Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > verzorging van kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : verzorging van kwartels
seat
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-08-07 - 21:39:19 send message to seat

Hallo
ik heb een vraag over jonge kwartels.
ik heb sinds enkele dagen jonge kwartels, had er 7 maar nu nog 2.
Ze gaan achter elkaar dood.
heb ik soms het verkeerde voer of moeten ze speciaal voer hebben?
heb gewoon kwartel voer gehaald bij de welkoop winkel.
wie weet wat het is??


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-08-07 - 22:24:38 send message to hoogervorst

Hallo, om welk soort kwartels gaat het? Er zijn moelijke en makkelijke kwartels om op te fokken.
Ik neem aan dat je sivo-start uit de winkel gehaald hebt, hier kan je nog wat kleine buffalowormen bijgeven, door het gefriemel worden de jonge kwartels aangetrokken het voer te gaan eten. Klein beetje fijngesneden paardensla of andijvie. schoteltje met knikkers vullen water. laat de jongen lopen op een handdoek of jute, in ieder geval niet op zand, want dat pikken ze op en gaan ze dood. als toeveoging zou je ook nog eivoer kunnen geven of wat gierst(dit is het makkelijkst opneembare zaad) voor de kwartels. Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes ermee. Probeer indien mogelijk ook eens natuurbroed, si nog leuker.

Ronald
Purmerend


martinbos
Website Member
Posts :22

Website Member
2009-08-09 - 20:17:36 send message to martinbos

hallo,

ik fok al een aantal jaren met de Chinese Dwergkwartel. En de jongen kunnen niet uit een normale drinkbak drinken want dan verzuipen ze zich zelf, leg een jampot deksel op de kop en vul deze. Zorg er ook voor dat je gaas niet te groot is. Want de jongen lopen achter de moeder aan en als ze door het gaas gaan en niet terug kunnen ben je ze kwijt of raken ze onderkoeld.
Wat ik altijd voor mijn kuikens koop is gewoon kippen kuikenmeel. Dit is heel fijn en de kuikens doet het er prima op.

Gr martin en Succes verder


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-08-09 - 21:40:17 send message to Karel

Bij mij krijgen de kwartels die ik uitbroed met de broedmachine, behalve water in een dekseltje, alleen maar universeelvoer (Kasper de eerste 3 weken en daarna Tovo), dat ik uitstrooi over de bodem.
Pas als ze in de veren komen krijgen ze ook wat zaden, meelwormen en fijngesneden fruit.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede