Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Maken sommige vogelhandelaars onze hobby niet kapot ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-02-26 - 11:23:34 send message to Hobby-handel

pitylus:
omdat ik een vraag had over de vogels die u noemt voor 895 euro, dacht ik dat het beter was om dit even in een pm te doen.
Ook wilde ik niet op het forum namen gaan noemen en leek het me beter om dat in een pm te doen.
En omdat ik de vraagstelling niet goed begrepen had en u toch een pm wilde sturen dacht ik dan meld ik dat even en verwijder mijn post.
Is dat nou echt zo erg?sad :(


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-02-26 - 11:39:28 send message to tropic

pitylus, ik ken je om te weten dat het niet over het geld of jaloezie gaat, maar puur om je vogels. Als hetzelfde mij zou gebeuren zou ik ook teleurgesteld zijn, maar je kan dit helaas niet voorkomen.
Ik wil maar zeggen dat de prijzen ook door de zogenaamde liefhebbers de hoogte ingejaagd worden, en niet alleen door de handelaars.
Anderzijds is het dan weer zo: als je ziet wat bv. Meul,Bellekens,Breda, Rotterdam en Apeldoorn aanbieden, dan weten we allebei dat het om vogels gaat die bij liefhebbers weggeplukt zijn, hoe zouden ze er anders nog aanraken???
Dus , het enige wat je eraan kan doen is op je hoede zijn, maar helaas staat het jammer genoeg niet op hun voorhoofd geschreven.
Ikzelf zit momenteel achter Irena buul buuls en Niltava vliegenvangers aan te hollen. Moet je is zien wat de LIEFhebber daar durft voor vragen.wink ;)


Rijstfish
Website Member
Posts :14

Website Member
2008-02-26 - 13:54:11 send message to Rijstfish

Pitylus
Ik ben het met je eens over het feit dat er te veel met vrijwel alle soorten vogels van beurs naar beurs gesleept word, maar dit zijn niet alleen de handelaren.

Maar in plaats van te verkopen aan willekeurige koper moet toch mogelijk zijn om via een speciaalclub met de echte liefhebber in contact te komen zodat je weet waar ze terecht komen?

In Zwolle stond een hele rij kwekers met hun vogels in de kou te wachten voordat ze naar binnen mochten, en daar stonden “liefhebbers” tussen met open kooien en lopers gevuld met vogels.sad :(
De liefhebbers rekenen nu ook de prijzen die er in de handel gevraagd worden en verkopen minder of helemaal niet meer aan handelaren.
Gevolg is dat handelaren gewoon de prijs betalen aan de kwekers die gevraagd word en doen daar bovenop nog eens de winst, doen ze dit niet dan hebben ze geen vogels.
Dat er extra informatie gevraagd word over de vogels is logisch, ook de handelaar wil de informatie doorgeven aan de potentiële koper, in dat opzicht alleen maar positief voor de vogel (als ze zich voordoen als kweker is dit een rotstreek maar rotte appels heb je overal).

Gezien de prijs die voor vogels gevraagd word, ongeacht welke soort, zullen kopers zuiniger zijn op hun aankopen en zeker als het gaat om vogels van €750 of meer dus zullen ze, als ze überhaupt verkocht worden voor dat geld, wel goed verzorgt worden.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-02-26 - 15:44:28 send message to goulds

@ rijstfish:

jij schreef:Gezien de prijs die voor vogels gevraagd word, ongeacht welke soort, zullen kopers zuiniger zijn op hun aankopen en zeker als het gaat om vogels van €750 of meer dus zullen ze, als ze überhaupt verkocht worden voor dat geld, wel goed verzorgt worden.

antwoord dus niet want ze leuren ermee op een beurs,koud/warm stress kleine kooi slechte voeding moge dus duidelijk zijn.

Pitylus had dus een echte kweker plezier kunnen doen met vogels voor 500,-,deze persoon moet er nu 750, voor neer tellen PLUS!!! vogels die verslechterd zijn in conditie door dat leuren.Sterftekans toch zeker geoptimaliseerd en daar beste medeliefhebbers gaat onze hobby toch kapot door.




huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-02-26 - 17:01:58 send message to huisjeboompjebeestje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het grootste deel van de vogels die in Apeldoorn aangeboden worden zijn volgens eigen zeggen wel EK door hun eigen kweekstations.....
Als dit klopt dan zit daar dus wel degelijk verschil in in vergelijking met Breda, Wachtebeke enz.

Voor ons als hobbykwekers is het dus zaak op te passen voor de "rotte appels" die bij je thuis op bezoek komen of kunnen komen.
Verkopen direct naar een collega-liefhebber is 10-20x beter dan via de "gemiddelde handelaar"

gr. Erik-Jan


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2008-02-26 - 20:59:33 send message to Frankies

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Een kleine berekening.
Aankoop 500 Verkoop 750
Verkoop is inclusief 19 % btw
Netto verkoop 630
Netto aankoop blijft 500 (particulier mag geen btw aanrekenen)
Dus winst is dan nog 130; hiervan moeten kooien, boekhouders, vergunningen, brandstoffen betaald worden.
Er is ook steeds het risico dat een vogel sterft ...

En weet jij wat een trui in aankoop kost voor je favoriete kledingwinkel .... hij moet niet uren en uren steken in het verzorgen van dieren, met alle risico's vandien.

Er zijn altijd handelaren die overdrijven, en zich voordoen als kweker, kan niet, maar worden ze echt schatrijk ???


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2008-02-26 - 21:04:59 send message to Frankies

Een handelaar moet zorgen dat hij een mooie cent verdient aan zijn handel, hier is dat het kopen en verkopen van vogels.

Vroeger kon een handelaar een leuke cent verdienen aan de vele Japanse Nachtegalen, Mozambiquesijzen, wevers die in de lente vlot van de hand gingen aan de gemiddelde volière houder.
Ik noem maar wat cijfers om een idee te geven :
Stel een handelaar verkocht voor inmportverbod per jaar 200 exoten, aan gemiddeld 10 Euro winst. Dan heeft hij 2000 Euro verdiend; nu kan hij geen 200 maar slechts 20 exoten krijgen, hij moet toch proberen om uiteindelijk 2000 Euro te verdienen ?
Als niemand de prijs wil betalen, kan hij de prijs niet zo hoog houden, maar gelukkig voor hem zorgt het vraag/aanbod principe dat hij toch nog een eerlijk loon kan verdienen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-26 - 21:19:14 send message to pietparkiet 10

wat zeuren jullie toch over dat geld ik wou dat de grasparkieten zo duur waren kon ik ook nog wat verdienen ik heb er nog wel wat zitten maar ja als je mzzl hebt krijg je 5 euro als je jonkies heb met een beetje geluk 7 euro dus waar makken jullie je eigen druk om jullie vragen zelf ook gigantiche bedragen voor die vogels 500 euro heb ik 100 grasparkieten voor en das de handel is al gezegd weinig krijgen en zelf duur kopen maar ja je bent er blijft er zelf bij niet verkopen en zelf 700 euro vragen als je ruimte genoeg heb zou ik het doen thuis ophalen heb je ook het vervoer van en naar beursen niet dus dan is iedereen gelukkig hier


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-02-26 - 21:50:45 send message to hoogervorst

huisjeboompjebeestje, slaap rustig verder. Ik koop nog liever vogels in wachtebeke of breda, dan dat ik 1 veer uit apeldoorn haal. Die is nog erger dan de rest en ik spreek uit ervaring van wel alweer 2 jaar geleden. Eigen kweekstation en ek vogels, laat me niet lachen.
Mensen verkoop geen vogels aan frederik, ferry, kroontjes, stratemakersbedrijf kroon, allemaal dezelfde handelaar u bent gewaarschuwd.
ps wie kan hier vermelden wat hij in werkelijkheid heeft zitten en dit in vergelijking van waar hij mee adverteerd, deze vogels kan ik in frankrijk namelijk ook van internet halen.
Ik ben benieuwd!!!!!

Ronald


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-02-26 - 22:23:56 send message to Glansspreeuw

Met Meul heb ik reeds te maken gehad. De prijzen zijn er niet goedkoop maar je krijgt zelf ook veel voor je eigen vogels. Niet iedereen heeft zin om de markten af te lopen en dan ben je blij dat een handelaar voor een goede prijs alles opkoopt. Geen last en alles in één keer weg.
Naar Apeldoorn heb ik één keer getelefoneerd. 825 euro voor een pop witkuifgaailijster, mijn zin was meteen over.
Wat het ruilen met liefhebbers betreft. Hier is het eveneens oppassen geblazen. Hier zitten ook enkele echte "gangsters" (handelaars ipv liefhebbers) tussen. Voor het geld doen sommige mensen blijkbaar veel.



huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-02-27 - 09:22:00 send message to huisjeboompjebeestje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
slaap rustig verder. Ik koop nog liever vogels in wachtebeke of breda, dan dat ik 1 veer uit apeldoorn haal. Die is nog erger dan de rest en ik spreek uit ervaring van wel alweer 2 jaar geleden. Eigen kweekstation en ek vogels, laat me niet lachen.
Mensen verkoop geen vogels aan frederik, ferry, kroontjes, stratemakersbedrijf kroon, allemaal dezelfde handelaar u bent gewaarschuwd.
ps wie kan hier vermelden wat hij in werkelijkheid heeft zitten en dit in vergelijking van waar hij mee adverteerd, deze vogels kan ik in frankrijk namelijk ook van internet halen.
Ik ben benieuwd!!!!!

Ronald


Hier was ik dus erg benieuwd naar....
daarom schreef ik ook:
quote
Het grootste deel van de vogels die in Apeldoorn aangeboden worden zijn volgens eigen zeggen wel EK door hun eigen kweekstations.....


Of dit waar is weet ik niet, daarom heb ik het ook hier geschreven.
Dat er door hen veel niet algemeen voorkomende soorten aangeboden worden op internet is zo, of ze ze inderdaad hebben was ik dus erg benieuwd naar.

Was dus echt geen slapen hoor... wink ;)

Persoonlijk vind ik ervaring van 2 jaar geleden (dus voor importstop) behoorlijk lang en zegt dus niets over het wel of niet bestaan van een kweekstation. (buiten Europa waar vogels gekweekt en geringd worden en dus wel geïmporteerd mogen worden)

Via zo'n forum kun je juist ervaringen van anderen horen en hier kunnen we allemaal ons voordeel mee doen, makkelijk toch?

natuurlijk alleen zolang het echte feiten zijn....

gr. Erik-Jan


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2008-02-27 - 15:41:02 send message to mreyder

Frankies zegt:
"Een kleine berekening.
Aankoop 500 Verkoop 750
Verkoop is inclusief 19 % btw
Netto verkoop 630
Netto aankoop blijft 500 (particulier mag geen btw aanrekenen)
Dus winst is dan nog 130; hiervan moeten kooien, boekhouders, vergunningen, brandstoffen betaald worden.
Er is ook steeds het risico dat een vogel sterft ...

En weet jij wat een trui in aankoop kost voor je favoriete kledingwinkel .... hij moet niet uren en uren steken in het verzorgen van dieren, met alle risico's vandien.

Er zijn altijd handelaren die overdrijven, en zich voordoen als kweker, kan niet, maar worden ze echt schatrijk ??? "

BTW, boekhouders, vergunningen: Ik lees deze argumenten vaker in dit soort discussies. Maar laten we nu eerlijk zijn: het overgrote deel van de handelaren dat bv in Zwolle stond (en dan durf ik rustig te schatten: zeker zo'n 75%) heeft niet met dergelijke zaken te maken, dat zijn mensen die "zwart" handelen. Vaak durven dergelijke handelaren ook nog te zeggen:"ik moet er van leven", terwijl ze een baan of uitkering hebben.......


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-02-27 - 16:51:03 send message to Papegaaienboer

@mreyder: Ik denk dat je gelijk hebt al waren er wel een paar in Zwolle die wel BTW zouden moeten betalen, of ze dat ook doen is de vraag natuurlijk. Op zo'n markt is het makkelijk wat zwart bijklussen. Ik kocht bijvoorbeeld wat eivoer en dergelijke maar kon bij de meeste geen bonnetje krijgen.

Overigens moet je soms gewoon accepteren dat prijzen stijgen. Toen ik 12 jaar geleden een prachtig koppel Molukkenkaketoes ging bekijken schrok ik me ook dood van de prijs van fl 6500,- terwijl ik ze een paar jaar daarvoor nog voor fl 2500,- kon kopen.
Had ik ze toen allemaal maar gekocht voor 6000,- want omgerekend €2750,- krijg je ze nu echt niet meer voor. Ja misschien een losse man.
Misschien zeggen we straks allemaal wel hadden we ze toen toch maar voor dat geld gekocht.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-02-29 - 20:24:43 send message to bartjan

ik ben ook in zwolle geweest en denk wel te weten over welke vogels hij het heb in breda.
ik heb ook om de prijs gevraagd en hoorde toen ook 750 en moest gelijk aan pytlus denken omdat ik een half jaar geleden nog aan hem gevraagt heb wat een koppeltje ongeveer bij hem zou kosten en dacht toen bij me zelf dit is echt veelste duur.diezelfde vogels hebben ze nou op marktplaats voor 650 euro.dus mischien dat ze op zo n beurs meer vragen dan anders.ik vind trouwens ook dat sommige handelaren heel lang met dezelfde vogels zitten omdat ze gewoon teduur zijn.ik heb vogels bij hun gezien die ik een paar maanden geleden ook in meppel heb gezien en diezelfde vogels zijn nu weer niet verkocht want ze staan nu weer op marktplaats.en ze zitten daar lang niet allemaal in volieres maar in kleine kooitjes dus daar knappen ze denk ook niet echt van op.

gr bartjan


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-02-29 - 21:07:26 send message to dasc

Door de hoge prijzen voelen een aantal liefhebbers zich ook geroepen om als handelaar op te treden. Ik vind dit persoonlijk ook erger. Bij een handelaar weet je het, bij een liefhebber (en dan vooral een jongere) wil je niet het onderste uit de kan. Als je achteraf hoort dat je vogels zijn doorverkocht, vloek je wel even.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede