Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verkopen vogels aan handelaren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : verkopen vogels aan handelaren
gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-10-03 - 10:26:51 send message to gouldamadine

als ik een opkoper bel dan hoor ik steevast de handel ligt op z'n kont hebben . en wilen dan voor grasparkieten 2 euro geven en voor engelse grasparkieten 3 euro als je ze dan later weer opbelt onder andere naam en vraagt wat een engelse graspsakeit kost dan zegen ze dar is haast niet aan te komen en vragen glas hard 25 euro p/s als je ze dan confronteerd dat je er nog wel 20 vogels voor hem hebt die hij mag kopen voor 7,50 euro p/st dan zijn ze ineens weer in overvloed te verkrijgen. en proberen ze het gesprek zo snel mogelijk te beiindigen heeft iemand hier ervaring mee ???
mvg arjan


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-03 - 10:53:26 send message to Hawkeye_NL

Tja, zo ken ik de handel al jaren.
De meeste opkopers willen voor zo min mogelijk inkopen en voor zo veel mogelijk verkopen.
Een eerlijke handelaar geeft je gewoon een eerlijke prijs maar ... wat is een eerlijke prijs?
Als jij bij 2 a 3 € al zegt dat je verkoopt dan heeft een handelaar slim gekocht. Als hij ze daarna voor 20 € kan verkopen aan een ander dan heeft hij een goede deal gedaan!

Ik kan niet zeggen dat ik het vreemd vind. Wel vervelend voor jou als verkopende partij maar vanuit het oogpunt van "handel" gezien, dus niet eens vanuit het oogpunt van "de handelaar", is het niet vreemd.


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-10-03 - 16:11:24 send message to dasc

In België proberen sommige handelaren op dit moment zelfs gratis je vogels te bekomen. Door het verbod op vogelbeurzen moeten liefhebbers naar de handel, die hen dan doodleuk voorstelt om de vogels gratis achter te laten, de liefhebbers geraken ze toch niet meer kwijt. Dit terwijl de verkoopprijzen niet dalen.Ik ken minstens 2 handelaren die dit toepassen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-03 - 18:33:15 send message to tonnl

Aan de zuiderburen, kom gezellig een dagje naar Nederland, in Tilburg (vv de Vink) is regelmatig een mooie beurs bijvoorbeeld.
Eigenlijk belachelijk dat in Nederland wel mag wat een paar kilometer verderop "gevaarlijk" zou zijn.
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-03 - 18:34:30 send message to johanblok

In Belgie is men op andere punten juist soepeler. In Belgie mogen kippen onder gaas lopen, in Nederland moet het perse een afdak zijn.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-10-04 - 13:35:43 send message to leon k

dat de handel helemaal op zijn kont ligt valt wel mee,maar het is inderdaad zeer rustig al enkele maanden.en het klopt wel dat het aanbod nog zeer groot is vandaar dat de prijzen wat minder zijn maar er zijn erbij die bieden veel te weinig maar dat is niet alleen in deze tijd denk ik.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-10-04 - 15:12:28 send message to dooren

De oplossing is loris kweken wink ;), altijd vraag, dus geen afzet problemen happy :)
Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-10-04 - 15:48:45 send message to Hawkeye_NL

Is dat wel zo Gert? De lori van de blauwe bergen lijkt mij bvb wat moeilijker te verkopen dan de zeldzamere soorten.
happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-10-04 - 16:24:24 send message to dooren

Dat valt wel mee Erwin, alleen men vraagt gerust voor een koppel 300 tot 350 euro. (Dan raak je deze meest gekweekte lori moeilijk kwijt)

5 jaar geleden betaalde men 300 gulden maximaal, vraag je dat bedrag nu dan vliegen ze als warme broden de deur uit.

Zelf kocht ik deze vogels (blauwe bergen en groennekken voor rond de de 80-100 gulden per stuk. (en ik kon er zoveel krijgen als ik wilde toen)

Een te hoge vraagprijs werkt sowieso negatief op de verkoop.

Afgelopen week in Zwolle was ik alle nakweken kwijt die ik meegenomen had voordat het publiek toegang had, als prijs en kwaliteit in verhouding is verkoop je alles. (en vaak nog snel)
Gert


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2006-10-04 - 19:07:20 send message to Frankies

Als 'redelijke' handelaar kan ik alleen maar zeggen dat de marge 3 - 25 (Engelse Grasparkiet) inderdaad overdreven is.
Punt 1 : Natuurlijk weet je niet welke kwaliteit men via de telefoon aanbiedt en je weet wel welke kwaliteit je zelf te koop aanbiedt.
Punt 2 : 21 % (in België) is BTW;ik verkoop mijn Engelse grasparkieten voor 12 Euro, dus hiervan is 2 Euro sowies aan belasting te betalen.
Punt 3 : Deze tijd van het jaar kan ik zeer veel jonge vogels kopen; verkoop aan 12 Euro (liefhebber) kan in zeer beperkte mate. De 'overschotten' worden geëxporteerd tegen veel lagere prijzen vb. 7 Euro
Punt 4 : Als een handelaar dan 5 of 6 Euro betaalt lijkt dit weinig, maar besef alle bovenstaande punten, en tel even uit hoeveel vogels een handelaar moet verkopen om zijn vaste kosten te dekken ....
Handelaren moeten boekhouder etc. betalen;
en nu ga ik ieder zijn haren doen rijzen ...
liefhebbers die hun eigen vogels rechtstreeks aan andere liefhebbers verkopen zijn eigenlijk 'zwartwerkers' en betekenen een oneerlijke concurrentie en dat maakt het voor handelaars alleen maar moeilijk om hun brood te verdienen ... misschien daarom dat ze overdreven marges gaan nemen.
Nog even duidelijk 3 Euro betalen en 25 vragen vind ik er ook wel over.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-04 - 19:45:43 send message to hdra

Quote?: en nu ga ik ieder zijn haren doen rijzen ...
liefhebbers die hun eigen vogels rechtstreeks aan andere liefhebbers verkopen zijn eigenlijk 'zwartwerkers' en betekenen een oneerlijke concurrentie en dat maakt het voor handelaars alleen maar moeilijk om hun brood te verdienen ... misschien daarom dat ze overdreven marges gaan nemen.

------------------------------------------

Ach Frankies zo snel gaan onze haren als liefhebbers niet rijzen. Als je de vergelijking gaat trekken tussen onkosten liefhebber - handelaar dan is het niet helemaal eerlijk wat je schrjft? Een liefhebber heeft langdurig kosten voordat hij wat kan verkopen. Stel ik koop een jong kaketoe paar mag vervolgens 7 jaar wachten voordat er hopelijk 1 of 2 jongen komen.

Dan gaan we: kosten sexen en papieren, bezoek dierenarts, hok, stroom, voeding, medicijnen, water etc etc

Reken dat dan eens uit? Dan spreken we toch slechts van een kleine onkostenvergoeding als we hem aan een leifhebber verkopen???wink ;)

Maar goed zo hebben we beiden een mening en is het feitelijk niet juist appels met peren te vergelijkenwink ;)wink ;)

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-10-04 - 19:45:59 send message to Dennis Fr.

ach haren doen rijzen.zal jullie haren laten rijzen!!! had je maar een vak moeten lerenwink ;) (geinte hoor).
heb vogels voor de hobby ik houd ze niet zodat een handelaar of wie dan ook er een boterham aan kan verdienen.verdien er zelf nog niet een wat aan tot nu toe kost het me nog steeds geld.maar ja een hobby mag geld kosten als je er maar plezier aan hebt.tis leuk als je met de jongen nog wat voer terug kan kopen maar ook dat lukt me nog niet zohappy :)laugh :D


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2006-10-04 - 20:05:55 send message to Frankies

Toch even een reactie op Henk.

Liefhebbers mogen hun kosten niet rekenen; elke hobby kost geld.

Het gaat er maar om dat de verkoop van particulier aan particulier, door de vingers gezien wordt door de belastingdiensten. En zolang vogelliefhebbers dit doen om hun overschotten kwijt te geraken is het ook niet zo'n probleem.

Maar zoals je wel meer leest op dit forum, zijn er veel liefhebbers die kweken om te kunnen verkopen en zoveel mogelijk geld te verdienen (zie vb. handopfok, verkoop eieren, ...)
Dat kan toch eigenlijk niet. Natuurlijk zijn er nu dan ook veel handelaars die mee op de kar springen en de vogels ook als handopfok proberen te krijgen en verder te verkopen.

't Is voor mij ook een uit de hand gelopen hobby en als je dan steeds die negatieve dingen leest over handelaars, dat is echt niet leuk.



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-10-04 - 20:15:12 send message to tropic

Je gaat mij toch niet doen geloven dat iedere zebravink, kanarie of grasparkiet die bij jou binnen gebracht wordt door de liefhebber en door jou doorverkocht wordt (inlands of export) dat die allemaal aangegeven zijn aan de belastingen.
Serieus blijven hé, je bent toch ook een belg.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-04 - 20:29:21 send message to hdra

't Is voor mij ook een uit de hand gelopen hobby en als je dan steeds die negatieve dingen leest over handelaars, dat is echt niet leuk.


Dat ben ik het met jee eens. Men moet wel het kaf van het koren scheiden.

Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-04 - 20:29:30 send message to tonnl

Ik heb een tijd in een dierenwinkel gewerkt en echt alles wat ik verkocht ging via de kassa, geregistreerd dus.
Ik heb ook wel eens uitgelegd aan klanten waarom ze niet de hoofdprijs kregen alsik wat inkocht. Alleen al de 19% btw denken particulieren nooit aan. Belasting over wat er aan verdiend wordt, personeelskosten, energie, huur en vele andere vaste lasten.
Kortom, niet zielig, maar ook zeker geen "zakkenvullers", naar mijn idee.
Ton.



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede