Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kropverzuring? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-26 - 14:16:02 send message to Diesel

En hij krijgt vanaf eergisteren dus al geen pap meer, hij zat op 1 voeding en deze kreeg hij s'avonds.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-06-26 - 14:18:55 send message to Rogert

En wat was nu het oordeel van Dr. Feld? Was het krobverzuring?


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-26 - 15:20:06 send message to Diesel

Op basis van wat ik uitlegde dacht hij ook aan kropverzuring.

Ik moest de jonge vogel een dag apart zetten en water met druivesuiker aanbieden.

Ook mocht ik wel yakult geven.


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-06-28 - 20:59:41 send message to raymondo

ik heb het laatst ook gehad met een paar valkjes. Ik heb eerst de kropjes rustig leeggedrukt. Daarna met een spuitje een beetje water in de krop gespoten en ff laten gaan. Daarna de kropjes weer rustig leeggedrukt. Bij het ene valkje was de krop schoon, maar bij de andere weer een beetje water ingespoten en ff laten gaan. Daarna weer leeggedrukt en het was schoon. Ik ben gestopt met het pap op melkbasis en begonnen met harrison`s poeder. Dit is geen melkbasis poeder en bevat alles wat de valkjes nodig hebben. Dit is super. Harrison`s pap gegeven en de handopfok afgebouwd. Nu gaat het ok met onze valkjes. Ze eten nu 50% harrison`s brokjes en 50% zaad.

harrison`s kan je bij diverse dierenartsen kopen. Is wel prijzig, maar zorgt in ieder geal dat er geen kropverzuring meer komt.

succes verer


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-28 - 21:12:59 send message to hdra

quote: harrison`s kan je bij diverse dierenartsen kopen. Is wel prijzig, maar zorgt in ieder geal dat er geen kropverzuring meer komt.


Sorry ik weet niet wie je dat heeft wijs gemaakt? Ik hoop niet die Hooymaayer want dit is absoluut niet zo.


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-06-28 - 21:46:18 send message to raymondo

jij weet het allemaal wel goed zeg. Mijn ervaring met mijn zieke valkjes heeft dus nooit plaatsgevonden. Ook andere mensen kunnen goede ervaringen hebben. Dus niet alles wat wat anderen doen is slecht.Leer te luisteren wat anderen zeggen en denk niet dat je zelf alles het beste weet.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-28 - 22:19:43 send message to hdra

Ik zie dat je net lid van deze site bent. Als je eerst eens even goed had gekeken dan weet je waar voldoende ervaring zit met dit thema.
Dus plaats nou niet van die rare reacties.


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-06-28 - 22:30:29 send message to raymondo

haantjes gedrag? laten we het bij onze vogel ervaringen houden in plaats van hoelang iemand geregistreerd staat op deze site, etc,etc. maar aals je wilt mag je van mij gelijk hebben.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-06-29 - 01:05:49 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Quote
-------------------------------------------------
Ik ben gestopt met het pap op melkbasis
-------------------------------------------------

Ik heb geen verstand van de commercieele handopfokmiddellen.(en hoef het ook niet te hebbenwink ;))

Maar zijn zij allen op melkbasis?
En is dit de reden van kropverzuring?
Ik dacht zelf dat de reden te vaak en/of te koud voeren was.

Ik heb trouwens nog nooit(afkloppen)problemen gehad met kropverzuring.

Ik doe alleen aan handopfok als het echt niet anders kan en geef ze dan hetzelfde voer(avesopfok met geweekte gemalen zaden)) als de jongen in het blok krijgen .

Dit(avesopfok) is volgens mij ook niet op melkbasis,dus misschien zou je wel gelijk kunnen hebben

P.s sinds een halfjaar gebruik ik als proef voor een probleem vogel(plukken)ook Harrisonspellets en een beetje zaad ,het is natuurlijk zeer moeilijk om dit objectief te bekijken(omdat er in een half jaar meerdere zaken veranderd zijn bv kooi ,partner,temperatuur,luchtvochtigheid etc)maar ik zie wel verbeteringenhappy :)

de prijs is voor mij toch een reden om iets anders te gaan proberen,want ik voel me telkens als ik die vogel voer besodemietert!

MVg Rene


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-29 - 09:17:59 send message to hdra

Maar zijn zij allen op melkbasis? NEE
En is dit de reden van kropverzuring? NEE
Ik dacht zelf dat de reden te vaak en/of te koud voeren was. JA

Heeft niets met de soort voeding te maken.

Ben net als Molinetti absoluut geen voorstander van handvoeding of hiervoor moet een echte noodzaak voor zijn. Helaas ziet men steeds meer dat men overgaat op handvoeding om de vogeltjes tam te maken. Met als gevolg zoals nu ook wetenschappelijk door diverse vogeldeskundigen is aangetoond, probleemvogels op langer termijn.

Dit is nog eenmaal een poging tot een goed advies.
Ik heb wel zo iets als de toonzetting zo blijft van haantjesgedrag/ betweter etc. Waarom vraag men aan mensen dan een advies? Ik reageer eerlijk, wellicht niet in ieders straatje maar dat lijkt me ook niet de bedoeling van advies of meningsvorming

Henk



broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-06-29 - 16:46:15 send message to broto

Kropverzuring komt niet enkel voor bij handopfok vogels, heb zelf 2 jaar terug een nest maisparkieten gehad waarvan de jongen (5) dood zijn gegaan door kropverzuring
Die werden gewoon door de ouders gevoerd.
Ik ben tegen handopfok om vogels tam te maken,dit is enkel goed voor de portomonee.

Henk


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-06-29 - 22:02:28 send message to raymondo

inderdaad is met handopfok de kans groter om kropverzuring te krijgen. In de natuur zorgen de ouders ook zelf voor hun jongen. Je kunt ze zonder handopfok ook tam maken. Ik zal zelf geen vogel via handopfok meer grootbrengen, maar dit is natuurlijk mijn eigen keus. Het ging uiteindelijk om diegene die deze reactie gepost heeft te helpen met zijn vraag.





Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-07-16 - 17:56:28 send message to Diesel

Ik zou nog laten weten hoe of wat, maar heb t erg druk gehad.

Met de jonge valk gaat het prima.
Meneer at gewoon hele zaden en pelde ze af en toe waardoor het langer duurde dat het verteerd werd en waardoor zn krop heel hard aanvoelde, maar er was geen sprake van verzuring gelukkig.

Dus bij deze zijn jullie weer op de hoogtewink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede