Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bedreiging Diefstal
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-06 - 21:21:24 send message to ParkietenPeter

Ik denk dat je hier dan toch met verschillende factoren toch te maken hebt.
1-"De verkoper kan niet bewijzen dat er geen PFBD virus in zijn collectie aanwezig is, zelfs wanneer alle vogels worden getest"
* Maar dit betekent dat de winkelier (verzamelaar) ook niet kan en zelfs mag stellen dat het uitsluitend de schuld van de verkoper/kweker is en hem hiervoor laat opdraaien.
2- "Persoonljk vind ik dat je teveel schuld legt bij de opkoper en is gedeelde schuld wellicht een reele oplossing"
* Normaal gesproken heb je ook helemaal gelijk en zou ikzelf ook ene gulden middenweg zoeken, maar als de betreffende winkelier gaat dreigen (wat hij overigens niet heeft tegengesproken), zou voor mij persoonlijk dan weer elke vorm van coulance stoppen. Een stukje uit principe en een stukje vanwege menselijkheid. Dreigen heeft niemand nodig om zijn gelijk te halen en doorgaans doen alleen criminelen dit (op deze manier dan).

Zoals ik al schreef heb ik absoluut geen belang in enige partij, maar zoals door meerdere personen deze handelaar beschreven wordt, zou voor mij wel een gedegen waarschuwing zijn.


August
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-11-06 - 21:22:48 send message to August

Bij navraag over dit virus bij mijn dierenarts heeft deze het volgende gezegd : Als je PDF zou hebben in je bestand dan moest dit al lang tot uiting zijn gekomen. Zeker als je op 4 - 5 jaar slechts 1 dode vogel hebt op bijna 40 koppels.

Stuur me die uitleg over de testen bij PFD maar door. Je kan nooit genoeg weten.
Merci.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-11-06 - 21:31:47 send message to Picolet

Ik zou een dierenarts raadplegen met meer kennis omtrent virussen, ik heb het artikel doorgestuurd.

Groeten Ruud


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-11-06 - 22:06:01 send message to jansens

Ik vind dit alles een zeer vervelende zaak, ikzelf heb ook ooit kromsnavels gekweekt, en om de omschreven reden ermee gestopt. Waarom babys in de handel brengen ? Als je bij goede herkende kwekers van wildzang gaat, dan moet je wachten tot na de rui ( oktober ) om je nieuwe aanwinsten te kopen. Wildzangkwekers hebben mijn inziens dan wel meer respect voor het jonge vogelleven.Hopelijk komt ooit een de wet om geen babys te verkopen ( voor iedereen, zowel partikulieren als handelaars )


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-11-06 - 22:10:56 send message to rupicola

bij een aantal kromsnavelkwekers zul je ook moeten wachten tot de jonge vogels volledig zelfstandig zijn ! wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-07 - 08:33:38 send message to ParkietenPeter

Nou Jansens, ik denk niet dat je zo zw/w mag stellen dat wildzangkwekers meer respect hebben voor jong leven dan kromsnavelkwekers.
Bij wildzang is nog nooit de behoefte geweest om jonge vogels met de hand op te kweken. De vraag was er niet heen en in tegenstelling tot kromsnavels, kun je wildzang niet leren praten of geluiden na bootsen. Iets wat de mens aantrekt in een papagaaisoort.
Omdat het eenmaal ingeburgerd is toont het in mijn ogen wel van respect dat men zich kennis verwerft om jonge vogels met hand in leven te houden, voor het geval het niet anders kan dan wel.

Dat onzelfstandige vogels niet verkocht moeten worden kan ik wel achterstaan. Of een wet hierin makkelijk uit te voeren is weet ik niet omdat er oncontroleerbare uitzonderingen op zouden moeten zijn.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-11-09 - 23:03:26 send message to Picolet

En August, kun je een beetje door de taaie materie van het toegezonden artikel komen?

Heb je nog vragen over PFBD dan probeer ik ze graag te beantwoorden.

Groeten Ruud.


August
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-11-11 - 10:32:40 send message to August

Ja dat valt nog wel mee. Bedant voor het artikel.
Alles staat er zeer goed in uitgelegd.
Merci.


4animals
Geroyeerd
Posts :5

Geroyeerd
2006-11-12 - 16:12:00 send message to 4animals

hallo het bewijs is geleverd in rust zit je kracht Pbfd In blankenberge voor een ieder die twijfelt kijk naar ze waarderingen op 2e hands verder melde ik vogelarena al in mei of ze aan deze meneer wilde vragen zijn roodstaarten niet meer op vogelarena te verkopen omdat ze pbfd hebben vogelarena weigerde dit helaas en voor Dhr u bent nog niet klaar met mij gr


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-12 - 16:26:58 send message to Dennis Fr.

loze bedreigingen hebben we hier niks aan meneer Mink dit horen jullie onder elkaar te regelen en niet mekaar dreigen op het internet daar word geen van de 2 beter van zolang er geen harde beweizen zijn van beide kanten.


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-11-12 - 16:53:25 send message to Triton

Mink bedankt voor je reactie iedereen weet gelijk wat voor vlees we in de kuip hebben. Als je denkt met zo`n instelling een bedrijfje te runnen dan heb je ze denk ik niet allemaal op een rijtje zitten. Of het een echt bedrijf is weet ik niet ben er namelijk nooit geweest maar ik zal er nooit komen ook. Je doet voorkomen of je alles zo goed weet Mink maar volgens mij begrijp je er niets van. Als je van een particulier vogels koopt dan heb je geen garantie. Of zit ik fout? Eigen rechter spelen en dreigen wat ben je dan voor iemand. Bewandel de wegen die er voor zijn en laat je tegen partij voorkomen. Maarja dat doe je niet want je weet dat je geen poot hebt om op te staan. Dus dan gaan we maar bedreigen.

Ik ben heel benieuwd naar je reactie.


reneee
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-11-12 - 18:27:54 send message to reneee

Dhr mink draagt zelf de risico's als hij geen contract sluit met de verkoper/kweker van de kromsnavels.
PBFD komt ook nooit bij dhr mink weg, logisch want hij kweekt zelf geen kromsnavels.
Wel is meneer zelf verantwoordelijk voor AL de kromsnavels die hij verkoopt en verspreiding van de ziekte is dus ook zijn schuld wanneer alle kuikens bij hem in de zaak zitten te wachten tot ze (zelfstandig of niet) verkocht worden.
Ook worden er zeer veel aga's aangeboden en deze schijnen vaak dragers te zijn van PBFD, ze worden in ieder geval geen van allen getest op de ziekte. Dat er kuikens overlijden is dan ook geheel je eigen risico en ik ben ervan overtuigd dat dhr mink ook aan zijn klanten vrijwel nooit geld terug betaald. Ik ken persoonlijk gevallen waarin dat gebeurt is.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-11-12 - 18:38:09 send message to Roosje

Het intelligente taalgebruik en de bedreiging zegt alweer genoeglaugh :D



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-11-12 - 18:55:18 send message to rupicola

4animals stelt dat zij zogezegd slachtoffer zijn geworden, omdat zij volgens eigen zeggen aangetoond zieke(PBFD) jonge Grijze Roodstaarten heeft aangekocht, welke daar vervolgens ook aan zijn gestorven.

Dan verwijst 4animals hier naar de site van 2e hands.nl!

Ik heb daar even gekeken en moest tot mijn grote schrik vaststellen dat Linda en Mink, 4 animals, Sionsweg 70, 2286KN te Rijswijk nog steeds en continue een gigantisch aantal papegaaiachtigen in evenveel advertenties te koop aanbiedt, terwijl zij, volgens eigen zeggen dus PBFD hebben binnen gehaald via voornoemde aankoop!

Door alle over-advertising op talloze sites en de door 4 animals gehanteerde prijzen had ik op voorhand al ernstige bedenkingen over dit adres, maar dit slaat echt alles!

Lekker verantwoordelijk bezig!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-12 - 18:57:33 send message to Dennis Fr.

dit doen ze niet alleen daar ook op speurders en marktplaats en nog meer van dat soort sites tevens was er een moment dat ze het hier op vogelarena ook probeerde




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede