Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roseborstbaardparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : roseborstbaardparkieten
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-06-11 - 19:36:05 send message to mila86

kan iemand mij meer info over de roseborstbaard parkiet geven zoals zijn ze schreeuwen hoe zijn ze met het kweken makkelijk of juist heel moeilijk wat zijn de richtprijzen voor een broedrijp koppel?
ik hoor het heel graag van jullie

gr
mila


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2008-06-12 - 09:51:10 send message to mreyder

Mijn ervaringen waren, dat ze vrij makkelijk tot voortpalnting overgingen. Nadat een van de kweekvogels gestorven was en er later een ander bij de overgebleven kweekvogel geplaatst werd, gingen ze het volgende jaar weer netjes tot voortpalnting over. Mijn Rozeborstbaarden schreeuwden niet, geluid viel reuze mee, totdat de pop begon te bedelen om voer bij de man: ik stoorde me er niet aan, maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen (of buren) zullen zijn di het geluid wel storend vinden: het is een jammerend geluid en de pop bedelt (voorafgaand aan het broeden en zodra de jongen groot genoeg zijn om niet meer de hele dag warm gehouden te worden) de hele dag door, hoewel mijn man haar goed voerde! Al met al: prachtige vogels, ik kan ze heel erg aanbevelen!


NTristan
Website Member
Posts :20

Website Member
2008-06-12 - 16:18:12 send message to NTristan

hallo,

heb zelf de nominaat vorm gehad (psittacula alexandri alexandri)hierbij hebben de pop en de man een geheel rode snavel. vond het erg mooie vogels ze hebben bij mij elk jaar 2 rondjes gedaan maar ik woon in een woonwijk. de eerste 2 jaar hoorde je ze nauwelijks maar toen ze eenmaal gewend waren aan mensen en goed geaclimatiseerd waren (na +_ 2 jaar) begonnen ze steeds meer geluid te maken. een van de redenen dat ze zijn weggegaan is dat ze gewoon te hard schreeuwden voor in een woonwijk ongeveer 2 x zo hard als een halsband. ik weet niet welke soort je wil gaan kopen en ik weet niet of de fasciata ook zo hard schreeuwd maar de psittacula alexandri alexandri vind ik persoonlijk wel de mooiste baardparkiet (ook wel javaanse baardparkiet)

mvg Niels


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-06-13 - 10:15:03 send message to mila86

heey

bedankt voor jullie reactie's
ik heb gister een koppel rose borstbaardparkieten opgehaald.
zitten in de buitenvoliere.

groetjes
mila


Fredschellen
Website Member
Posts :6

Website Member
2018-01-08 - 14:14:09 send message to Fredschellen

Kan je goed zien wat pop of man is bij een koppel en zo ja waaraan kan je dit zien


wim vincke
Website Member
Posts :1

Website Member
2018-03-15 - 17:06:04 send message to wim vincke

hallo ik heb eens en vraagje mogen er meedere koppels rozebaardparkieten samen in 1 hok 2x2x2


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-03-15 - 18:39:32 send message to Daniel

Die voliere is al aan de korte kant voor 1 koppel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede