Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mijn nieuwste aanwinst! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-12 - 20:09:05 send message to Karel

laugh :D Een zeer omstreden methode overigens: als je de lijn van de snavel doortrekt over de wang, dan ligt het oog hier duidelijk boven. Als de lijn door het oog loopt, is het het andere geslacht.



Nogmaals, deze methode is zeer omstreden (dus hang me er niet aan ophappy :)), maar blijkt in de praktijk bij Jap. meeuwen, familieleden en ander prachtvinken opvallend vaak te kloppen.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-12 - 20:15:21 send message to Niltava

OK die ken ik wel heb ik ook toegepast, klopt helaas(gelukkig voor gendika) niet altijd.
Ik hoop in dit geval welhappy :)

Theelepeltje. Leuk duifje. Dit is de beloofde van een poosje terug??


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-12 - 20:16:14 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)Mooi vogeltje Toine. Ik zag hem gisteren al op MP. Wil je hem/haar niet zelf houden?

Heb je inmiddels al een eigen foto van de Barletts?

@Niltava
quote
klopt helaas(gelukkig voor gendika) niet altijd


Nee, werkt statistisch gezien alleen goed als je een koppel wilt kiezen uit een grote groep vogels. Maar wie weet. Ik duim voor jewink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-08-12 - 20:24:42 send message to theelepeltje

Dit is inderdaad de foto van het beloofde duifje. En hij/zij staat inderdaad te koop. De oudervogels zijn namelijk alweer aan een nieuwe ronde begonnen en meerdere volwassen Dolksteekduiven gaat niet goed samen. Misschien als ik nog eens een nieuwe volière maak dat ik dan nog ruimte voor een tweede koppel heb.
Volgende week verwacht ik alweer nieuwe jonge duifjes.

Van de Bartlett Dolksteekduif (Gallicolumba criniger) heb ik nog geen foto, deze zit nog bij de andere eigenaar en ga ik binnenkort ophalen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-12 - 20:31:22 send message to Karel

Zoals gezegd: een heel mooi resultaat! Kunnen de Bartletts straks wel bij de gewone dolksteekduiven of moeten die ook apart?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-08-12 - 20:47:53 send message to theelepeltje

Die moeten ook apart. Alle Gallicolumba-soorten hebben allemaal een agressieve aard. Meerdere van deze soorten gaat dus niet goed in een te kleine ruimte. Dolksteekduiven dulden sowieso niet goed duiven die op de grond komen. Andere grondduiven in combinatie met Dolksteekduiven is dus niet een goed idee, tenzij de voliere erg groot is. Duiven die voornamelijk wat hoger leven kunnen er prima bij. Ik heb ze momenteel samen zitten met een koppel Rouwtortels en die worden ook vaak weggejaagd als ze op de grond lopen. Maar soms kunnen ze ook erg vredig naast elkaar in de zon liggen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-19 - 20:44:01 send message to Karel

Eindelijk het vervolg van pagina 9.

Precies 34 dagen nadat de pop zich had ingemetseld hoorde ik een hoog gepiep uit de kast komen (vergelijkbaar met zwaluwen). Gedurende de 3 weken daarna werd het geluid steeds harder en ging meer op mussengesjilp lijken.

Vandaag heeft de pop de opening zo groot gemaakt dat zij er uit kon komen. Ze is nu volledig doorgeruid en samen met de man bezig de jongen te voeren.
De jongen zijn na haar vertrek begonnen de opening weer dicht te metselen met hun eigen uitwerpselen. Ik kon vanochtend 2 snavels aan het werk zien, dus vermoedelijk zijn het 2 jongen.
De foto is niet erg goed gelukt vanwege de afstand en het weinige licht. Inmiddels is het gat weer redelijk gedicht en hopelijk komen er rond 13 september twee (of drie?) Von der Decken tokjes naar buiten. So far so good....



Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-19 - 21:07:24 send message to Strigiformes

Leuk , die Tokkieshappy :)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-19 - 21:12:17 send message to Niltava

Je zal er maar bij in de buurt wonenwink :)

Is dus wel eeb vogels voor en liefhebber met geduld!


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-08-19 - 21:41:10 send message to Zjurre

Wooow Hans, respect! Mooi resultaat, eerst de lachende hansjes en dan nu ook de Von der Decken!
Gefeliciteerd.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2007-08-20 - 08:58:49 send message to Daniel

Mooi resultaat Hans. En jij ook Toine zeker voor zo'n jong koppel


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-02 - 21:52:13 send message to Karel

Tja, nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn met een tokkie familie in de achtertuin. laugh :D
Inmiddels doen ze het nog steeds goed, worden goed gevoerd en schreeuwen steeds harder. Ons geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld!

Inmiddels nog wat nieuw inmetsel nieuws: De trompetneushoorn zit hier al een behoorlijke tijd ingemetseld en vorige heb ik (met een zaklantaarn) naar binnen gegluurd en 1 jong zien liggen. Het is nog pril en foto's kan ik nog niet maken, maar wilde het hier toch even melden.
Ze heeft een kast gekozen die in de nok van het nachthok hangt:




tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-03 - 02:33:17 send message to tonnl

Het blijft toch heel apart, vogels houden en ze dan weken niet te zien krijgen. happy :)
Ik hoop dat het gaat lukken.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-04 - 18:36:00 send message to theelepeltje

Heb je deze vogels niet kunnen ringen? (dmv van een luik aan de achterkant oid).


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-04 - 18:50:07 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee, helaas. Bij verstoring heb je kans dat de pop "uitbreekt" en niet meer verder voor de jongen zorgt. Bovendien ondergaat de pop in de nestkast een zgn. eclipsrui (ze gooit al haar pennen en ruit in een keer alles door). Als zij uitbreekt terwijl ze zonder veren zit, kan ze zich buiten de kast niet warm houden en zal waarschijnlijk sterven.

Ik ken overigens wel iemand die via een klein luikje een "dood" jong heeft verwijderd. Dit is goed gegaan. Het jong bleek niet dood en zelf nog levensvatbaar en is inmiddels geringd en met de hand grootgebracht.

Ik wil maar liever geen risico's lopen.
De voliere en vooral het nachthok zijn aan een grote schoonmaakbeurt toe, maar zelfs daar wacht ik liever nog even mee.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede