Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zal ze zichzelf doodhongeren? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zal ze zichzelf doodhongeren?
Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2009-06-28 - 08:42:21 send message to Riboet

Mijn pop van mijn grijze roodstaartkoppel is alleen achtergebleven en ze heeft de afgelopen twee dagen niet gegeten en ik denk zelfs niet gedronken, want ik heb haar niet op het voederplateau gezien waar ze ´s ochtends en zeker ´s avonds altijd wel even rondscharrelde.


Er staat overigens een eventuele nieuwe man in het zicht maar onbereikbaar (andere kooi) voor haar ter afleiding. Ze schreeuwen niet naar elkaar en ik zie ze ´s avonds wel een aantal keren naar elkaar toe trekken (overdag zit de pop, zoals altijd, in het broedblok).

Ze maakt nog altijd een fitte indruk. Maar eten (en of drinken?) dat doet ze dus niet. Gaat zelfbehoud uiteindelijk de overhand krijgen en haar redden van haar nu dodelijke liefdesverdriet? Wie heeft hier ervaring mee?


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-06-28 - 10:17:23 send message to Rogert

Hoi,

In je andere topic schrijf je dat de pop wel eet, maar is dat nu veranderd dan?

Mijn idee om je pop te stimuleren de draad weer op te pakken is allereerst het nestblok weg te halen. Zo krijgt ze meer impulsen dan alleen een donkere nestkast.

Zorg er voor dat ze ook wat afleiding heeft als knaagtakken of speeltjes. Ook dit zijn impulsen en mogelijk dat ze haar frustratie er op kan botvieren.

De nieuwe man kun je in het zicht zetten zodat dat ook een impuls is. Maar dat is ook beter voor de man. Want die zit, zolang de pop in het blok zit, ook naar niets te kijken.

Qua voeding zou ik niets veranderen om haar eventueel te verwennen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-06-28 - 11:33:29 send message to kakatoe

Hoe weet u zo zeker dat ze niet gegeten en gedronken heeft?
Waarom vertel je hier de helft maar en niet alles volledig?
Op die manier krijg je verschillende reakties en wat tot ruzies kan lijden.
U hebt er een man bij staan in de vlucht volieren huis schuur,waarom zet je die er niet bij dan.
In qarantaine is hij niet op een eventuele coctailtest hoef je niet te wachten of die positief of negetief uitvalt daar die vogel toch al bij de pop staat.
Ik zou zeggen plaats ze bij elkaar en opserveer ze wat ze gaan doen.


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2009-06-28 - 11:37:25 send message to E.bakker

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Ik zou het blok ook verwijderen en kijken of de pop en nieuwe man elkaar accepteren dit moet je doen in een vreemde ruimte zo dat het voor hun allebei de ruimte nieuw is.

je zet de kooien van elkaar met een paar takken ertussen zodat ze zelf kunnen kiezen waar en wanneer ze bij elkaar willen zijn.

Je merkt wel of ze elkaar dan leuk vinden, zo heb ik het ook met mijn blauwvoorhoofd amazone's gedaan, in het begin willde de pop niet dat de man dicht bij kwam maar na een keer of 5 liet ze hem toch dichter bij, ik had ze allebei tegelijk in de kamer staan ze zitten nu buiten in de voiere.

als je vragen of iets wil weten zitten diverse liefhebbers cq kwekers ook op deze site's:

(Het mag als bekrompen betitelt worden maar hier is de regel dat er geen links geplaatst worden naar ander forums.)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Peter G.
Website Member
Posts :10

Website Member
2009-06-28 - 14:13:35 send message to Peter G.

Hoi, Ik zou gewoon de man bij de pop zetten. Heb ik in het verleden ook gedaan en dat ging prima.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-06-28 - 14:45:29 send message to kakatoe

oftopic
Waarom is de parkieten peter zo bang dat er linken worden geplaatst naar ander forums?
In mijn ogen gaat het er om dat er info word gegeven op vragen en als die antwoorden ergens in een ander forum staan waarom word dat dan door parkieten peter onthouden vind ik wel vreemd maar zal wel aan mij liggen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-06-28 - 16:41:15 send message to roodmus

Tjasad :(sad :(sad :(


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2009-06-28 - 17:00:42 send message to E.bakker

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

kakatoe:
Website Member
Posts :657

2009-06-28 - 14:45:29

--------------------------------------------------------------------------------
oftopic
Waarom is de parkieten peter zo bang dat er linken worden geplaatst naar ander forums?
In mijn ogen gaat het er om dat er info word gegeven op vragen en als die antwoorden ergens in een ander forum staan waarom word dat dan door parkieten peter onthouden vind ik wel vreemd maar zal wel aan mij liggen

Kakatoe Ben het helemaal met je eens

angryangryDat vindt ik ook, angry Maar had het wel verwacht dat de links werden weg gehaald.

Net of dit de enige forum is.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-28 - 17:59:58 send message to mijnkaketoes.nl

Quote:
(Het mag als bekrompen betitelt worden maar hier is de regel dat er geen links geplaatst worden naar ander forums.) PP.

Regel is regel maar inderdaad een beetje bekrompen is het wel Wellicht eens te overwegen om een regel bij te stellen.

Henk



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-06-28 - 19:07:11 send message to Rogert

off topic:

Waarom vraag je het peter niet rechtstreeks en via een mailtje. Dan hoeven we er niet naar te raden, en komen er ook geen spookverhalen in de wereld?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede