Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Testen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-07-31 - 20:16:39

Even voor de goede orde,ook bij gendika wordt wel om veren gevraagd,het gaat hier met name om veren waarvan ze de soort nog niet gesextt hebben via DNA.

De test is dan kosteloos en zij hebben weer een nieuwe soort erbij,plus de referentie,s.

Ieder bedrijf zal een,zeg maar databank aanleggen,ivm vergelijkings materiaal.

Gr Kees


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-07-31 - 20:17:02

maar hij blijft lid en hij kan lezen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-07-31 - 20:40:55

quote
ik zal mijn site aanpassen, zodat het professionaliteit uitstraalt. Deze vernieuwde site zal echter niets veranderen aan mijn vakkundigheid omdat er, in mijn ogen, geen verband bestaat tussen een website en vakkundigheid.

Oeps, er zijn heel veel mensen die vakkundig zijn op hun gebied en een zaak willen beginnen.
En velen zijn gestrand.
De presentatie is echter de eerste indruk die je achterlaat. De vakkundigheid blijkt later.
Je presenteren met spam(als ik het zo mag zeggen) en een zeer magere website(wit met tekst) straalt niet uit dat je serieus bezig bent. En een beetje website hoeft niet moeilijk te zijn. Je had voor €5 ook hier advertenties(52)kunnen plaatsen en met ongeveer het verhaal wat hier nu geplaatst is. Had je een betere indruk achtergelaten.
Maar veel succes hoor. En wie weet zie je me nog eens als klant, alhoewel ik voor veren ga.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-08-01 - 00:16:50

Niltava ik denk niet dat jij nog welkom bent laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

quote
Bij mij bekruipt het gevoel dat iemand snel rijk wil worden. Zo van stuur mij maar een paar veren op en ik maak er wel wat van.


Groeten Meyerwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-01 - 00:30:48

Ik vind het een bijzonder nette reactie. Dit bedrijf verdient zeker een (tweede) kans.

Goede marketing is helaas van levensbelang tegenwoordig, met alleen veel kennis en goede wil wordt het erg moeilijk.
Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-01 - 16:10:22

Meyer. Als dat zo zou zijn..
Heb hem nu uitgelegd waarom, en ik heb het misschien opgeschreven, al die anderen die het alleen denken.
Als het goed is komt hij er nu verder mee.
Zoals ik al schreef veel mensen lijkt het prachtig om een zaak te beginnen. Echter dat is net zo goed een vak als het via dna kunnen seksen wink :)
En tja, mij niet als klant willen is natuurlijk weer een manier om niet rijk te worden wink :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-01 - 20:58:13

Salim, ik vind het een prima allesverduidelijkend verhaal en heb dan ook geen enkele twijfel wat betreft je vakkundigheid. Goed, de marketing had wat beter gekund, maar ieder zijn vak.

Wat betreft de referentieveren is de achtergrond zoals ik al vermoedde. Nogmaals, niets mis mee, maar onhandig voor de client. Nog een paar vragen op dit punt:

- Zoals velen koop ik weleens een ongesexte vogel van een soort die zelf nog niet heb. Kan ik dan toch mijn vogel laten sexen door het opsturen van een aantal borstveertjes (conform Gendika)?

- Heb je een lijst van vogels waarbij het meesturen van bekend DNA niet meer nodig is?
Wellicht kun je die ook je site plaatsten en regelmatig updaten, zodat we weten wanneer we wel of niet ref.veren moeten meesturen.

Groet,
Hans




Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-01 - 23:20:54

Bij mijn weten heeft Gendika ook referentieveren. Maar die bestaan dan ook al een paar jaar en vragen er dus niet meer om.
Ik weet niet of ik volgend jaar over zal stappen naar ADC, ik ben zeer tevreden over Gendika. Ze zitten hier vlakbij en als ik wat gesext moet hebben rij ik er even heen en krijg dan snel mijn papieren thuis. Het prijsverschil van 1 euro maakt me niet zoveel uit , het is eerder een kwestie van gemakzucht en loyaliteit.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-08-02 - 08:24:34

quote
Ik vind het een bijzonder nette reactie. Dit bedrijf verdient zeker een (tweede) kans.


Ik heb net een aantal zakjes aangevraagd.
Ik ga een caique laten sexen.
Ik zal op het forum laten weten hoe het verloopt.
Ik verwacht een goede en nette afhandeling.
Zoals in de quote al staat vind ik ook dat dit bedrijfje een kans moet krijgen.

groetjes egon


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-02 - 10:01:20

goed zo jongens zo kan het dus ook zonder argwanend te worden


Salim
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-08-04 - 12:47:17

Geachte leden van het forum van Vogelarena,

In de eerste plaats hartelijk dank voor uw positieve reacties op mijn brief. Dat geeft mij weer moed. Sommige leden hebben vragen gesteld die ik hier zal beantwoorden.

Vogelsoorten die nog niet door mijn laboratorium onderzocht zijn en waarvan geen referentieveren voorhanden zijn, kunnen niet onderzocht worden met dien verstande dat wanneer het geslachtsonderzoek uitwijst dat het om een vrouwtje gaat de uitslag wel gecertificeerd kan worden.

Op mijn website komt een lijst te staan van vogelsoorten waarvan de referenties bij mij bekend zijn, zodat u kunt zien voor welke vogelsoorten geen referentieveren opgestuurd hoeven te worden.

Ik verheug me op een prettige samenwerking.

Met vriendelijke groeten,

Salim Volger



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-08-23 - 17:08:34

Beloofde reactie.

Ik heb een van mijn vogels bij Dhr Volger (salim) laten sexen. Ook heb ik van de ouder vogels de veren mee gestuurd.

De zakjes heeft Salim mij toegestuurd samen met een order lijst.
Na ongeveer een week kreeg ik een brief thuis dat de vogel was gesext en dat na betaling van 12,60 euro (met BTW erbij 14,99 euro) de uitslag opgestuurd zou worden.
Weer een week later, en dat is vandaag, heb ik de uitslag binnen.
Netjes met een brief erbij en het test resultaat.
Ook een certificaat die bij de vogel blijft.
OP het certificaat staat alles in het Nederlands en het Engels.
Er staat op:
Ring nummer van de vogel. (als hij deze heeft)
Chipnr van de vogel. (als hij deze heeft)
Vogelsoort.
Wetenschappelijke naam van de vogel.
Het resultaat. MAN of POP
Het ADC referentie nummer.
Dit alles met een handtekening van Salim.

Ik ben over de behandeling zeer tevrede en hoop dat Salim volger een groot aantal tevrede klanten krijgt.

Groetjes egon




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-23 - 18:48:17

Goed om te horen, Egon.

Voor deze reclame, mag hij Arenaleden voortaan wel korting gaan geven natuurlijk laugh :Dwink ;)


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2007-08-23 - 19:37:13

Ik kan me aansluiten bij het positieve bericht van Egon. Ik heb 4 analyses laten uitvoeren door de heer Volger.
Ik heb voorafgaand aan de opdracht contact gehad via mail en een aantal zakjes opgestuurd gekregen.
Van de 4 analyses kon hij er 2 in ieder geval uitvoeren aangezien ik referentieveren had meegestuurd. deze beide heb ik vooruit betaald. De overige twee analyses waren onzeker aangezien ik geen referentie had. Gelukkig blijkt nu dat ik een koppel heb en is de analyse dus 100% zeker. Van deze resultaten heb ik een keurige factuur ontvangen, samen met duidelijke certificaten.
Gert Jan


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2009-07-01 - 17:03:34

ik vind dat een site mooi of niet niets te maken heeft met vakkennis .Iedereen die een zaak opstart verdient een kans om zich te bewijzen
een beetje positieve ingesteldheid van iedereen kan geen kwaad .ik steun alvast jonge starters
en zal ze, zonder slechte ervaringen, zeker niet afbreken ,van mij zal hij zeker een kans krijgen




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 82 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede