Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien kweker (handelaar) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : papegaaien kweker (handelaar)
Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-10-18 - 11:33:24 send message to Riny

Hallo nu wil toch ff mijn hart luchten, want wat ik nu toch heb mee gemaakt!!!!!!!!!!!!!
Zoals jullie weten heb ik 9 koppels edels gehad maar door mijn ziekte alles moeten weg doen,mijn man wil wel vogels maar geen grote papegaaien,dus wat doen we Over naar kleinere papegaaien.Ik vind kraag papegaaien erg mooi en wilde daar graag een koppel van kopen.Ik heb een advertentie geplaatst op arena te koop gevraagd kraag papegaaien.Daar reageerde een goeie kennis op en belde me ik heb een koppel dat moet ik weg doen i.v.m de ruzie met de buurt,ik zei oke ik kom ze halen.Wij er naar toe en ik vroeg waar heb je die gekocht?
Hij noemde de naam van die kweker ,ik schrok want ik kende die toevallig.Deze man is goudeerlijk en geloofde de kweker en vertrouwde erop dat het klopte wat ie zei.De vogels waren niet geringt en niet gesekst, hij had jonge in de blok gehoord maar niet gezien,nou dat kunnen ook andere eieren zijn geweest daar zie ik hem wel voor aan dat die dat zou doen.Die man had het niet meer want die kweker is bij hem in de vereniging en zou mij toch niet bedonderen?ik met die man afgesproken we laten die vogels sexen als ze goed zijn neem ik ze gelijk mee.Oke hij wilde dna en ik niet,Dus gisteravond samen naar de dierenarts vogels sexen en wat blijkt 2 poppen.Dus jonge van 2 poppen lijkt me toch onmogelijk en hij had maar 1 koppel kraagpapegaaien Is dat nog een vertrouwde kweker DENK HET NIET.Is wel erg dat je zo moet gaan denken voor je vogels van iemand koopt,en het niet meer aandurft om nog vogels aan te schaffen wij hebben al jaren geen vogels meer hoeven kopen maar als ik toch hoor wat er kwekers bedonderd worden en niet alleen door handelaren maar ook onderling SCHRIKBAREND.
gr Riny


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-10-18 - 13:59:27 send message to ParkietenPeter

Het is inderdaad jammer/erg dat kwekers een kweekkoppel verkoopt terwijl het er twee van hetzelfde geslacht zijn.

Aan de andere kant wordt altijd gezegd dat je bij papegaaien minimaal sexbewijzen moet hebben om meer zekerheid te hebben als er geen uiterlijke geslachtkenmerken zichtbaar zijn. altijd.


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2006-10-19 - 10:16:21 send message to bluebird

Ik denk dat je je handjes dicht mag knijpen met 2 poppen. Poppen zijn van de kraagpapegaaien zelden te vinden.

Natuurlijk is het minder dat je bedonderd bent...
Succes met de vogels...


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-10-22 - 00:43:51 send message to ROCIO

de kweeker straft zich zelf want twee popen is een uit zondering je zouw erge pech met twee mannetjes hebben


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-10-22 - 10:33:06 send message to Riny

parkietenpeter
ik heb die vogels niet gekocht dan had ik ze zeker niet ongesekst genomen,maar als een goeie vriend een koppel? verkoopt neem je aan dat het wel goed zit.Zie je wel dat je je allerbeste vriend niet eens kunt vertouwen
Gr Riny


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2006-10-22 - 10:52:30 send message to xela

Het is om te haten zo'n mensen , er zijn geen woorden voor.
Het ergste van de zaak is wanneer je toch een eerlijk liefhebber bent door zulke mensen nemen ze jou ook niet meer in vertrouwen.
Besluit: de goede en eerlijke bekopen het mee door die ziele knijpers


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-10-22 - 12:06:15 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook ik heb een week geleden half Nederland voor niets doorkruist,Brabant/Drenthe tot.530 km. Maar voor een goede vogel heb ik er dat graag voor over.Ik zocht al een tijdje een pop Roodbuikpapegaai en anderhalve week geleden stond er hier één te koop.
Ik met die man gebeld en de condities van de vogel nagevraagd,er was één klein minpuntje maar voor de rest was de vogel prima in orde.
Vorige week in een vrolijke bui daar naartoe gereden want waar koop je nu nog een pop van 3 jaar en bijna helemaal in orde.
na aangebeld te hebben werd er 10 min. later al opengedaan en stond meneer al met de vogel in zijn handen,ik mocht ook niet verder komen dan de voordeur.
Ik heb de vogel zo goed en kwaad bekeken en toen maar bedankt. Het was een handopfokvogel,terwijl het tijdens ons gesprek een natuurbroed was.De vogel zou één stijf teentopje hebben,maar aan zijn poten zaten nog twee hele teentjes de rest was of verdwenen of gebroken en stonden 45gr,opzij en omhoog.Ook het jaartal 2003 klopte niet,nadat ik de ring ontdaan had van vuil bleek de vogel van 2001 te zijn.Dit zou dan niet zo erg zijn maar het gaat er maar om dat hij niet eens weet van welk jaar de vogel is.
Nadat ik tegen hem gezegd had dat ik in deze vogel geen interesse had,gaf hij nog het commentaar van,als ik dat geweten had dan had ik hem zaterdag beter kunnen verkopen in Meppel op de beurs.
Hij had beter eerlijk tegen mij kunnen zijn door de telefoon dan had hij hem gewoon kunnen verkopen op de beurs.
Helaas staat deze pop Roodbuikpapegaai zins gisteren weer te koop op vogelarena.

Zo zie je weer maar dat ik met mijn ruim 40 jaar vogels houden nog wel eens voor verassingen kom te staan. Helaas kun je een vogel niet via de telefoon bekijken en een foto'tje via mail zegt ook niet veel.
Je moet op het moment van de afspraak kunnen vertrouwen op de verkoper en helaas is dat niet altijd zo.

Groeten Meyerwink ;)



xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2006-10-22 - 13:11:34 send message to xela

Zulke dingen kan bij mij gewoon niet, maar ze zullen denken hij komt van zo ver en zal de vogel dan wel nemen . Je hebt gelijk dat je de vogel geweigerd hebt om mee te nemen.
Zo moeten ze maar op hun blaren zitten door zo'n afspraken te maken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-22 - 13:44:39 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@meyer: zoiets is zeer frustrerend. Van lieverlee ontstaat er vanzelf een soort zwarte lijst van degenen waarmee je niets meer te maken wilt hebben. Het is onmogelijk om iemand van te voren helemaal goed in te schatten.
Het slechtste wat je in zo'n geval kunt doen is de vogel toch meenemen.


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-10-22 - 18:40:01 send message to Riny

problemen met zulke kwekers moet geplaatst worden iederen die zoiets mee maakt met naam en toename noteren waarschuwing voor het volgend slachtoffer.zulke kwekers komen zichzelf wel tegen en dan is het zo afgelopen met bedonderen zullen er wel altijd blijven maar wel minder

succes Riny


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-22 - 18:46:15 send message to hdra

Hallo

Riny heb ik hier ook wel eens gezegd. Maar ja willen ze hier helaas niet hebben. Een zwartelijst zou niet verkeerd zijn.

Henk


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-10-22 - 19:36:21 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een zwarte lijst is leuk zolang je er zelf maar niet op komt te staan.
Owee als er eens iemand het niet met jou eens is en jou een hak wil zetten,kunnen ze je zo op zo'n lijst zetten, terecht of onterecht.
Je kunt dan zo hoog springen dat je wil maar dat stempel heb je met zo'n lijst zo te pakken.

Ik zou ook graag zijn naam noemen zodat de man klaar is met het afzetten van mensen en niet vergeten het laten onderkomen van zijn vogels.
Maar het is niet zo moeilijk om achter zijn naam te komen als je mijn vorige bericht leest.

5 punten voor de genen wie zijn naam raadlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Groeten Meyerwink ;)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-22 - 19:38:03 send message to hdra

ja ben het wel bij nader inziens wel met je eens.
Ik heb het gelezen ja. En ooit ook al ooit anderen geadviseerd daar niet te kopen.

groet


henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-23 - 09:55:35 send message to johanblok

Ik doel ook niet op een publieke zwarte lijst, er ontstaat er vanzelf een in de wandelgangen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-10-23 - 14:42:32 send message to ParkietenPeter

quote
Zie je wel dat je je allerbeste vriend niet eens kunt vertouwen


Riny, dan moet je denk ik je allerbeste vrienden beter gaan uitkiezen. laugh :D wink ;)
Maar ik weet wat je bedoelt.

En het is in triest om zo belazerd te worden door iemand die je vertrouwd.
Maar zoals al gezegd kun je dus blijder zijn met 2 poppen dan met 2 mannen. Maar ja nu dan nog 2 mannen vinden.
Succes.
wink ;) Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-10-23 - 18:32:38 send message to Dennis Fr.

Meyer ik weet precies wie je bedoeld ik heb daar ook al is bedankt voor een vogel. Ik ben toen binnen gweest.en weet dus ook waarom jij niet naar binnen mocht. Als ik het achteraf had geweten was ik liever niet binnen geweest.




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede