Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vergrijzing Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vergrijzing
duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-05-01 - 00:33:16 send message to duqie

Als ik zo rond mij, mijn oor te luisteren leg hoor ik steeds geluiden van onze vogelsport is aan het vergrijzen.maar als ik dan hier op vogelarena naar de volieres ga zie ik toch heel veel jonge liefhebbers staan.
wij hebben hier in waalwijk bij onze verenging op 50 leden 3 jeugdleden hoe is dat in de rest van Nederland en Belgie.ik ben benieuwd


forpus nl
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-05-01 - 01:23:11 send message to forpus nl

nou ik mag zegen bij mijn v.v. is het ook behoorlijk grijs maar niet stokstijf gelukig
en heben we ook wel een jong persoon in het bestuur ziten
M.V.Gr. forpus


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-05-01 - 01:43:13 send message to Mario

Als ik mij (25jaar jong) nog bij de jonge mag rekenen dan moet ik toch zeggen dat er in mijn omgeving (Oost-vlaanderen)toch maar weinig jonge vogelliefhebbers zitten.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-05-01 - 03:50:13 send message to gouldamadine

bij onze vereniging vogelweelde meppel hebben
wij 170 leden en daarbij zitten maar hooguit 10 jeugdleden de meesten zijn boven de 50 maar ook leden van rond de 30-35 zijn veel aanwezig
arjan


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-05-01 - 07:50:36 send message to Dennis Fr.

Hallo als ik bij ons naar de parkieten societeit bijeenkomst ga ben ik egenlijk wel 1 van de jongeren samen met nog een knaap maar die doet de vogelhobby samen met zijn vader.en ik ben 24 maar wel 1 van de jongsten die daar dan zit bij die bijeenkomst.er zuller er misschien wel meer lid zijn maar die zullen dan wel niet komen.

Groeten Dennis


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-05-01 - 09:57:31 send message to DenisdeV

Bij de Nijmeegse club waar ik lid van van ben (www.vvvn.nl) zijn van de ong. 70 leden slechts 2 jeugdleden,waarvan de een ook nog eens al zijn vogels bij Opa thuis heeft zitten.
Ik ben zelf met mijn 35 op de bijeenkomsten jong,er zijn er een stuk of 5 die rond mijn leeftijd zijn,de rest is allemaal ouder,zo niet veel ouder.
Hellas. Vogels kweken is niet cool !


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-05-01 - 11:08:39 send message to Daniel

Hoi iedereen, ik denk dat ik met mijn 23 ook als een van de jongere ben hier in Halsteren, er zijn wel jongeren die vogels houden maar niet veel. Ik weet ook uit eigen ervaring dat veel jongeren die wel vogels houden vaak geen tijd hebben voor het verenigingsgebeuren en voor ons de toegang naar vogelarena veel makkelijker is omdat ik voor mijn studie toch veel op internet werk/zit en zo toch nog veel op kan pikken


ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2004-05-01 - 18:07:45 send message to ivogielen

Hallo Iedereen,

Ik ben 19 en ik ben wel lid van de parkieten sociteit maar niet echt van een vereniging. Ik denk dat Daniel wel gelijk heeft. Via het internet doe ik inderdaad veel, maar ik heb geen tijd voor vereniging.

Gr. Ivo


J. Schrijver
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-05-01 - 18:47:31 send message to J. Schrijver

ik ben 13 jaar en ben de enigste jeugdlid van mijn vogelvereniging.
Ik ben lid van de vogelvereniging 'de edelzanger'
(Ned. bond v. vogelhouders)er zullen wel veel meer jeugd leden zijn van de nederlandse bond van vogelhouders maar op de plaatselijke vereniging de edelzanger ben ik de enigstesad :(happy :)

Groeten Johanhappy :)wink ;)laugh :D


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-05-01 - 21:59:29 send message to spitsstaart amadine

wij hebben 67 leden in de club en maar 2 juegtleden waarvan ik er een ben best weinig vind ik mvg dirk


Nymphicus
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-05-01 - 22:52:50 send message to Nymphicus

Hallo,

Ik denk niet dat de vogelsport aan het vergrijzen is, maar dat de manier van informatie vergaren veranderd is. Vroeger werd je lid van een vereniging om zo aan informatie te komen. Tegenwoordig kun je alle informatie die je zoekt wel op het internet vinden, zonder naar een verenigingsavond te moeten. Hierdoor denk ik dat de jeugd zich minder geroepen voelt om lid te worden van een plaatselijke vereniging!

Groetjes,
Richard


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-05-02 - 00:12:44 send message to frensie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik ben de jongste zelfstandige vogel liefhebber hier in het dorp ruinen ben wel geen lid van een vereninging maar wel van parkietensocieteit.mijn leeftijd is 30 jaar jong, er zal er hier best wel een zijn die met een of ander samen vogels houd.
maar net wat de stelling zegt het vergrijst hier ook heel erg.
frensie


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-05-02 - 18:40:46 send message to agtenkr

Ik ben 28 jaar en ik ben pas bij het bestuur gegaan van onze plaatselijke club (België), uiteraard ben ik de jongste bij het bestuur maar sinds kort ook de jongste v/d club, er waren wel enkele jeugdleden maar die komen en gaan, zij kunnen het blijkbaar niet opbrengen om elke dag weer opnieuw klaar te staan voor de vogeltjes. Volgens mij was het ook interessant om op dit forum tips te geven om jongere aan te trekken tot de vogelliefhebberij, er moeten toch clubs zijn die hiermee positieve ervaring hebben door bep. activiteiten of dergelijke te organizeren. Ik ben van mening dat er wel jeugd bestaat met een hart voor vogels maar dat zij niet weten van het bestaan van clubs in de buurt.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-05-03 - 00:34:44 send message to Mario

Ik zal eens mijn uitenzetting doen op het gebied van mijn liefhebberij voor vogels en dit is voor de meeste jonge vogelliefhebbers herkenbaar:

- 12 jaar oud na veel zagen en braaf zijn krijg ik mijn voliere.
- 16 jaar het uitgaan en een andere liefhebberij(vrouwen)begint de bovenhand te krijgen -->resultaat de vogels worden naar een lagere plaats verschoven en verminderen in aantal.
- 21 jaar het begin van de serieuze relaties en minder uitgaan,de vogeltjes krijgen meer aandacht maar uitbreiding is zolang ik thuis woon verboden (waarschijnlijk uit angst voor een nieuwe dip).
- 25 jaar (vorig jaar dus)een eigen stek en meer tijd door het samenwonen -->vlug een voliere gebouwd en direct daarna een vogelhok -->oude bekende uit het vogelmilieu opzoeken en vogels aankopen en we zijn vertrokken.

Ik denk dat dit de grootste oorzaak is van een minder aantal jeugdige vogelliefhebbers nl. een gebrek aan tijd,de jacht op het andere geslacht,het moderne uitgaansleven en ook veel ouders die het niet zien zitten dat hun kroost hun tuin vol kooien en voliere plaatst om nog maar niet te spreken over het aantal mensen die 2 of zelfs meer keer per jaar op reis vertrekt.

Maar zoals je hierboven kan lezen,als de microbe erin zit komt die toch terug boven als men er de tijd,plaats en middelen voor geeft.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-06 - 20:23:49 send message to Karel

Ja, de liefhebberij is absoluut aan het vergrijzen, dat is zondermeer duidelijk.

Als we daar iets aan willen veranderen zullen we dat zelf moeten doen en ons open moeten stellen voor de jeugd. Ik bezoek weel vogelmarkten in den lande, waaronder ook vele (hele) kleintjes. Als je daar binnenstapt kijk je meestal tegen een paar tafeltjes aan met bejaarde sigarenrokende heren, die je aankijken met een blik van: wie ben jij, we kennen je niet, wat moet je hier?
Kortom de sfeer van een ingedutte besloten klaverjasclub. Als je zelf lid bent van zo'n vereniging, dan heb je dat niet zo snel door, maar denk eens na over de vraag hoe anderen ons zien als we tijdens de tentoonstelling bij elkaar klitten en toekijken hoe de bezoekers onze vogels bekijken, iets drinken en weer naar huis gaan!
Dat moet anders!! Leden horen tijdens een tentoonstelling niet met elkaar te gaan staan kleppen, maar moeten rondlopen en mensen aanspreken. Als je een jochie bij een kooitje ziet staan kijken: stap er op af, maak een praatje, vraag of hij het een mooie vogel vindt en waarom (niet), vraag of hij zelf ook vogels heeft en zo ja, welke soorten. Nodig hem en zijn ouders vrijblijvend uit voor een verenigingsbijeenkomst enz.
En als ze dan inderdaad komen: stap er op af en heet ze welkom, stel ze voor aan andere leden die dezelfde vogels houden. Zorg dat ze zich snel thuisvoelen.
Kortom, als we meer jeugd willen, zullen we dat ZELF moeten regelen. Echt, ze willen heus wel, maar de drempel wordt door ons zelf te hoog gemaakt.

Als reactie op mijn vogelsite, krijg ik veel verzoeken om eens te mogen komen kijken. Dat vind ik altijd goed, ook al kost me dag een ochtend of middag. Meestal zijn het jonge mensen die zelf, of nog met hun ouders komen. Ik vertel ze alles wat ze weten willen en ze mogen alles bekijken en vragen. Tot nu toe zijn ze allemaal enthousiast vertrokken. Een groot deel heeft nu zelf een voliere en is lid van een plaatselijke of landelijke vereniging. Het KAN dus WEL!!


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-05-07 - 00:31:50 send message to duqie

hallo Karel
ik had het niet beter kunnen verwoorden mijn complimenten.
waar kan ik je site bezoeken ben wel benieuwd. groetjes Ad



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede