Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > edelzanger Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : edelzanger
twa
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2006-02-14 - 19:37:34

Ik heb sinds een paar weken 2 edelzangers, maar ik vermoed dat geen koppel is , maar 2 van hetzelfde geslacht. Aangezien ze nogal brabbelen en tjilpen heb ik werkelijk geen idee of het mannen of poppen kunnen zijn. Ik heb een paar vraagjes. Mijn vraag is , maken de poppen regelmatig geluid of zijn ze stil? Mijn andere vraag is, als het 2 mannen zijn, gaan ze dan tezijnertijd vechten? En hoe lang duurt het ongeveer wanneer de man gaat zingen, ik heb ze nu een paar weken?
Ik heb ze in een grote broedkooi zitten en zijn al aardig gewend.
Welke kenner kan mij van advies en of tips voorzien?
Alvast bedankt



Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-02-14 - 21:40:43



twa
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2006-02-14 - 22:19:48

Bedankt, maar deze informatie was mij al bekend.
Wie kan mij verder helpen?


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2006-02-14 - 22:48:07

Meestal is een man lichter van kleur vooral op de buik.Zet de vogels apart zodat ze mekaar wel kunnen horen maar niet kunnen zien ,dan moet een van de twee gaan fluiten


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-02-15 - 10:16:35

een koppel voert elkaar dat weet ik wel,en kan ff duren voordat ze beginnen te zingen meer weet ik er ook niet van


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-02-15 - 11:05:04

Poppen maken inderdaad ook geluid, en zijn er zelfs die lichtjes zingen, maar dat zijn uitzonderingen. Wel wat frazelen met mekaar.
Twee mannen kunnen vechten in het voorjaar, maar is niet noodzakelijk zo.
Het kan tot zes maand duren alvorens ze beginnen fluiten, zeker als ze samenzitten. Afhankelijk van de rust en aanpassing.
Geduld en goed observeren zou ik zeggen.
P.S Van de verhalen van lichtere borstveren en smallere of bredere kop geloof ik persoonlijk niets. Sukses


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2006-02-16 - 01:34:13

De vogels van elkaar scheiden, zodat ze elkaar wel horen maar niet zien is de beste methode.
Plaats er (onder toezicht) een mannetje Mozambiquesijs bij, en blijf observeren. De mannetjes zullen weldra gaan vechten. Natuurlijk niet 's morgens bij elkaar zetten en 's avonds gaan kijken. Want dan is de dode edelzanger het mannetje.
Doe een van beide edelzangers een gekleurd ringetje om, dat maakt het herkennen van de vogels een stuk makkelijker met uitvangen.


twa
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2006-02-16 - 20:04:38

Bedankt voor de reakties. Voorlopig laat ik ze gewoon bij elkaar en blijf observeren.Scheiden lijkt mij een goede optie, maar kan ik altijd nog later doen. Rust lijkt mij op dit moment even het beste, want het zijn import vogels.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede