Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tip tegen luizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2003-12-21 - 22:44:48

Mag ik iedereen hierboven even bedanken voor de welgemeende tips en adviezen.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2003-12-23 - 09:24:49

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Hallo

Onderstaande informatie is misschien interessant. Eigenlijk voor pluimvee bedacht maar werkt zeer effectief bij vogels. Is ook in kleinverpakking verkrijgbaar. Persoonlijk vind ik het wel aan de dure kant. Een flesje met een inhoud van 250ml kost €12.50.


Specifieke eigenschappen.

Fossil Shield 90.0 is niet toxisch.
De werking is puur fysisch en niet chemisch of biologisch. Dit betekent dat de Biocidenrichtlijn (in Nederland: de Bestrijdingsmiddelenwet) niet van toepassing is. Fossil Shield 90.0 biedt een effectieve, milieubewuste en voedselveilige oplossing voor het op een zeer laag niveau brengen en houden van de infectiedruk van de bloedluis. Fossil Shield 90.0 is een erg fijn poeder. Dus draag tijdens het aanbrengen, voor uweigen veiligheid, een veiligheidsbril en een stofmasker (type P1).

Chemische en fysische samenstelling
SiO2 86,6%
AI2O 7,5%
Fe2O3 2,8%
CaO 0,4%
MgO 1,0%
K2O + Na2O 1,2%
Strooidichtheid -250 g/l
PH-waarde 5,9 - 9,5
Vochtigheid 0,5%
Respireerbaar kristallijnsilicaat < 1%
Subchronische toxiciteit nee
Contactgevoeligheid nee
Inhalatietoxiciteit nee
Ontvlambaar nee
Alle aangegeven waarden zijn na herhaalde analyse gerealiseerde gemiddelde waarden. Fluctuates zijn mogelijk, daar fossiele
plankton een natuurlijk mineraal is.

Wereldwijde distributie
Fossil Shield 90.0 is verkrijgbaar in dozen met 4 zakken van 5 kg en wordt wereldwijd gedistribueerd door:

Integra BV
Postbus 2900 Integra NL.6035ZG Ospel Nederland Europese Unie
Tel : +31 495 466899
Fax : +31 495 466890
E-mail : info@intearatie.nl
Internet :www.integratie.nl/NL/faq.htm
Voordelen
• Fossil Shield 90.0 is niet giftig.
• Bloedluizen die in aanraking komen met Fossil Shield 90.0 worden direct inactief en sterven binnen 24 uur.
• Fossil Shield 90.0 is onmiddellijk en langdurig werkzaam.
• Betere legprestaties van de kippen doordat ze weer tot rust komen.

Daar Fossil Shield 90.0 geen bijwerkingen heeft en niet schadelijk is voor het milieu past het product uitstekend in de huidige moderne tijd, waar de consument voedselveiligheid en milleiuvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben staan. Door het gebruik van hoogwaardige en werkzame grondstoffen wordt een hoge effectiviteit bereikt.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2003-12-23 - 09:55:17

Deze link werkt niet probeer deze eens;

www.integratie.nl/NL/faq.htm



mvg Meyer wink ;)


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-03-18 - 21:14:24

Klinkt erg goed. Maar dat klinken alle verkooppraatjes. Is er ook iemand met praktijkervaring met Fossil Shield hier ?


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-03-18 - 22:46:38

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hallo

Ik gebruik het zelf. Verder is alleen maar gedacht eigenlijk aan de pluimveehouder. Het poeder moet eigenlijk aangebracht wroden met de " FS EQUIP ELECTRO L" een bestuivingssysteem dat bewerkt dat het poeder elektrostatisch geladen wordt waardoor het zich hecht aan kooien, wanden, en nestkasten.

Dit is dus niet te realiseren daarom verstuif ik het onder de nestladen, en op de bodem van de nestkasten. Als je mij vraagt werkt het goed, dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik heb nog geen bloedluis gehad. Of werkt het dan juist wel goed????. Als het in de pluimveesector hoog aangeschreven staat en effectief werkt ga ik er wel van uit dat het bij onze vogels ook werkt.

Verder heb ik een mail naar Integra gestuurd of er een andere oplossing is om dit poeder te verwerken

Nog een artikel wat ik gelezen heb en wat mensen misschien gebruiken.

Over de huisvesting wil ik het volgende kwijt, zorg dat alle naden goed dicht zijn door deze bijvoorbeeld af te kitten. Dit voorkomt dat men rode bloedluizen krijgt. Het komt voor dat men dode jonge vogels aantreft in de broedblokken met een geheel bleke kleur. De oorzaak van deze bleke kleur is dat de rode bloedluis de jonge vogel bijna geheel leeg gezogen hebben. Indien men deze vogels losknipt en de ingewanden bekijkt ziet men dat deze vogels een geheel donkerbruine lever hebben door het
~ gebrek aan bloed. De oorzaak zit hem in het feit dat de bloedluis , resistent wordt tegen de bestrijdingsmiddelen zoals U2, U3, en Citronel

Andere bekende middelen. Momenteel is er maar een effectief middel ~ tegen bloedluis namelijk "Solfac" van de fabrikant Bayer. Dit spul is erg
prijzig en kost :t: f 250,-- per liter. Schrik niet dit is ook verkrijgbaar in kleinere flacons bij uw dierenarts en de boerenwinkel. (Welkoop en Boerenbond) De bestrijding dient als volgt te geschieden; verdund aanbrengen en na 14 dagen de behandeling herhalen. Herhaling na 14 dagen is van belang, omdat ook deze vloeistof alleen mijten doodt en geen eieren. Deze eieren zijn na 14 dagen uitgekomen en worden dan bestreden. Erg belangrijk is dat men tijdens de behandeling de vogels uit het verblijf verwijderd. Indien men last van luis heeft in de nestkasten kan men deze ook in de magnetron zetten, letwel de nestkasten dienen vrij van metalen zoals spijkers te zijn. (dit om een vonkregen in de magnetron te voorkomen) 2x 2 minuten op de maximum stand is meer als voldoende. Dit overleeft geen luis en geen enkel luizenei. Het werkt perfect.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2004-03-19 - 15:34:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo

Het antwoord dat ik gekregen heb van de firma Intégra b.v. op mijn vraag over de problematiek dat Fossil Shield 90.0 niet electrostatisch geladen is. Hierdoor hecht het niet aan wanden en is door de vogelkwekers niet optimaal te gebruiken.

(Wij zijn van deze problematiek op de hoogte, en we zijn dan ook bezig om te onderzoeken of er andere applicatiemogelijkheden zijn die op kleinere schaal wél toepasbaar zijn. Ik kan u mededelen dat we doende zijn met een bepaalde oplossingsrichting, echter het momenteel niet te zeggen of en zo ja wanneer, we ermee de markt op kunnen.
Ik zal u op de hoogte stellen zodra we iets verder zijn.
Overigens in de profesionele dierhouderij wordt de naam Fossil Shield 90.0 gebruikt, voor huis-, tuin- en keukengebruik de naam Home Shield, verpakt in flesjes van 250ml, het product is identiek!!).
Verder wordt het nog gebruikt als professionele bescherming tegen kruipende insecten zoals hieronder staat te lezen.

Intégra BV introduceert een nieuw middel om kruipende insecten te bestrijden: Home Shield.
Home Shield is effectief tegen een veelvoud van kruipende insecten, waaronder mieren, kakkerlakken, zilvervisjes, pissebedden, bloedluizen, mijten en vlooien. Home Shield is een fijn poeder, bestaande uit speciaal geprepareerde fossiele plankton en heeft een puur fysische werking op de insecten waardoor deze vervolgens uitdrogen. Kruipende insecten die in aanraking komen met Home Shield worden direct inactief en sterven binnen één dag.




gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-03-19 - 17:03:00

voor zover ik weet word dit middel verkocht door vib-electronics op vogelmarkten voor vragen kunt u terecht bij vandervliet op de vogelarena


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-19 - 20:24:55

Ik gebruik tegenwoordig BIOKILL te verkrijgen bij tuincentra enzo...Is handig in gebruik want het zit in een plantenspuit en volledig geurloos en kleurloos en houd alle insecten weg tot de grote van vliegen.het is ook veilig want je mag het zelfs op katten en honden sproeien.


kollie
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-05-07 - 22:08:56

Hallo,
Het middel OC Poe is niet te krijgen in Nederland. Je moet ervoor naar Belgie.
Wat wel helpt is goed schoonmaken en inspuiten met birdspray van Bogena


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-02-26 - 23:24:17

hoi.ik heb een vraag over knoflook 'ben er nu mee bezig maar weet niet hoeveel je mag gebruiken ik doe nu 1 teentje op 5 lieter water en geef het 3x per week .heb gelezen dit te geven van maart tot augustus of tot er geen meer zijn .daar deze uitsterven als ze geen bloed meer hebben .wie weet raad!!!


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-26 - 23:31:09

Hoi Bieke,

Je kunt beter knoflookpoeder gebruiken dat werkt wat makkelijker.Je strooid het gewoon door het eivoer heen zodat ze het makkelijker binnen krijgen en je drinkwater blijft schoner.
Ik voer dit het gehele jaar door en je kunt er niet te veel van voeren.

Groeten Meyerwink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-02-26 - 23:46:17

Doe je dan mespuntje per dag per vogel of meer???


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-27 - 00:00:17

Een mespuntje met knoflook is voor een vogel het zelfde als een soeplepel voor de mens, dat is natuurlijk wat overdreven.
Ik meng een strooibusje inh.?? door 4 kilo eivoer heen.

Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-27 - 00:02:09

Dat gaat lekker zo.laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Groeetn Meyerwink ;)



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-02-27 - 01:05:23

Ik bedoelde niet een dolk ofzo happy :) Snap het in ieder geval...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede