Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Gemeente, buren en papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-10-28 - 20:04:37 send message to smedinga

iets postitiever gelukkig, wim en carla wij steunen jullie, en allemaal stemmen op die site


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-10-29 - 18:49:35 send message to WimBos

Hier dan een klein verslagje van wat er heeft plaatgevonden op de hoorzitting.



Het begon al met dat de advocaat geen verweerschrift had ontvangen terwijl de commissie deze wel had ontvangen en gelezen, dus die blonde dame van de Gemeente schoof de advocaat gelijk eentje toe met de woorden sorry, maar de commissie heeft daar natuurlijk gelijk al zo iets van wat amateuristisch.



Toen eerst een pleidooi van onze advocaat en die was heel erg rustig
en begon al met het vertellen dat hij de omschrijving van de Gemeente heel erg warrig vond en ook nadat hij deze enkele keren had doorgelezen had bleef bij die conclusie.



De commissie stelde vragen zowel aan ons/advocaat als aan de gemeentemedewerkers die eigenlijk niet naar behoren konden antwoorden en inderdaad het schaamrood zo nu en dan op de kaken hadden staan



Het leek de commissie op een gegeven moment meer op een burenruzie dan dat het wat te maken zou hebben met bedrijfsmatig bezig zijn en ook na de vraag of ze er bij de Gemeente niet bij nagedacht hadden als ze voor een voliere van die omvang een vergunning af gaven daar toch ook wel vele vogels in zouden komen, nou de Hr van Beem had gedacht dat er een stuk of vier in zouden komen nou dat leek de commissie ook niet erg aannemelijk.



Ze hebben ons ook nog gevraagd hoe het zat daar de gemeente aangaf dat het om winstbejag ging en dat wij toch wel een EUR 9000,= per jaar op de vogels verdienden, hierna heb ik verteld dat de meeste vogels geen 900 euri's opbrengen maar als we uitgaan van 9000 dan gaat daar al een bedrag vanruim vijfduizend aan voer alleen af en dan maar te zwijgen over gas water licht, beukensnippers en de bezoeken aan een DA en die liegen er zeker niet om dus dat er elk jaar nog geld bij moet.



Al met al hebben wij er met z'n allen een goed gevoel aan over gehouden al is dit nog geen uitspraal de commissie was wel heel goed ingelezen in het probleem in Sonnega.



Naderhand met een hele leuke ploeg mensen nog even lekker bij Shadi gezeten en wat te drinken genuttigd en even bijgekletst je moet het toch ook weer even van je af zetten.



ze waren trouwens wel heel erg onder de indruk van de invasie die meegingen als support de hele zaal zat vol en ze kwamen weer van heinde en ver, daarvoor natuurlijk nog onze hartelijke dank.



postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2009-10-29 - 20:52:57 send message to postvogel

Dat klinkt inderdaad positief,ik hoop dat het voor jullie goed uitpakt.
Succes groeten Chris.


jotto
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-10-30 - 08:46:51 send message to jotto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik wens jullie succes met de uitspraak.
Wat de uitspraak ook is zou ik jullie toch willen adviseren om te kijken of je verdere conflicten met de buren kan vermijden en hoe.
Dit lijkt mij vooral een gevaarlijk spelletje te worden waar enkel advocaten rijk van worden.
Denk buiten het feit over gelijk hebben en gelijk krijgen ook aan jullie gezondheid en samenleven met de buurt.


Waarom zeg ik dit : Ik had vroeger bij mijn ouders een kleine kooi met een 10 tal kanaries (3 à 4 mannetjes) wat voor mijn buur de aanleiding was tot pesterijen. Uiteindelijk leed heel de wijk onder zijn gedrag en is een andere buur van ons een petitie gestart tegen zijn manier van doen. Deze hebben we bij de burgemeester (vriendje van de buur) afgegeven en daar is de afspraak gemaakt dat ik de kooi 10 m verder plaatste en dat hij zijn gedrag aanpaste.

Nu een 10 jaar later woon ik samen met vrouwtje en kinderen en wil ik weer met vogels beginnen. Ik ken mijn huidige buur nu al een jaar of 4 en weet dat hij last heeft van de merels in zijn tuin. Ik heb de pech dat ik dus weer zo'n buur heb, maar ik heb de ervaring mee en ik wil vooral van mijn hobby genieten en niet zozeer elke dag in ruzie moeten leven. Ik kies dus mijn vogels(ras) die ik wil houden zeer zorgvuldig uit.


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-10-31 - 18:51:07 send message to Zonnetje

Maandag aanwezig bij de hoorzitting;
Gemeente zeer slecht voorbereid.
Geen verweerschrift naar Wim gestuurd.
Gemeente kon vraag van met hoeveel papegaaien je niet bedrijfsmatig bent niet beantwoorden.
Bestemmingsplan geeft woondoeleinden aan voor het perceel.Maar gemeente geeft een bouwvergunning af voor een opslagloods voor zijn voegbedrijf.
[bedrijfsmatig].Bedrijfsmatig met vogels mag weer niet.Alleen als Wim en Carla overeenstemming
met de buren krijgen komt de bedrijfsmatigheid
te vervallen[valt niet te rijmen].Gemeente geeft
toe dat er 12 geluidsmetingen zijn gedaan zonder
dat er geluidsoverlast is geconstateerd.
Welke juridisch gronden heeft de gemeente om dit door te zetten.
Tenzij men geld genoeg heeft om naar de raad van State te gaan en aan Wim en Carla een
schade claim te betalen.
Met de buren komt het nooit meer goed; die kunnen beter zo snel mogelijk hun huis te koop zetten of ophouden met klagen.
De commissie stelde zeer goede vragen en had zich goed verdiept in het probleem.
Ik zie de toekomst
voor Wim en Carla na maandag zeer positief tegemoet.
Heb zeer veel vertrouwen dat het recht zal
zege vieren.

Groeten t'Zonnetje.


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2009-10-31 - 20:04:37 send message to smedinga

Wim en Carla,

helaas kon ik maandag niet, maar wat had ik er graag bij willen zijn. Ik hoop dat je het er niet bij laat zitten al zie ik jammer genoeg wel dat je vogels verkoopt, heb je problemen geef het aan en doe niets zonder overleg, ik ben er ook voor jullie.
en mocht het qua kosten advocaat te duur worden, dan gaan we kijken hoe we dit kunnen oplossen,

gr bert lorre & co


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-11-19 - 12:33:46 send message to WimBos

Vandaag bericht gehad van de advocaat met daarbij gevoegd het advies aan B en W van Weststellingwerf;



Quote;



Van de adviescommissie ontving ik het advies dat aan B en W is gegeven over het te nemen besluit op bezwaar.
Dat advies is voor u onverdeeld gunstig: het bezwaar zou gegrond moeten worden verklaard en het oorspronkelijke besluit ingetrokken (herroepen).
Ook zouden aan u de kosten van rechtsbijstand moeten worden vergoed.







B en W moeten naar aanleiding van dat advies nog een besluit nemen. Het ligt voor de hand dat ze het advies overnemen, maar ze mogen er van afwijken.
Er geld dan wel een zwaardere motiveringsplicht.







Het besluit zal er naar verwachting over enkele weken zijn.Ik heb verzochtdat naar mijn nieuwe kantoor te zendenUiteraard zal ik u meteen berichten zodra het besluit er is.



Dit is de brief die wij bij het advies en verslag van de hoorzitting hebben gekregen van onze advocaat.




De kosten van rechtsbijstand is niet in verhouding met de gemaakte kosten
maar het belangrijkste is dat de vogels mogen blijven.


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-11-19 - 12:34:59 send message to WimBos

LET WEL;

Dit is een advies en nog geen overwinning, maar DIE zit er aan te komen


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-11-19 - 13:23:12 send message to meyer

Toch alvast gefeliciteerd Wim.

De bal rold de goede kant opwink ;)


Groeten Meyerwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-11-19 - 17:38:58 send message to dooren

Proficiat Wim,
Hopelijk hebben B&W de wijsheid het advies over te nemen, zodat je nu eindelijk van het gedoe af bent.
Gert




Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2009-11-19 - 20:02:53 send message to Geert-Best

Dat ziet er in ieder geval al heel positief uit.
Dit zal wel goed komen.

Groetjes uit Best.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-11-19 - 20:44:55 send message to Wickingh

Goed bericht Wim , nu nog maar hopen dat er geen wethouder zich genoodzaakt ziet eigenwijs te zijn,soms best lastig gezien het geschonden aanzien als je als wethouder / gemeente sorry moet zeggen,

mvg Frank


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-11-20 - 08:14:35 send message to mijnkaketoes.nl

Wim

Alvast van harte proficiat(ovb)

Henk


Zonnetje
Website Member
Posts :33

Website Member
2009-11-20 - 12:33:30 send message to Zonnetje

Wim en Carla nogmaals gefeliciteerd.
De eerste klap is een daalder waard.
De mening van de hoorcommissie was tijdens
de zitting al duidelijk maar nu is het
schriftelijk bevestigd.Eindelijk gerechtigheid.
Zal er vanavond een exra op drinken.

Ps. Heb je van de vogelbonden al wat gehoord,
ze staan natuurlijk in de rij om je te
feliciteren ?
Groeten en tot bels Zonnetje


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2009-11-20 - 15:54:42 send message to WimBos

Ja hoor Ed de felicitaties van de vogelbonden zijn niet van de lucht hier...... dus niet he, heb heel weinig respons van die kant gehad.
Wel van de clubleden van Echte Papegaaienvrienden, die waren hier gisteravond weer in grote getale aanwezig om het een klein beetje te vieren onder voorbehoud natuurlijk.
En Ed mag ik jou van harte feliciteren met je verjaardag en ook alle familieleden daar en hoop dat je een hele fijne dag hebt, je bent nog erg jong (pas 57 jaar)dus je kan nog volop genieten van familie, vrienden en....je papegaaien en hopelijk ook van je nieuwe buren




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede