Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > pionus papegaai wilt altijd hoogste plekje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pionus papegaai wilt altijd hoogste plekje
GRooVeZ
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-07-20 - 22:26:18

onze pionus maximilliani van 2 maanden oud wil de hele tijd op de "gordijn-kappen" bovenaan de gordijnen zitten. dit is op +-20 cm van het plafond.

hijs sinds kort echt beginnen vliegen, en na een paar botsingen heeft ie geleerd dat ie daar veilig kan landen. het probleem is hij begint er nu echt wel veel heen te vliegen. we halen hem er meestal weer zo snel mogelijk vanaf, maar hij wil dadelijk terug

mogen we dit toelaten, zoniet hoe kunne we het best dit oplossen

er bestaan zo zitringen voor aan het plafond, is dit aan te raden? mvg en bedankt alvast


Phileine
Website Member
Posts :14

Website Member
2005-07-21 - 00:33:23

Hoi,
Het is wel natuurlijk gedrag dat hij op een hoog plekje wil zitten. Mischien omdat hij het nog wat eng vind in huis. Ik weet uit ervaring dat als je het toe laat, hij daar altijd weer naar toe gaat voor de veiligheid.
Ik ben geen expert maar ik zou proberen hem gerust te stellen en te belonen op een plekje die je speciaal voor hem bedoelt hebt en waar je hem niet te veel lastig valt, zodat hij weet dat hij niet perse hoog hoeft te zitten om veilig te zijn.

Ik weet niet of het perse goed of niet goed is om een papegaai een hoog plekje te geven, mischien dat daar iemand anders op kan reageren.

Als je echt niet wilt dat hij in de gordijnen gaat zitten (en daar de boel onder schijthappy :)) is het noodzakelijk dat je hem dus een nieuw plekje geeft en blijft volhouden om hem daar weg te halen. De aanhouder wint!

Veel plezier en succes


edwinst
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-07-22 - 10:11:09

de rangorde bij papegaaien word bepaald door de hoogte waarop ze zitten
wie het hoogst zit is de baas
het kan zijn dat als je dit toe laat je papegaai vind dat ze de baas is in huis
dit kan heel vervelend worden
ik heb om een zelfde reden als eens een stuk van de poten van de kooi gezaagt
het verschil in gedrag was heel duidelijk merkbaar
je zou kunnen overwegen de papegaai te kort wieken
niet te veel maar zo dat ze niet omhoog kan vliegen maar alleen schuin naar beneden
ik weet dat hiervoor voor en tegenstanders zijn
ik persoonlijk vind het een betere optie dan de papegaai te moeten opsluiten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede