Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP ik ga een voliere bouwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP ik ga een voliere bouwen
AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-06 - 16:45:44 send message to AlmeerseParkiet

Hoi,

Ik heb nu een lelijke voliere in mijn tuin staan.
Zelf inelkaar geflanst met hout en kippengaas.
En dan toch steeds een stukje aanbouwen enzo.
Maar ziet er niet uit dus!

Ik wil aluminium panelen gaan kopen en dan in 1 keer een mooie neerzetten. En misschien ook de bodem met beton doen ofzo om het makkelijk schoon te houden.

Heeft iemand tips?
Misschien waar ik goedkope, mooie panelen kan krijgen?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-05-06 - 19:02:47 send message to Karel

Er zijn tegenwoordig vele bedrijven en particulieren die aluminium volieres en panelen fabriceren.
Helaas is er veel kaf onder het koren. Niet dat de volieres of panelen op het eerste gezicht niet goed zouden zijn, maar juist omdat een voliere ook een sieraad in de tuin moet zijn, is het belangrijk om een fabrikant te kiezen die oog heeft voor detail en bereid is er -in overleg- iets echt moois van te maken.

Zelf ben ik al een tijdje met nieuwbouw bezig en kan je vertellen welke eisen ik stel aan een aluminium voliere:

- Het gaas dient voor montage te worden gewalst. Als dat niet gebeurd is, onstaan er bollingen van het gaas tussen de popnagels in. Dit blijf je altijd zien. Bovendien zit het gaas er niet zo strak op.

- De scharnieren van deurtjes en luikjes moeten tussen de stijlen worden gemonteerd en er niet "lekker makkelijk" van buitenaf op worden geschroefd.

- De belijning van de voliere moet kloppen. Zo moet bijvoorbeeld de dwarsverbinding die halverwege de panelen loopt, op dezelfde hoogte doorlopen in de deurtjes. Vaak zie je dat in het deurtje deze verbinding in het midden van het deurtje zit en dus niet netjes doorloopt.

- Onderdelen als slotjes en beugeltjes voor hangsloten moeten netjes zijn afgewerkt.

Mijn tip: ga niet op zoek naar de goedkoopste maar naar de mooiste. Ook mooi kan tegen een redelijke prijs overigens.

Bij de advertenties vind je diverse fabrikanten. Vergelijk de foto's eens met de eisen die je mag stellen.

Succes!

PS Als je wilt weten waar ik uiteindelijk mijn volieres laat maken, moet je maar even een PB sturen.



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-05-06 - 20:51:03 send message to denegon

Vergeet bij je voliere niet een kleine sluis te maken. zonde als er mooie vogels weg vliegen. als je een beton bodem maakt is het wel handig dat je schuin in de grond een grijze PVC pijp van 65 mm mee metseld hier kun je een wilgentak steken zodat deze in zijn geheel naar boven steekt dit vinden de vogels geweldig.
zorg voor een mooie voer plaats waar het makkelijk opruimen is dus bakjes op een plateautje die je makkelijk kan wisselen. als je geen binnen verblijf hebt dan een goede tocht vrije hoek maken. met een beton vloer zou ik de voliere helemaal overdekt maken. het voer en de resten ervan samen met de poep gaan met water behoorlijk rotten. zonder regenwater is dit een stuk minder.
plaats je ziot stokken niet te dicht onder je dak het wordt hier ion de zomer zeer heet.
verder schiet me ff niets meer te binnen maar ik meld me weer als ik meer heb
groetjes egon


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-05-06 - 22:46:51 send message to Karel

De PVC pijp die Egon noemt is een heel goed idee. Daarnaast heb ik zelf in de vloeren een 110mm pijpje gebruikt op het laagste punt om te zorgen dat overtollig regenwater weg kan lopen. Als je dit pijpje er uit trekt als de beton een beetje stevig wordt, heb je een prachtig afvoergat dat je kunt vullen met grof grind.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-08 - 14:48:18 send message to AlmeerseParkiet


Thanks for de tips!!!
ik ga goed zoeken op internet naar een goeie en goedkope dan.


Robert84
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-05-22 - 23:41:56 send message to Robert84

Hoi hoi,

Ik heb een voliere maar geen plek voor een nachthok. Nu wil ik er 1 boven op mijn voliere maken. Weet iemand of mijn grote parkieten er dan wel van onderuit in vliegen>??

Help help

Groeten,

Robert




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede