heb je ook geen gezeur.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 09:54:26 send message to Lennart

Ramon, daar kom je niet mee weg......sad :(

Er is altijd wel iemand die zich aan jou ergert of stoort....al was het om je kop...happy :)(geintje...razz :p)

En voor wat betreft onze hobby:
Een opmerking is snel gemaakt, waarmee de ergenis is begonnen!
Er valt nu eenmaal altijd wel wat te zeuren!

Al zit je met je vogels in een bunker en op een onbewoond eiland....dan zijn er nog mensen die zeggen: Die mafketel houdt vogels in een bunker....dan spoor je toch niet...shocked 8Oshocked 8O?????

laugh :D..laugh :D


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-28 - 11:45:57 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Kan toch wel een heel eind met Ramon meegaan.
Helemaal geluidloos kun je het niet krijgen, maar wel proberen het binnen de perken te houden.
Hier laten ze zich ook wel horen, maar toch het meest als de buurman zijn gras gaat maaien, dan proberen ze boven het geluid van de maaier uit te komen, en als je dan weet dat het een maaier is met een uitlaat die een beetje stuk is,worden de stembanden wel even beproeft.
Maar vooralsnog, nog nooit en te nimmer een klacht gehad,(nok nok nok on wood).
We houden er rekening mee, meer kun je niet doen.

Nu hebben onze buren kinderen in de leeftijd van 12/14 jaar, en die vinden het schitterd om door de haag met de ara's/papegaaien te praten, dit vinden zij leuk maar ook de vogels, ze horen ze wel maar zien ze niet, dat maakt dat ze op hun praatstoel gaan zitten.
Het eindigd altijd met wederzijds hard gelach.

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 12:41:37 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Peter en Ramon, jullie begrijpen toch wel dat mijn verhaal wat is aangedikt...shocked 8O?

Waar het mij om gaat is dat de VERDRAAGZAAMHEID jegens elkaar tegenwoordig ver is te zoeken....!
Zeker in de verstedelijkte gebieden en wat we te danken hebben aan onze planologen en architecten met als doelstelling om zoveel mogelijk mensen op zo'n klein mogelijk kluitje willen hebben, want bouwgrond is tenslotte zeer kostbaar!!!!

Het verhaal van de teveel ratten in een kooitje die op den duur ook zelfregulerend gaat werken.....razz :p!

En ik kan er tenslotte ook niks aan doen dat ik buren heb die als ze een speld in mijn tuin in het gras horen vallen direkt over de schutting schreeuwen wat voor t*r*ngherrie dat was....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!!
Terwijl ze met dit mooie weer net zo lang wachten
tot de wind mijn richting uitstaat en dan zo nodig moeten gaan bbqq-en, waar ik weer niet op zit te wachten.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!!!

...and so on, and so on....razz :prazz :p!

laugh :D..laugh :D


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-28 - 13:14:28 send message to johanblok

Het is niet alleen een kwestie van planologen het is ook een kwestie van verwendheid, materialisme en gewoon niets van elkaar kunnen hebben. Ik heb wel eens de indruk dat juist in duurdere wijken met tweeonder 1 kap en vrijstaande huizen, waar juist meer ruimte is, men onverdraagzamer is.
Sommige nieuwbouwwijken zijn inderdaad zodanig opelkaar gepakt dat de enige activiteit die je daar kunt ondernemen is: TV kijken en in je paar vierkante meter tuin zitten.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 13:25:52 send message to Lennart

quote
TV kijken en in je paar vierkante meter tuin zitten


Hahahahahahaha....dat is nu precies wat ik bedoel Johan.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!!

Want op TV vindt voor veel mensen "the real life" plaats....shocked 8Oshocked 8O!

Wie was dat ook alweer die zei: Geef de mens brood en spelen.....razz :prazz :prazz :p!

En die combinatie van deze twee maakt nu onze wereld zoals die nu is.....
Agressief, onverdraagzaam, laat maar waaien en met weinig wederzijds respect....sad :(sad :(!

Lennart wink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-05-28 - 14:01:12 send message to Picolet

Verdraagzaamheid jegens elkaar?

Wanneer je aan Zonparkieten begint weet je al dat je enorme herriemakers in huis haalt. Wellicht is deze soort de meest luidruchtigste.
Of deze vogels al geschikt zijn om in een kooi op een slaapkamer te houden is al een punt van discussie. Het geluid zeker van broedende Zuid Amerkanen gaat door merg en been dus ook door muren. Dat mensen zich hier aan gaan storen is dus niet verwonderlijk. Een maal irritatie en een discussie over geluidoverlast is het begin van het einde. De mensen horen dan alles en is het van belang van te voren een afweging te maken wat men wil gaan houden om problemen te voorkomen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-28 - 14:06:55 send message to johanblok

Het is duidelijk dat sommige soorten niet te houden zijn (in een woonwijk) zonder maatregelen die voorkomen dat ze om 6 uur s'ochtends te keer gaan. Binnen een dergelijke grens echter: de 1 barbeque't geregeld, de ander rijdt op herriemakende brommers/motors of heeft schreeuwende kinderen, houd feestjes etc. En tenslote een ander heeft vogels die zich een paar keer per dag goed laten horen.
Buiten de nachtelijke uren moet dat mijns inziens allemaal kunnen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 14:26:54 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Of deze vogels al geschikt zijn om in een kooi op een slaapkamer te houden is al een punt van discussie


Voor sommigen wel en voor anderen weer niet....;

De meest verdraagzame oplossing in jouw ogen is dus toch in een bunker op een onbewoond eiland....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!

Voor de goede orde: 2x per dag een kwartier kan ik echt geen ovelast noemen ten opzichte van oververmoeide, sjacharijnige, krijsende en jengelende kinderen van een ander wat dagelijks urenlang doorgaat.

Hoor je mij ook niet over en haal dit alleen even als voorbeeld aan wat overlast zou kunnen inhouden!

Maar je kunt natuurlijk ook altijd uit gaan van het negatieve! Zo steek ik gelukkig niet in elkaar want ook deze "jengelende" kinderen kunnen eens mijn leukste buren zijn.....laugh :D

Maar de desbetreffende buurman IS wel de eigenaar van twee van dit soort!
Met andere woorden Ik zou volgens jou verdraagzaam moeten zijn en een ander is daar dan vrijblijvend in....denk niet dat het zo werkt.....shocked 8O!

By the way: Ik ben gek op (klein)kinderen en komen ze graag bij mij over de vloer.....happy :)!
Tenslotte zijn, in dit geval, kinderen een produkt van hun opvoeding...of iets wat daar voor door moet gaan...razz :prazz :p! (Sorry, off-topic!)

Lennart wink ;)





Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede