Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogels vangen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-01 - 21:08:22 send message to Max.Weijers

Sorry hoor, maar wat zijn dit voor vragan ''waar kan ik vang netjes kopen en mag ik mijn eigen vogels vangen in mijn volière'' kom op zeg tuurlijk mag je je eigen vogels in je volière vangen (hoe dan ook) en als je wild weten waar je vangnetjes koopt dan kan je ook op internet zoeken natuurlijk. En je moet toch ook voer hebben? Nou daar zullen ze ook wel netten hebben. Wel verder kijken dat je neus lang is


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2009-03-01 - 21:10:01 send message to vasco

Ik heb een grote voliere van 12m x 12m en 2.50m hoogte ik vang mijn vogels als ze binnen gaan eten door dan een schuifje af te laten dan ga ik aan het shuifje staan en laat via een koordje dat eraan verbonden is de vogels die ik niet moet hebben ontsnappen naar buiten, want als je begint rond te vangen terwijl de andere ook binnen zitten bezorg je deze vogels onnodige stress.maak aan de buitenrand van je schepzak zachte moes(sponsachtig)zodat ze zich geen pijn doen of kwetsen tegen de ijzeren rand.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-01 - 21:40:04 send message to Ton Koek

quote
als je wild weten waar je vangnetjes koopt dan kan je ook op internet zoeken natuurlijk.
Niet verder vertellen hoor, maar dit is ook internet....


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-01 - 21:57:44 send message to Max.Weijers

Ja, maar je kan op zen minst nog verder zoeken als deze geweldigge site, maar je hebt gelijk razz :p ik moet niet zo zaanikken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-01 - 23:48:03 send message to Karel

Visnetten, vlindernetten, internetten ......het wordt er allemaal niet duidelijker op.razz :p


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-03-02 - 19:48:32 send message to Rogert

Ik vind hem goed Ton, heb smakelijk laugh :D gelachen.

Voor mijn kleine vogels (en vroeger ook grote) had ik een net vergelijkbaar met een visnet. Het nadeel vond ik dat de vogels altijd met hun nagels in de maas blijven hangen en dat je behoorlijk aan het klooien bent om je vogels er uit te krijgen.
Daarbij zijn deze netten doorzichtig waardoor je vogel meer moeite doet om te willen ontsnappen.

Een vlindernet is daartegen veel zachter van stof, fijner van maas en heeft weinig weerstand. Hierdoor heb ik praktisch geen beschadigingen aan mijn vogels en heb ik ze redelijk snel gevangen.

Dus een net is niet zomaar een net!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-03-02 - 20:30:10 send message to P.Rooth

Een net is pas een goed net ls die afgestemd is op de vogelsoort die gevangen moet worden en ik heb een hekel aan die netjes waar zo'n ijzerdraad zo goed zichtbaar is en vertel gelijk ff waarom .
Sla iets verkeerd met zo'n netje en je hoef het vogeltje al niet meer voorzichtig vast te pakken want die is kassie wijlen geslagen .

Heb zelf een groot net waar ik al m'n vogels mee kan vangen van klein tot groot gemaakt van een stevig stuk gordijn rail waar een dikke laag schuimrubber omheen zit waarna het eigenlijke net weer gemaakt van een stuk fijnmazige gordijnstof .
Net is groot en vrij diep zodat de gevangen vogel weer erg gemakkelijk gepakt kan worden zonder bloedvergieten en de zachte rand is geen overbodige luxe .

Paul


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-02 - 20:37:05 send message to ParkietenPeter

Dat zei Tom Okker vroeger ook al: "Dat is toch wel net dat dat net net staat waar ik net mijn bal wil slaan".

laugh :Dwink ;)Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-03-02 - 21:24:24 send message to Niltava

Denk dat de vangtechniek net zo belangrijk is als het net.
Als ik sommige liefhebbers zie.....


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-03-02 - 22:19:21 send message to Tens

Ben het eens met de reactie hier boven.
De kweker van mijn vogels deed het best goed met een net en een handdoek.
Het is net als vissen vangen uit een aquarium.
Af en toe moet je het opnieuw proberen.

Nadeel is wel dat de vogels leren handen als gevaar te herkennen. Zo raken ze snel in paniek, dus is het handiger als je even met z'n tweeen samenwerkt zodat je de vogel makkelijker vast kunt pakken.

Overigens komen de mijne nu gewoon op de hand zitten waarnaar ik de pootjes in mijn vingers kan klemmen. Nadeel is dat vogels weleens wat enthusiast aan komen vliegen en elkaar er af stoten voor ik dat kan doen..


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-03-03 - 20:11:10 send message to P.Rooth

Parkieten peter
Kan je helemaal volgen maar met een racket vang je dus niks maar kan je hooguit een vogel als pluim gebruiken tot deze uitelkaar valt .

Maar heb door je opmerking weer een goed ideetje waar anderen d'r voordeel mee kunnen halen .

Gooi je oude racket niet weg zoals ik gedaan heb omdat ik die toch niet meer gebruikte maar snijd de kattedarm eruit en je heb de basis van een goed net .

paul



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede