Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kruising oranjewever+kanarie???!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-13 - 00:51:22

Inderdaad een heel bizarre reactie Wil, waarbij ik moet zeggen dat ik uit het stuk van Stuart Balfour heel andere conclusies trek!
De gedachte dat je met deze vogels niet zou moeten kweken gaat tegen alle motieven voor het vogelhouden in. De gedachte achter het kweken is juist om er voor te zorgen dat de soort niet meer behoeft te worden geimporteerd en omdat bepaalde soorten in het land van herkomst dusdanig worden belaagd (op wat voor manier dan ook) dat we er zelfs voor kunnen zorgen dat een soort in stand kan blijven door hem in gevangenschap te kweken.
De idee dat de oranjewever een moeilijk te houden soort zou zijn is nergens op gebaseerd. Met goede voeding, en dat hoeft echt niet ingewikkeld te zijn, zijn ze prima te houden.
Verder zijn ze prima van zins om zich in gevangenschap voort te planten. Zet er een paar in een voliere of kooi en ze beginnen al nesten te bouwen (daar hebben ze echt geen riet voor nodig, bij gebrek aan takken of bomen, beginnen ze gewoon aan het gaas te bouwen. Daarmee is het eerste ei nog niet gelegd natuurlijk, maar als je de voliere inricht en bevolkt (zie ook opmerking van Niltava hierboven) zoals de heer Balfour aangeeft, maak je een goede kans.

Oh ja, de idee dat je bij de Vogelkelder gekweekte vogels zult vinden is zeer onwaarschijnlijk omdat de vogels dan in ieder geval geringd zouden zijn (welke kweker zou een "bijzonder kweek oorkonde" laten lopen door niet te ringen??) en bovendien zouden eigen kweek oranjewevers niet in een dierenwinkel belanden. Die zijn namelijk voor een veel beter prijs aan andere liefhebbers te verkopen om verder mee te kweken. Het zou toch zonde zijn als deze jongen in een gezelschapsvoliere terechtkomen.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-13 - 12:28:51

Sorry hoor Wil, maar ook ik kan jou reactie, gedachtegang helemaal niet bevatten en ben het totaal met je oneens.

Volgens mij slaat Karel in zijn laatste alinea de spijker op zijn kop


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-06-13 - 13:25:40

Hallo Wil,

Als vogels een ingebouwd zelfbeschermingsmechanisme hadden, trokken ze allemaal uit Afrika weg. Heb je wel eens gezien (waarschijnlijk niet) hoe ze daar een weverboom met duizenden nesten in 10 minuten helemaal platbranden met vlammenwerpers? 200 tot 300.000 mooie wevertjes naar de klo... euh haaien.
Vaak, helaas niet altijd, hebben vogels hier bij de (echte) liefhebbers een beter leven dan in hun thuisland.
groeten Ben


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-06-14 - 09:04:02

Nu deed zich bij mij hetzelfde, bijna, voor. Maar dan met een vlakparkiet mannetje en een turqouisine popje. Snel uit elkaar gehaald. Toch maar.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-14 - 12:44:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :) Een hard maar wijs besluit, Peter laugh :D

(typisch geval van Ornis Interruptis)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-06-14 - 19:03:57

Eindelijk weer tijd om rustig het forum te lezen, die artikelen Niltava SUPER happy :).
Moet zeggen dat nu de verleiding heel groot is om toch een kleine kolonie te beginnen om te zien of ik het gedrag dat Stuart Balfour beschreef kan waarnemen.
En het stuk van Markus Mertz, ben benieuwd of zijn onderzoek kan uitwijzen of de jonge mannen het leren door oefening of door het afkijken bij oudere mannen.
Wil ik was verbaasd door je reactie aangezien door te kweken met wevers we heel veel kunnen leren over hun gedrag. Iets wat ik wel moet toegeven dat er ook egoisme bij mij een rol speelt bij het houden van vogels aangezien ik dol ben op vogels en een voliere nu eenmaal de makkelijkste manier is om vogels te leren kennen en er mee bezig te zijn.


Thunderflash
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-06-17 - 14:54:44

Hallo, allemaal.Heb de reacties gelezen maar voor de liefhebbers van afrikaanse prachtvinken en wevers met kweekresultaten kijk eens naar Aussie Finch aviaries of hunter valley fich aviariesen Feathered Flyer deze sites uit Australie kunnen interessant zijn . Groetjes Albrecht.


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-17 - 15:10:08

Albrecht , k


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-17 - 15:10:59

Opes , verkeerde toest ingedrukt en weg was bericht !
Dit had het moeten zijn;

Albrecht , kan je die url's eens met ons delen aub ?

Groetjes , Gert .


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-06-17 - 19:11:27

Googlend kwam ik op deze sites terecht, waarschijnlijk bedoeld Thunderflash deze?

www.southcom.com.au/~finchkeeper/weaver/bishop.html
Over de wever

www.southcom.com.au/~finchkeeper/articles.html
links naar diverse zaken

www.southcom.com.au/~finchkeeper/aviarynsw/hunter_valley.htm
verslag van mooie (kweek)volieres

www.feathered.flyer.co.uk/finches/grenadier_weaver.html
Wevers

Niltava


carduelis
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-06-17 - 21:39:22

Thanx Niltava , gaan we eens bekijken !


Thunderflash
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-06-18 - 22:51:47

Inderdaad Niltava het zijn deze url's .Ik had deze zomaar erop gezet wat ik nog herinnerde uit mijn hoofd.De juiste sites kon ik niet meer terugvinden,omdat ik elke avond de geschiedenis van mijn pc wis.(wat blijkbaar NIET altijd goed is ,als men het toevallig nodig heeft)Toch bedankt.Aan iedereen veel succes met onze gevleugelde vrienden.


Wil1000
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-07-05 - 13:11:21

Hoi mensuuhappy :)

Ben ff tijdje weggeweest, druk gehad. Uuuhmm jullie begrijpen mijn gedachtengang niet...Nou ja dat kan...Je kunt sowieso lastig met elkaar van gedachten wisselen omdat we allemaal anders zijn en weinig tijd hebben aan elkaar om uit te leggen wat je bedoelt.

Wat betreft Afrika: van dat bomen opblazen. Ja verschrikkelijk natuurlijk. Maar zouden er geen bomen zijn die niet opgeblazen worden en waar wevers in leven?? Toch wel hoop ik... En dat van de import voorkomen: ok daar had ik nog niet aan gedacht.
Zo kun je van elkaar leren.

Ik ben ook niet tegen kweken in het algemeen (misinterpretatie), ook niet perse tegen het kweken van wevers. Ik liet even een gedachtengang gaan en daar kunnen jullie toch ook voor open staan?

Sowieso: ieder een andere mening en laten we elkaar respecteren en van elkaar leren.

Dat van slechte kweekresultaten heb ik niet zelf bedacht, maar overal waar ik wat info lees over de wevers, daar staat dat bij vermeld dat ze moeilijk of nauwelijks kweken in een voliere.
Nesten bouwen: ja, kweken:nee...Nou heb ik even mijn gedachtengang erover laten gaan hoe dat zou kunnen, kan toch, mag toch?

Nou nu nog even een update. De eitjes zijn inderdaad niet uitgekomen! Volgend jaar moet ik de boel maar uit elkaar gaan halen op tijd.

Ach en verder: ik ben gewoon een beetje een idealist denk ik...wink ;)


Wil1000
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-07-05 - 13:12:29

PS: zouden we niet wat tegen die Vogelkelder kunnen doen? Hoe kan die zo ongestoord zijn vogels houden? Heeft de overheid daar dan geen regels voor???


Wil1000
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-07-05 - 13:14:38

PS2: weeeeeeehee sad :( boeehoeee sad :( niemand begrijpt mijiijijijij sad :(


Hhehehe geintje hoorwink ;) (alhoewel...)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede