Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > witkuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : witkuif kaketoe
jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-11-12 - 11:04:45 send message to jandewit1969

Ik geef nu ongeveer 4 mnd harrison aan mijn kaketoe dit omdat hij geplukt is ik zie weinig verbetering moet ik langer wachten of toch maar een keer naar de dieren arts.

Tijdens de verbouwing van ons huis zijn mijn vogels bij een kweker geweest hij heeft een ziekte gehad veel dode vogels mijn kaketoe is daar ook ziek geworden.(REO?).

Kan dit ook verklaren waarom hij geplikt is.


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-11-12 - 11:05:14 send message to jandewit1969

geplukt bedoel ik


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-11-12 - 11:26:15 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hai,

een witkuifkaketoe is geen vogel om alleen in de huiskamer te houden. Deze schitterende dieren zijn te aanhankelijk en als ze geslachtsrijp worden zoeken ze een partner. Bij gebrek aan beter zullen ze dat dan maar zoeken in een huisgenoot zoals jij. Omdat paringen tussen mens en vogel een moeilijke zo niet onmogelijke opgave is, leidt dit tot frustratie bij de vogel.
Deze frustraties leiden tot ongewenst gedrag zoals schreeuwen, plukken en agressie.
Ondanks wat sommigen je willen doen geloven is Harissons niet het wondermiddel dat alle problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.
Vrijwel nooit gaat het goed ,bij het broeds worden van witte kaketoes in huiskamer.
De oplossing in jouw geval, mits medische oorzaken (PBFD, veermijt)zijn uitgesloten, die kan je zelf bedenken,

mvg Frank


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-11-12 - 11:52:29 send message to kakatoe

Hoi Jan

Het plukken kan vele oorzaken hebben,verveling,stres,eenzaamheid,voeding enz enz
Maar ik meen dat je 2 witkuiven hebt of had.
Harrison zal alleen niet helpen tegen het verenplukken hoor daar is veelmeer voor nodig.
Zoals een parner vertier enz enz.

gr Jan


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-12 - 15:51:26 send message to polflietjen

Als het niet verbeterd binnen enkele dagen, of zelfs verslechterd shocked 8O
zou ik toch eens aan een dierenarts denken, want met een kaketoe waar iets aan is moet je niet te lang blijven toekijken!!
succes en groeten


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-11-14 - 15:13:32 send message to swanny

veel afleiding is waarschijnlijk het beste. harrison kan daarna helpen dat door de aanmaak van nieuwe veren de vogel geen tekorten krijgt aan bepaalde stoffen


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-11-14 - 15:13:58 send message to swanny

veel afleiding is waarschijnlijk het beste. harrison kan daarna helpen dat door de aanmaak van nieuwe veren de vogel geen tekorten krijgt aan bepaalde stoffen


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-11-14 - 16:48:17 send message to jansens

Geef wilgetakken, vers en laat hem deze volledig schillen en versplinteren, de wilgetakken hebben al een goede eigenschap voor de veren ( ik geef dat in overvloed aan mijn wildzangvogels )Daarnaast geef hem ook berketakken en laat hem een paar uur uit zijn kooi per dag.
succes


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-11-16 - 11:43:57 send message to jandewit1969

de kaketoe s zijn met zijn tweeen hij heeft een partner


crmossel
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-11-24 - 17:51:22 send message to crmossel

nog een kleine aanvulling. weet dat je de vogels als ze broedneiging krijgen uit elkaar moet halen dan de man in een voliere doen met een hardhouten nestkast met een heel kleine opening hij knaagt deze dan zelf wel opmaat. na viertien dagen doe je ze weer bij elkaar. dit moet zo omdat de man twee week eerder rijp is als de pop. daarom bijten vaak kakatoes de pop dood omdat deze vaak geen schuilplekje kan vinden en aldoor gejaagt wordt door de man. op deze wijze heeft die van jouiw ook weer wat afleiding. en wat al gezegt werd veel wilgetakken fruittakken alles wat maar wat te doen geeft verstop hun voer bijvoorbeeld cor


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-11-24 - 21:21:03 send message to kakatoe

Ik zou niet weten waarom je witkuif kaketoe's uit elkaar moet halen.
Bij mij zitten ze het hele jaar door bij elkaar en hebben ook eieren 2x per jaar vorig jaar 1 x 2 eieren en 3x 1 ei zonder dat ze achter elkaar aan zitten te jagen


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2006-11-24 - 21:24:52 send message to suk

misschien verschilt het per koppel !!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-11-26 - 08:55:40 send message to bert1974

bij witkuifen valt dit gedrag nog wel mee.
de geel/oranjekuifen daarin tegen zijn wel super fel als ze broeds worden.
en dan gaat het verhaal van uit elkaar halen zeker wel op.
ik heb al genoeg poppen gezien die de stukken snavel missen door de man.
daarom is het ook beter om een broedblok te maken waar twee ingangen in zitten.
dan kan de pop in het blok ook vluchten.
wat ook veel gedaan word is de man zijn vleugels kortwieken vlak voor het kweek seizoen.
zodat hij niet zo snel meer kan vliegen.

groeten bert


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-05-29 - 01:48:41 send message to giorgioo

vraag verplaats naar eigen topic


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-05-29 - 12:08:35 send message to Sam&dave

@JandeWit1969: Helemaal eens met de andere schrijvers hier. Harrison gaat het echt niet verhelpen. en bespaar je de kosten van de dierenarts. Eenmaal geplukt blijft dit helaas vaak zo. Soms kunnen vernaderingen in een kooi tot stress leiden wat tot plukgedrag leidt. Maar ook een vakantie van het baasje kan tot plukgedrag leiden. Maar meestal komt het zoals geschreven door het ontbreken van een natuurlijke partner en voldoende bewegingsruimte. Ik ben er van overtuigd dat om die redenen kaketoes en grijze roodstaarten niet in kooien gehouden moeten worden. Maar dat is andere discussie. Misschien een voliere in de tuin bouwen?!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede